SLS z odgovori za intenziviran prenos znanja ter bolj stimulativno delitev dela na skupnem evropskem trgu
Ljubljana, 29. junij 2015 – Predsednik SLS mag. Marko Zidanšek ob današnji razpravi o osnutku Strategije upravljanja kapitalskih naložb na nadaljevanju 11. redne seje Odbora DZ RS za finance in monetarno politiko opozarja_ »V SLS ugotavljamo, da sta osnutek Strategije upravljanja kapitalskih naložb in razprava o njem pred parlamentarnimi telesi brez osnovnega koncepta, in zato izguba dragocenega časa. Tako strategijo bi lahko poimenovali »Strategija prodaje kapitalskih naložb za krpanje tekočega proračuna«, saj ne more voditi k uspešnejšemu gospodarstvu. V SLS smo v sodelovanju s strokovnjaki pripravili Načrt SLS za trajen izhod Slovenije iz krize, v katerem podajamo odgovore tudi za to področje. Ključna je normalizacija lastniške strukture in družbeno odgovorno vodenje teh podjetij.«
Cilj trajnega izhoda iz krize in s tem Strategije upravljanja kapitalskih naložb je dvigniti učinkovitost in s tem mednarodno konkurenčnost slovenskega gospodarstva ter zagotoviti njegov trajnostni razvoj s prožnejšo zaposlitveno politiko (ki povečuje stopnjo zaposlenosti), z uvajanjem sodobnih orodij upravljanja, s kadrovanjem na vodilna delovna mesta po načelih strokovnosti ter z zmanjšanjem obremenitev slovenskih podjetij, primerljivih z obremenitvami njihovih najpomembnejših partnerjev in konkurentov. Učinkovitejše gospodarstvo bo lahko začelo nov razvojni cikel, s tem dvignilo BDP in ustvarilo nova, boljša delovna mesta. Nagrajevanje naj sloni na konceptu prispevanja in zahtevah trga delovne sile.
Nesporno dejstvo je, da so podjetja v pretežno državni lasti gospodarsko večinoma neuspešna, kar se kaže v premajhni donosnosti na vloženi kapital, stagnirajoči dodani vrednosti na zaposlenega in plačah, ki so bistveno nižje kot v podjetjih s prevladujočim zasebnim lastništvom. Zato se vrednost državnih naložb, ki je danes ocenjena na 11 milijard evrov, vsako leto zmanjšuje. To onemogoča investicije v razvoj in ustvarjanje novih produktivnih delovnih mest, ki jih Slovenija nujno potrebuje.
»Zaustavitev drsenja podjetij v pretežno državni lasti, ki predstavljajo znaten del slovenskega gospodarstva, v bankrot, vidimo v SLS v normalizaciji njihove lastniške strukture. Slednjo je nujno približati lastniški strukturi podjetij gospodarsko uspešnih držav Evrope,« pojasnjuje predsednik SLS mag. Marko Zidanšek in dodaja_ »Potreben je torej umik države iz lastninske strukture pretežne večine slovenskih podjetij, razen tistih, ki zagotavljajo temeljno infrastrukturo in storitve nacionalnega strateškega pomena. Treba je poiskati družbeno odgovorne lastnike, takšne, ki bodo slovensko gospodarstvo uspešneje vodili po načelih dobrega gospodarja, ga tesneje povezali z uspešnimi gospodarstvi, ga primerno internacionalizirali, ustvarjali visoko dodano vrednost ter državljanom in državljankam Republike Slovenije omogočali kakovostno zaposlitev. Kot rezultat takšnega vodenja v slovenskem gospodarstvu upravičeno pričakujemo intenziviran prenos tehnološkega in upravljavskega znanja ter bolj stimulativno delitev dela na skupnem evropskem trgu.«
Ljubljana, 29. junij 2015 – Predsednik SLS mag. Marko Zidanšek ob današnji razpravi o osnutku Strategije upravljanja kapitalskih naložb na nadaljevanju 11. redne seje Odbora DZ RS za finance in monetarno politiko opozarja_ »V SLS ugotavljamo, da sta osnutek Strategije upravljanja kapitalskih naložb in razprava o njem pred parlamentarnimi telesi brez osnovnega koncepta, in zato izguba dragocenega časa. Tako strategijo bi lahko poimenovali »Strategija prodaje kapitalskih naložb za krpanje tekočega proračuna«, saj ne more voditi k uspešnejšemu gospodarstvu. V SLS smo v sodelovanju s strokovnjaki pripravili Načrt SLS za trajen izhod Slovenije iz krize, v katerem podajamo odgovore tudi za to področje. Ključna je normalizacija lastniške strukture in družbeno odgovorno vodenje teh podjetij.«
Cilj trajnega izhoda iz krize in s tem Strategije upravljanja kapitalskih naložb je dvigniti učinkovitost in s tem mednarodno konkurenčnost slovenskega gospodarstva ter zagotoviti njegov trajnostni razvoj s prožnejšo zaposlitveno politiko (ki povečuje stopnjo zaposlenosti), z uvajanjem sodobnih orodij upravljanja, s kadrovanjem na vodilna delovna mesta po načelih strokovnosti ter z zmanjšanjem obremenitev slovenskih podjetij, primerljivih z obremenitvami njihovih najpomembnejših partnerjev in konkurentov. Učinkovitejše gospodarstvo bo lahko začelo nov razvojni cikel, s tem dvignilo BDP in ustvarilo nova, boljša delovna mesta. Nagrajevanje naj sloni na konceptu prispevanja in zahtevah trga delovne sile.
Nesporno dejstvo je, da so podjetja v pretežno državni lasti gospodarsko večinoma neuspešna, kar se kaže v premajhni donosnosti na vloženi kapital, stagnirajoči dodani vrednosti na zaposlenega in plačah, ki so bistveno nižje kot v podjetjih s prevladujočim zasebnim lastništvom. Zato se vrednost državnih naložb, ki je danes ocenjena na 11 milijard evrov, vsako leto zmanjšuje. To onemogoča investicije v razvoj in ustvarjanje novih produktivnih delovnih mest, ki jih Slovenija nujno potrebuje.
»Zaustavitev drsenja podjetij v pretežno državni lasti, ki predstavljajo znaten del slovenskega gospodarstva, v bankrot, vidimo v SLS v normalizaciji njihove lastniške strukture. Slednjo je nujno približati lastniški strukturi podjetij gospodarsko uspešnih držav Evrope,« pojasnjuje predsednik SLS mag. Marko Zidanšek in dodaja_ »Potreben je torej umik države iz lastninske strukture pretežne večine slovenskih podjetij, razen tistih, ki zagotavljajo temeljno infrastrukturo in storitve nacionalnega strateškega pomena. Treba je poiskati družbeno odgovorne lastnike, takšne, ki bodo slovensko gospodarstvo uspešneje vodili po načelih dobrega gospodarja, ga tesneje povezali z uspešnimi gospodarstvi, ga primerno internacionalizirali, ustvarjali visoko dodano vrednost ter državljanom in državljankam Republike Slovenije omogočali kakovostno zaposlitev. Kot rezultat takšnega vodenja v slovenskem gospodarstvu upravičeno pričakujemo intenziviran prenos tehnološkega in upravljavskega znanja ter bolj stimulativno delitev dela na skupnem evropskem trgu.«