SLS nadaljuje z zbiranjem podpisov za referendum
Koper, 15. junij 2017 – Na 5. izredni seji Mestnega sveta Mestne občine Koper (MOK) so bili svetniki seznanjeni z novimi dejstvi glede izgradnje železniške povezave Divača–Koper. Mestna svetnica SLS Olga Franca ni podprla predlaganih sklepov MOK, s katerimi ta zaustavlja vse aktivnosti v zvezi z nedavno sprejeto podporo razpisu referenduma glede zakona o drugem tiru. Ob tem je opozorila: »Gre za politizacijo projekta brez primere in za bliskovito spremembo smeri Vlade RS pri načrtovanju tega projekta zaradi izjemno močnega pritiska civilnih iniciativ in nekaterih strank. V SLS se zavedamo, da je projekt vitalnega in odločilnega pomena za konkurenčnost koprskega pristanišča, ki v primerjavi s Trstom in Reko po železniških kapacitetah že močno zaostaja. Vendar pa ne moremo mimo tega, da v Vladi RS ni posluha za opozorila o potratni trasi in napihnjenem finančnem balonu načrtovane investicije. Z zbiranjem podpisov bomo v SLS nadaljevali.«
»Zakaj se trasa ni spremenila, pocenila in ostaja potratna najmanj v delu načrtovane pentlje zaradi mediteranskega koridorja, ki ga je pred leti zahtevala Italija in Trst ter s pritiskom in izsiljevanjem dosegla? Komu koristi velik levi zavoj, ko gre trasa po nepotrebnem v dolini Rižane v predor pod hrib Kaštelir ter skozi Osapsko dolino? Zakaj se v prvi fazi ne dogradi obstoječa proga še z enim tirom do Mostičja, nato pa bi pred izvirom Rižane, ki ga proga ne sme več ogrožati, drugi tir zavil proti spodnjemu Črnemu Kalu in nato pod spomenikom v glavni tunel? Predlagane so bile tudi druge opcije, a Vlada RS ostaja gluha. Že minister Janez Božič iz vrst SLS je predlagal načrt dveh tirov, vendar so ga lobistične mreže onemogočile, prisotna »stroka« pa je delala po nalogu, da se projekt čim bolj stroškovno napihne,« je poudarila Franca, ki težko verjame na seji predstavljenemu sklepu Vlade RS za 2. tir Olga Franca, saj je brez številk, odgovornih nosilcev in garancij_ »Tako da besedam državnega sekretarja Lebna, ki je hvalil delo ministrstva in prosil za zaupanje, ne nasedamo. Ne vemo koliko bo projekt dejansko stal. Obrestna mera 4,5 % ni nikjer zapisana, je pa že na prvi pogled izjemno visoka, saj je znano, da določeni projekti dosegajo financiranje že pri 0,15 % obrestni meri.«
Mestna svetnica SLS Olga Franca je izrazila strinjanje s predlogom MOK, da se sedanjo traso povezave med Divačo in Koprom opusti in nameni turizmu ter izpostavila, da bo do takrat minilo zelo dolgo časa in tudi kar nekaj županskih mandatov. Po trenutnem predlogu je namreč pričetek izgradnje druge trase drugega tira načrtovan šele po zaključku gradnje prve trase, tega pa lahko pričakujemo okoli leta 2025.
Jun 15, 2017