Ljubljana, 16. julij 2015 – Na včerajšnjih Odmevih je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič na vprašanje o razlogih Ministrstva za infrastrukturo RS za podporo trasi hitre ceste Šentrupert–Velenje skozi Braslovče izjavil, da je bila na tretji razvojni osi po toliko letih oklevanja izbrana ta trasa, ker je bila najdlje pripravljena in ker se je pri drugih možnostih nakazovalo, da Vlado RS čaka veliko težav z usklajevanjem. »Ta izjava je strokovno slaba in politično nesprejemljiva ter popolnoma zanemarja in celo prikriva dejstvo, da bo zaradi finančnih razlogov gradnja tega dela tretje razvojne osi neizvedljiva še naslednjih deset let,« meni predsednik SLS mag. Marko Zidanšek.
V vsaki demokratično vodeni državi je izbira določene različice dopustna samo na osnovi vsaj treh enakovredno pripravljenih različic – ker gre za javni razpis. Vsaka mora biti s strani stroke ocenjena po več kriterijih, kot so v tem primeru_ cena gradnje, prometna ustreznost, ekologija, poseg v prostor, gospodarske spodbude itd. Ker stroka ne zna dati ponderjev posameznim kriterijem, mora to napraviti politika, torej minister ali Vlada RS ali Državni zbor RS, in določiti kumulativno najboljšo varianto.
»Postopek izbora kot ga je včeraj na nacionalni televiziji opisal infrastrukturni minister, je neskladen z osnovnimi principi demokratičnega vodenja države in odpira vrata partikularnim interesom ali v najboljšem primeru slabemu izboru določene različice,« opozarja predsednik SLS mag. Marko Zidanšek in dodaja, da se moramo v Sloveniji racionalno obnašati prav pri vsaki novi investiciji, saj že vzdrževanje obstoječe cestne infrastrukture, državnih cest, zahteva ogromno sredstev_ »Jeziček na tehtnici odločitve mora prevesiti teža strokovne skupne ocene kriterijev, po katerih se oceni različice, in ne vprašanje, v kateri fazi je priprava določene različice, kot je svojo podporo hitri cesti skozi Braslovče včeraj utemeljil minister Gašperšič!«
V vsaki demokratično vodeni državi je izbira določene različice dopustna samo na osnovi vsaj treh enakovredno pripravljenih različic – ker gre za javni razpis. Vsaka mora biti s strani stroke ocenjena po več kriterijih, kot so v tem primeru_ cena gradnje, prometna ustreznost, ekologija, poseg v prostor, gospodarske spodbude itd. Ker stroka ne zna dati ponderjev posameznim kriterijem, mora to napraviti politika, torej minister ali Vlada RS ali Državni zbor RS, in določiti kumulativno najboljšo varianto.
»Postopek izbora kot ga je včeraj na nacionalni televiziji opisal infrastrukturni minister, je neskladen z osnovnimi principi demokratičnega vodenja države in odpira vrata partikularnim interesom ali v najboljšem primeru slabemu izboru določene različice,« opozarja predsednik SLS mag. Marko Zidanšek in dodaja, da se moramo v Sloveniji racionalno obnašati prav pri vsaki novi investiciji, saj že vzdrževanje obstoječe cestne infrastrukture, državnih cest, zahteva ogromno sredstev_ »Jeziček na tehtnici odločitve mora prevesiti teža strokovne skupne ocene kriterijev, po katerih se oceni različice, in ne vprašanje, v kateri fazi je priprava določene različice, kot je svojo podporo hitri cesti skozi Braslovče včeraj utemeljil minister Gašperšič!«