Stališče Strokovno-operativnega odbora SLS za infrastrukturo o stalnih menjavah uprav DARS, d. d.
Od leta 1994 do danes oz. v 22 letih se je v DARS, d. d., zamenjalo sedem uprav ali v povprečju ena na vsaka dobra tri leta. Celoten mandat petih let je zdržala le prva uprava DARS pod vodstvom Jožeta Brodnika. Skoraj pet let je zdržala tudi druga uprava, vendar jo je pred koncem zapustil predsednik mag. Janez Božič z odhodom na ministrski položaj. Prehodna tretja uprava, ki jo je vodil Jože Zimšek, je zdržala dobro leto. Četrta uprava pod vodstvom Rajka Siročiča je zdržala dve leti. Peta uprava pod vodstvom mag. Tomislava Nemca je delala dve leti. Šesta uprava pod vodstvom Mateje Duhovnik je delovala tri leta in sedma uprava pod vodstvom Matjaža Kneza je delovala tri leta in pol.
DARS je velik sistem s preko 1000 zaposlenimi in veliko finančno realizacijo. V 20 letih je vodil edini uspešno zaključen velik projekt v državi Sloveniji. Njegova osnovna naloga je bila izgradnja avtocest. Poleg tega skrbi tudi za upravljanje in vzdrževanje zgrajenih avtocest. Avtoceste so posebnega pomena za državo in predstavljajo eno redkih primerjalnih prednosti Slovenije. Preko delovanja DARS se pretakajo ogromna finančna sredstva, ki jih napajajo proračun, posojila, cestnina in nekateri ostali prihodki, kot so najemnine (počivališča, kabelske kanalizacije itd.).
Take sisteme praviloma v uspešnih državah vodijo kompetentne, strokovne in izkušene ekipe z dolgoletnim staži. Resne države si ne morejo privoščiti na tako zahtevnih položajih stalne menjave vodilnih kadrov, ki potrebujejo vedno znova čas za učenje in pridobivanje izkušenj!
V Sloveniji je bilo v zadnjih desetih letih preveč kadrov brez strokovnih kompetenc in izkušenj na področjih, ki so jih vodili. To in pogoste menjave so povzročale, da so se sistemi na krivulji pridobivanja izkušenj in znanj vedno znova vračali na začetek, namesto, da bi napredovali. To je eden ključnih razlogov za izjemno nazadovanje Slovenije v zadnjih desetih letih!
Takšen način dela kaže na veliko neodgovornost do pomembnega sistema, kot je npr. DARS, in do neoptimalne porabe velikega dela davkoplačevalskega denarja. Člani Strokovno-operativnega odbora za infrastrukturo SLS odločno nasprotujemo stalnim menjavam ključnih ljudi v DARS, d. d. Obsojamo zelo neodgovorno kadrovanje, ki se s takšnimi potezami igra z enim od največjih infrastrukturnih sistemov v Sloveniji, z ogromnimi količinami davkoplačevalskega denarja in z dejavnostjo, ki mora 24 ur na dan in 365 dni v letu služiti slovenskim državljanom in tujim uporabnikom naših avtocest. Čas bi že bil, da bi v največjih slovenskih sistemih kadrovali najboljše strokovnjake in managerje! Slovenske avtoceste potrebujejo bolj skrben in odgovoren odnos tistih, ki upravljajo z našo državo.
Člani Strokovno-operativnega odbora za infrastrukturo SLS_
Metod Di Batista,
Janez Lipec,
Anton Luznar,
Ivan Meglič,
Janez Kovačič,
Emil Trstenjak in
Bojan Zadel.
Od leta 1994 do danes oz. v 22 letih se je v DARS, d. d., zamenjalo sedem uprav ali v povprečju ena na vsaka dobra tri leta. Celoten mandat petih let je zdržala le prva uprava DARS pod vodstvom Jožeta Brodnika. Skoraj pet let je zdržala tudi druga uprava, vendar jo je pred koncem zapustil predsednik mag. Janez Božič z odhodom na ministrski položaj. Prehodna tretja uprava, ki jo je vodil Jože Zimšek, je zdržala dobro leto. Četrta uprava pod vodstvom Rajka Siročiča je zdržala dve leti. Peta uprava pod vodstvom mag. Tomislava Nemca je delala dve leti. Šesta uprava pod vodstvom Mateje Duhovnik je delovala tri leta in sedma uprava pod vodstvom Matjaža Kneza je delovala tri leta in pol.
DARS je velik sistem s preko 1000 zaposlenimi in veliko finančno realizacijo. V 20 letih je vodil edini uspešno zaključen velik projekt v državi Sloveniji. Njegova osnovna naloga je bila izgradnja avtocest. Poleg tega skrbi tudi za upravljanje in vzdrževanje zgrajenih avtocest. Avtoceste so posebnega pomena za državo in predstavljajo eno redkih primerjalnih prednosti Slovenije. Preko delovanja DARS se pretakajo ogromna finančna sredstva, ki jih napajajo proračun, posojila, cestnina in nekateri ostali prihodki, kot so najemnine (počivališča, kabelske kanalizacije itd.).
Take sisteme praviloma v uspešnih državah vodijo kompetentne, strokovne in izkušene ekipe z dolgoletnim staži. Resne države si ne morejo privoščiti na tako zahtevnih položajih stalne menjave vodilnih kadrov, ki potrebujejo vedno znova čas za učenje in pridobivanje izkušenj!
V Sloveniji je bilo v zadnjih desetih letih preveč kadrov brez strokovnih kompetenc in izkušenj na področjih, ki so jih vodili. To in pogoste menjave so povzročale, da so se sistemi na krivulji pridobivanja izkušenj in znanj vedno znova vračali na začetek, namesto, da bi napredovali. To je eden ključnih razlogov za izjemno nazadovanje Slovenije v zadnjih desetih letih!
Takšen način dela kaže na veliko neodgovornost do pomembnega sistema, kot je npr. DARS, in do neoptimalne porabe velikega dela davkoplačevalskega denarja. Člani Strokovno-operativnega odbora za infrastrukturo SLS odločno nasprotujemo stalnim menjavam ključnih ljudi v DARS, d. d. Obsojamo zelo neodgovorno kadrovanje, ki se s takšnimi potezami igra z enim od največjih infrastrukturnih sistemov v Sloveniji, z ogromnimi količinami davkoplačevalskega denarja in z dejavnostjo, ki mora 24 ur na dan in 365 dni v letu služiti slovenskim državljanom in tujim uporabnikom naših avtocest. Čas bi že bil, da bi v največjih slovenskih sistemih kadrovali najboljše strokovnjake in managerje! Slovenske avtoceste potrebujejo bolj skrben in odgovoren odnos tistih, ki upravljajo z našo državo.
Člani Strokovno-operativnega odbora za infrastrukturo SLS_
Metod Di Batista,
Janez Lipec,
Anton Luznar,
Ivan Meglič,
Janez Kovačič,
Emil Trstenjak in
Bojan Zadel.