Ljubljana, 23. marec 2016 – »Na dnevnem redu včerajšnjega sestanka slovenskega zunanjega ministra Karla Erjavca s hrvaškim kolegom ne bi smelo biti predloga dvostranskega reševanja spora o meji. Predloga ne bi smel ne sprejeti, niti se o njem sploh pogovarjati,« opozarja predsednik SLS mag. Marko Zidanšek in izraža zaskrbljenost glede omenjenega srečanja, saj po njegovem mnenju že ob majhni prisotnosti diplomatskega občutka in nacionalne zavesti še ne bi smelo priti.
Ob zaključku srečanja sta predsednik države Borut Pahor in zunanji minister Karel Erjavec sicer izjavila, da je arbitraža za Slovenijo edina rešitev, vendar se je zaradi ponujenega predloga dvostranskega reševanja mejnega spora zgodila velika škoda. Arbitražno sodišče bo od Hrvaške namreč dobilo uradno informacijo, da je Slovenija od Hrvaške dobila uradni predlog druge možnosti rešitve od tiste, ki sta jo obe ratificirali. Hrvaška bo Arbitražno sodišče preprosto obvestila o tem, da sta se obe strani začeli o drugi možnosti pogovarjati. Gre za konkludentno ravnanje, ki ima v mednarodnem pravu svojo težo in posledice!
Hrvaška je v postopek arbitraže od vsega začetka pristopila s figo v žepu. Samovoljno in z umetno ustvarjeno pretvezo je iz arbitražnega postopka tudi izstopila in s tem kršila določila mednarodne arbitraže, ki sta jo obe državi sklenili in ratificirali. Slovenski zunanji minister bi se s svojim hrvaškim kolegom lahko pogovarjal o vseh drugih vprašanjih, razen o arbitraži.
Katastrofalna zunanja politika Karla Erjavca ima lahko za rezultat izgubo dela ozemlja, ki je bil zgodovinsko vedno del Republike Slovenije. V SLS verjamemo, da so mu izkušeni diplomati na slovenskem zunanjem ministrstvu sprejem hrvaškega predloga in pogovore o njem odsvetovali, zato se sprašujemo, kaj ga je gnalo v ta diplomatski diletantizem – je morda dobil kakšno »kompenzacijo«?
Ob zaključku srečanja sta predsednik države Borut Pahor in zunanji minister Karel Erjavec sicer izjavila, da je arbitraža za Slovenijo edina rešitev, vendar se je zaradi ponujenega predloga dvostranskega reševanja mejnega spora zgodila velika škoda. Arbitražno sodišče bo od Hrvaške namreč dobilo uradno informacijo, da je Slovenija od Hrvaške dobila uradni predlog druge možnosti rešitve od tiste, ki sta jo obe ratificirali. Hrvaška bo Arbitražno sodišče preprosto obvestila o tem, da sta se obe strani začeli o drugi možnosti pogovarjati. Gre za konkludentno ravnanje, ki ima v mednarodnem pravu svojo težo in posledice!
Hrvaška je v postopek arbitraže od vsega začetka pristopila s figo v žepu. Samovoljno in z umetno ustvarjeno pretvezo je iz arbitražnega postopka tudi izstopila in s tem kršila določila mednarodne arbitraže, ki sta jo obe državi sklenili in ratificirali. Slovenski zunanji minister bi se s svojim hrvaškim kolegom lahko pogovarjal o vseh drugih vprašanjih, razen o arbitraži.
Katastrofalna zunanja politika Karla Erjavca ima lahko za rezultat izgubo dela ozemlja, ki je bil zgodovinsko vedno del Republike Slovenije. V SLS verjamemo, da so mu izkušeni diplomati na slovenskem zunanjem ministrstvu sprejem hrvaškega predloga in pogovore o njem odsvetovali, zato se sprašujemo, kaj ga je gnalo v ta diplomatski diletantizem – je morda dobil kakšno »kompenzacijo«?