Ljubljana, 22. julij 2016 – Slovenija je zaradi svoje strateške geografske pozicije pomembna tranzitna država za mnoga evropska transportna podjetja. Delež tovornjakov na slovenskih regionalnih cestah in avtocestah je nadpovprečen v primerjavi z drugimi evropskimi državami, po rezultatih lanske raziskave ACEA smo v evropskem vrhu po deležu tujega prometa, žal pa je zelo visoka tudi stopnja vpletenosti tovornjakov v prometne nesreče.
Kultura profesionalnih voznikov, ki vozijo preko Slovenije je zlasti zaradi nizkih zagroženih kazni in neprimerne zakonodaje na nizki ravni in dopušča še veliko prostora za izboljšavo. Posledica tega, pogosto pa tudi pritiskov njihovih delodajalcev, je preračunljiva vožnja voznikov tovornjakov, ki se lahko zaradi nekaj litrov privarčevanega goriva odločijo prehitevati druge tovornjake. S tem vse prepogosto povzročijo kilometrske kolone in v nevarnost spravljajo vse udeležence v prometu.
Najmanj, kar bi v zadnjih dveh letih pričakovali od Ministrstva za infrastrukturo RS, je analiza stanja na slovenskih avtocestah. Po naši oceni je delež prometnih nesreč, v katere so vpleteni tovornjaki, zaskrbljujoče visok. V SLS zato ministrstvu predlagamo temeljito analizo stanja in čimprejšnje sprejetje ukrepov za celostno ureditev vse bolj kaotičnega stanja na področju varnosti v prometu in infrastrukture.
Predsednik SLS mag. Marko Zidanšek: »Zlasti v poletnih mesecih se name obračajo mnogi slovenski vozniki in voznice. Ti pri voznikih tovornjakov iz različnih držav, tudi pri slovenskih, opažajo neodgovorno in zelo nevarno obnašanje – zlasti pri medsebojnem prehitevanju na avtocestah. Varnost ljudi mora biti na prvem mestu, zato v SLS ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pozivamo k pripravi zakonodaje, ki bo v celoti prepovedovala medsebojno prehitevanje tovornjakov na slovenskih avtocestah.«
Kultura profesionalnih voznikov, ki vozijo preko Slovenije je zlasti zaradi nizkih zagroženih kazni in neprimerne zakonodaje na nizki ravni in dopušča še veliko prostora za izboljšavo. Posledica tega, pogosto pa tudi pritiskov njihovih delodajalcev, je preračunljiva vožnja voznikov tovornjakov, ki se lahko zaradi nekaj litrov privarčevanega goriva odločijo prehitevati druge tovornjake. S tem vse prepogosto povzročijo kilometrske kolone in v nevarnost spravljajo vse udeležence v prometu.
Najmanj, kar bi v zadnjih dveh letih pričakovali od Ministrstva za infrastrukturo RS, je analiza stanja na slovenskih avtocestah. Po naši oceni je delež prometnih nesreč, v katere so vpleteni tovornjaki, zaskrbljujoče visok. V SLS zato ministrstvu predlagamo temeljito analizo stanja in čimprejšnje sprejetje ukrepov za celostno ureditev vse bolj kaotičnega stanja na področju varnosti v prometu in infrastrukture.
Predsednik SLS mag. Marko Zidanšek: »Zlasti v poletnih mesecih se name obračajo mnogi slovenski vozniki in voznice. Ti pri voznikih tovornjakov iz različnih držav, tudi pri slovenskih, opažajo neodgovorno in zelo nevarno obnašanje – zlasti pri medsebojnem prehitevanju na avtocestah. Varnost ljudi mora biti na prvem mestu, zato v SLS ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pozivamo k pripravi zakonodaje, ki bo v celoti prepovedovala medsebojno prehitevanje tovornjakov na slovenskih avtocestah.«