Ljubljana, 14. november 2016 – V SLS obžalujemo a hkrati žal tudi razumemo odločitev Panasonica, ki se ni odločil postati večinski lastnik družbe Gorenje. Takšen zaključek je bilo namreč tudi pričakovati, saj Gorenje zaradi svojih poslovnih rezultatov za vlagatelje enostavno ni ekonomsko privlačna naložba. Družba, ki je bila na borzi še do nedavnega vredna dobrih 200 milijonov evrov, pričakuje, da bo letos dosegla 7,6 milijonov evrov čistega dobička, čista dobičkonosnost kapitala pa je po zadnjih rezultatih dosegla 1,5 %. Po mednarodnih merilih je takšna donosnost za to branžo bistveno prenizka, da bi bila zanimiva za vlagatelje. V primerjavi s svojimi tekmeci v regiji dosega slabše poslovne rezultate ob precej višji zadolženosti od povprečja.
Velenjsko podjetje je bistvenega pomena za Savinjsko–Šaleško regijo in ključni zaposlovalec, zato je popolnoma neprimerno, da je žrtev neodgovorne državne politike. Kapitalska družba bi zato kot največji manjšinski lastnik in zastopnik države morala aktivneje pristopiti k preoblikovanju družbe in iskanju rešitev za izboljšanje poslovanja. Strategija upravljanja državnih naložb podjetjem v državni ali delno državni lasti nalaga, da zasledujejo cilj donosnosti 8 % knjigovodske vrednosti do leta 2020 oz. 6,3 % za letošnje leto. Naloga državnih lastnikov je, da v podjetjih kjer je lastniško vpletena država, zahtevajo mednarodno primerljive rezultate, sicer te družbe ne morejo preživeti na dolgi rok, takšna mehka državna politika pa jih že danes vodi v propad.
Žal v Sloveniji realna donosnost državnih družb izgleda kot neslana šala, saj nihče ne preverja, kako uspešna so podjetja z državnim lastništvom glede na primerljive branže v regiji, EU in svetu. Večina je takšnih, da vanje ne bi vlagal nihče pri zdravi pameti. Pričakujemo, da bodo lastniki, tudi država, od uprav družb, ki upravljajo državno premoženje, jasno zahtevali dvig donosnosti in izboljšanje rezultatov poslovanja, ali pa odgovorne na teh mestih zamenjali. Dvig donosnosti državne lastnine ni samo v interesu lastnikov, temveč zaradi zaposlitev in večjih prilivov v proračun, zdravstveno in pokojninsko blagajno, v interesu vseh Slovencev. Ob tem ko država plačuje visoke obresti za zadolževanje, vse premalo naredi v zvezi z povišanjem proračunskih prilivov iz naslova kapitalskih naložb.
Podpredsednik SLS in podjetnik Primož Jelševar: »Zasebna podjetja v Sloveniji dosegamo bistveno boljše poslovne rezultate kot podjetja v državni lasti. Trenutna nazadnjaška gospodarska politika aktualne vlade nas zato kaznuje z višanjem davka na dobiček, namesto da bi od podjetij, v katerih ima lastniške deleže, zahtevala vsaj približno primerljive rezultate. Če bi podjetja z državnim lastništvom dosegala na papirju zahtevano donosnost, bi se v državno blagajno s tega naslova steklo desetkrat več denarja kot do sedaj in ne bi bilo treba dvigovati nobenega davka. Vendar kot smo v Sloveniji že vajeni, je lažje kot pomesti pred svojim pragom, po liniji najmanjšega odpora naviti davke podjetjem in posredno slovenskim delavcem, ki si kruh služijo na trgu. Vendar pravila igre so za vse enaka, določa jih trg. Žal pa se zdi, da v vladni koaliciji ne sedi niti en človek, ki bi ga to zmotilo do te mere, da bi ukrepal.«
Velenjsko podjetje je bistvenega pomena za Savinjsko–Šaleško regijo in ključni zaposlovalec, zato je popolnoma neprimerno, da je žrtev neodgovorne državne politike. Kapitalska družba bi zato kot največji manjšinski lastnik in zastopnik države morala aktivneje pristopiti k preoblikovanju družbe in iskanju rešitev za izboljšanje poslovanja. Strategija upravljanja državnih naložb podjetjem v državni ali delno državni lasti nalaga, da zasledujejo cilj donosnosti 8 % knjigovodske vrednosti do leta 2020 oz. 6,3 % za letošnje leto. Naloga državnih lastnikov je, da v podjetjih kjer je lastniško vpletena država, zahtevajo mednarodno primerljive rezultate, sicer te družbe ne morejo preživeti na dolgi rok, takšna mehka državna politika pa jih že danes vodi v propad.
Žal v Sloveniji realna donosnost državnih družb izgleda kot neslana šala, saj nihče ne preverja, kako uspešna so podjetja z državnim lastništvom glede na primerljive branže v regiji, EU in svetu. Večina je takšnih, da vanje ne bi vlagal nihče pri zdravi pameti. Pričakujemo, da bodo lastniki, tudi država, od uprav družb, ki upravljajo državno premoženje, jasno zahtevali dvig donosnosti in izboljšanje rezultatov poslovanja, ali pa odgovorne na teh mestih zamenjali. Dvig donosnosti državne lastnine ni samo v interesu lastnikov, temveč zaradi zaposlitev in večjih prilivov v proračun, zdravstveno in pokojninsko blagajno, v interesu vseh Slovencev. Ob tem ko država plačuje visoke obresti za zadolževanje, vse premalo naredi v zvezi z povišanjem proračunskih prilivov iz naslova kapitalskih naložb.
Podpredsednik SLS in podjetnik Primož Jelševar: »Zasebna podjetja v Sloveniji dosegamo bistveno boljše poslovne rezultate kot podjetja v državni lasti. Trenutna nazadnjaška gospodarska politika aktualne vlade nas zato kaznuje z višanjem davka na dobiček, namesto da bi od podjetij, v katerih ima lastniške deleže, zahtevala vsaj približno primerljive rezultate. Če bi podjetja z državnim lastništvom dosegala na papirju zahtevano donosnost, bi se v državno blagajno s tega naslova steklo desetkrat več denarja kot do sedaj in ne bi bilo treba dvigovati nobenega davka. Vendar kot smo v Sloveniji že vajeni, je lažje kot pomesti pred svojim pragom, po liniji najmanjšega odpora naviti davke podjetjem in posredno slovenskim delavcem, ki si kruh služijo na trgu. Vendar pravila igre so za vse enaka, določa jih trg. Žal pa se zdi, da v vladni koaliciji ne sedi niti en človek, ki bi ga to zmotilo do te mere, da bi ukrepal.«