Članek
Zgodba o svinjskih zrezkih, ali zavajanje po slovensko
Objavljeno Feb 18, 2016

Znanca moti kako se v javnosti z neznosno lahkoto zrelativizirajo vse mogoče oblike zavajanja ljudi. To počnejo politiki, poslovneži, mediji in navadni ljudje, pravi. Navede zadnji primer, ki je star komajda nekaj dni. Prejšnji petek so na enem spletnem portalu opozarjali na to kako en trgovec (Lidl) spretno marketinško izkorišča pomanjkljivo zakonodajo s področja sledljivosti proizvodov. Prodaja svinjske zrezke, ki so v celoti avstrijskega porekla, le da so bili dokončno razsekani in zapakirani v Sloveniji. Na ovitek je trgovec natisnil oznako »slovenski izdelek« pa še slikico Triglava je dodal, simbola slovenskosti Slovenije. Novinarju, ki je pripravil članek se ni zdelo prav, kaj ni to zavajanje, je vprašal. Pa so mu v Lidlu razložili, da to lahko delajo,  da jim to dopušča zakonodaja in pika. Kar je tudi res. Znanec je potem začel moralizirati o moralni spornosti tega, češ vseeno ni lepo… Halo!!! Govoriti o moralnosti v sprevrženem svetu, kjer predsednik vlade in ministri počnejo veliko večje svinjarije ni samo moralno sporno. Je navadna bedarija.  Brez slabe vesti bi lahko rekli, da je Lidlovo zavajanje veliko bolj nedolžno od političnega. Pa tudi samo enostransko je.  Na sprednji strani ovitka. Na ozadju je resnica, tam jasno piše, da zrezki nimajo nič skupnega s slovenskimi prašiči, čeprav so »slovenski izdelek«. Torej si je med nakupom treba vzeti samo dovolj časa za branje. Drzen piarovec bi upal zapisati, da Lidl spodbuja kulturo branja, in to v času, ko k branju spodbujajo le še v osnovnih šolah.  

Nekdo se je pametno spomnil in je Lidlove slovenske svinjske zrezke, ki so 100% avstrijskega porekla, primerjal s kavo, ki prav tako ne raste v Sloveniji pa je kljub temu lahko slovenski izdelek. Tukaj se spet oglasi znanec z začetka tega razmišljanja. Pove, da je mogoče kava res lahko slovenski izdelek,  samo, da noben trgovec ne izpostavlja slovenskosti kave. Verjetno zato, ker so redki kupci, ki mislijo, da kava lahko raste tudi v Prekmurju. S prašiči je vseeno drugače. Rastejo tudi pri nas in med slovenskimi kupci so priljubljeni. Bolj kot avstrijski ali madžarski, kar je logično. Verjamem, da tudi v Avstriji ne izpostavljajo tujega porekla mesa.  In da ščitijo domače. Tako znanec, ki verjame, da je super, če nam novinarji povedo kar je prav, v tem on vidi poslanstvo medijev... 

Skušam mu razložiti, da zadeva ni niti približno tako preprosta kot se zdi na prvi pogled. Da se ne bo na tem končalo. Da so tukaj še drugi novinarji, da trgovci radi oglašujejo v medijih, da je preživetje na trgu pogoj kakršnegakoli poslanstva medijev in, da je možnosti, da zadevo zrelativiziraš neskončno veliko. Na koncu me je vprašal, ali to pomeni, da je v svetu kjer vsi zavajajo največje zavajanje, če kdo opozori na zavajanje. Je kdo razumel???