Članek
Objavljeno Feb 22, 2018
Ljubljana, 22. februar 2018 – Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o prevozih v cestnem prometu, ki ga je v medresorsko usklajevanje poslalo Ministrstvo za infrastrukturo, po mnenju predsednika Slovenske ljudske stranke (SLS) mag. Marka Zidanška ni primeren. Predlagane spremembe predstavljajo resno grožnjo za nemoteno izvajanje javne službe varstveno delovnih centrov, za uporabnike pa pomenijo socialno izključenost, še dodatno zmanjšanje mobilnosti ter kršenje temeljnih pravic invalidov. Vse pristojne zato v SLS pozivamo, naj zakona v predlagani obliki ne podprejo oziroma si prizadevajo za njegovo spremembo.
Predlagane spremembe pri navedbi posebej ogroženih ali mobilno oviranih kategorij oseb udeleženih v prometu ne vključujejo točno določene navedbe osebe z motnjo v duševnem razvoju kot ene izmed najranljivejših in posebej ogroženih skupin. Poleg tega varstveno delovni centri v okviru izvajanja javne službe opravljajo pomembno storitev, to je organiziran prevoz uporabnikov v in iz zavoda, ki ga vršijo z lastnimi prevoznimi sredstvi – kombiniranimi vozili. Poleg tega pa predlagane spremembe pomenijo tudi blokado izvajanja storitve institucionalnega varstva, saj tako varovancev ne bo več mogoče peljati s kombiniranim vozilom niti na različne zdravstvene preglede, specialistične obravnave.
Sprememba zakona sicer predvideva možnost najema vozila z licenciranim voznikom, kar pa bi za zavode pomenilo velik dodaten strošek. Hkrati pa licencirani vozniki nimajo ustreznih znanj kot jih zahteva delovno mesto voznik oseb s posebnimi potrebami. Prav tako ni ustrezno določeno, kako bi lahko varstveno delovni centri pridobili omenjeno licenco. V zakon bi bilo treba dodati še, da so do subvencioniranega prevoza upravičeni tudi zakonski upravičenci do storitev varstveno delovnega centra.
Predlagane spremembe pri navedbi posebej ogroženih ali mobilno oviranih kategorij oseb udeleženih v prometu ne vključujejo točno določene navedbe osebe z motnjo v duševnem razvoju kot ene izmed najranljivejših in posebej ogroženih skupin. Poleg tega varstveno delovni centri v okviru izvajanja javne službe opravljajo pomembno storitev, to je organiziran prevoz uporabnikov v in iz zavoda, ki ga vršijo z lastnimi prevoznimi sredstvi – kombiniranimi vozili. Poleg tega pa predlagane spremembe pomenijo tudi blokado izvajanja storitve institucionalnega varstva, saj tako varovancev ne bo več mogoče peljati s kombiniranim vozilom niti na različne zdravstvene preglede, specialistične obravnave.
Sprememba zakona sicer predvideva možnost najema vozila z licenciranim voznikom, kar pa bi za zavode pomenilo velik dodaten strošek. Hkrati pa licencirani vozniki nimajo ustreznih znanj kot jih zahteva delovno mesto voznik oseb s posebnimi potrebami. Prav tako ni ustrezno določeno, kako bi lahko varstveno delovni centri pridobili omenjeno licenco. V zakon bi bilo treba dodati še, da so do subvencioniranega prevoza upravičeni tudi zakonski upravičenci do storitev varstveno delovnega centra.
Feb 22, 2018