Članek
Objavljeno Jun 28, 2017
Ali bo Koper prometno zaprt kot Piran?
Koper, 28. junij 2017 – Na jutrišnji seji Mestnega sveta Mestne občine Koper bo najverjetneje potrjen projekt gradnje podzemne garaže pod Muzejskim trgov v Kopru v višini 5,6 milijona evrov z izgradnjo do leta 2019. Mestna svetnica SLS Olga Franca je na pristojnem odboru za promet in gospodarske javne službe že postavila vrsto vprašanj in nasprotovala rušitvi in odstranitvi podzemne vodne cisterne, zgrajene davnega leta 1822. Kot zgled dobrega trženja je predlagala ogled kakšne podobne znamenitosti v tujini, npr. rudnika soli v Romuniji.
Ob tem Franca izpostavlja nekaj vprašanj:
- Kakšna bo v bodoče politika mestnih dovolilnic za prebivalce mestnega jedra Kopra?
- Ali bodo meščani prisiljeni kupiti ali si z mesečnim najemom zagotoviti parkirno mesto v garažni hiši in koliko jih bo to stalo – 50 €, 70 € ali še več?
- Ali bodo meščani še naprej lahko uporabljali svoje garaže in sedaj določena parkirna mesta?
- Kakšen bo režim za obrtnike in podjetnike?
- In končno, ali je Muzejski trg primerno mesto za gradnjo garažne hiše ob tem, da je bila že v načrtih za gradnjo koprske tržnice predvidena tudi gradnja dvonadstropnega parkirišča?
Sprašuje se tudi, zakaj je treba riniti z avtomobilom prav v mesto in kaj je narobe s prostorom ob Bonifiki, ki je od centra oddaljen le za pet minut hoje. Ob hrupu, ki so mu že sedaj zaradi pristanišča izpostavljeni prebivalci mesta, se bo hrup še povečal in zgostil na enem mestu. Olga Franca opozarja, da se bo prometna obremenjenost mesta samodejno sprostila že z novim objektom SOLIS, ki bo nudil 300 javnih parkirišč, v novo stavbo naj bi se postopoma selili uslužbenci UE Koper, inšpektorati in druge službe ter MO Koper, morda v prihodnosti tudi Zdravstveni dom Koper.
Raziskovalec, geolog, naravovarstvenik in član UO Alpe Adria Green Franci Malečkar poudarja_ »Absolutno nasprotujemo uničenju izjemne tehnične dediščine, še posebej, ker bi jo lahko z minimalnimi posegi ohranili, saj nismo talibani. Gre za vsaj 5 vodnih zbiralnikov, od katerih eden sega do morske gladine, z več tisoči kubičnimi metri vode. Njihov nastanek in namen še ni pojasnjen, saj še niso niti raziskani. Ohranitev bi bila tudi v skladu s prizadevanji občine, ki je podprla raziskovanja koprskega podzemlja v letu 2009 z namenom vključitve v turistično ponudbo, kar uspešno počne sosednji Trst.« Poleg tega je to izjemna in brezplačna zaloga tehnične vode, ki je nepoškodovana prestala številne potrese in bližnja gradbena dela in je lahko še dragocena v primeru težav z vodovodnim omrežjem, za kar imamo tudi dober zgled v Trstu. Z naštetim se strinja tako turistična kot kulturnozgodovinska stroka, kot je npr. Fakulteta Turistika UP.
Naj spomnimo, MO SLS Koper, Franci Malečkar in drugi so v letu 2009 podprli številne občane in vodili peticijo za ohranitev podzemne cisterne, zbrani podpisi pa so bili predani Ministrstvu za kulturo RS, ki žal ni opravilo svojega dela zaščitilo to kulturno dediščino, kar je nerazumljivo in nesprejemljivo.
Načrtovana garaža je podzemna, kar pomeni, da bi se z ohranitvijo sedanjega vhoda lahko tlorisno zamaknila proti vzhodu, s čimer bi se ohranili tudi izjemni objekti, ki so samostoječi. Mestno občino Koper pozivamo, da premišljeno in smiselno prevetri načrt izgradnje in ga prilagodi tako, da bo podzemna vodna cisterna zaščitena in ohranjena.
Jun 28, 2017