Slovenska tiskovna agencija je 11.6.2016 poročala, da je na pobudo društva Ustavimo pasje boje začela veljati novela kazenskega zakonika, ki zvišuje kazni za "surovo ravnanje z živalmi in trajno pohabitev živali". Kot kaznivo dejanje določa tudi "organizacijo bojev živali in vzrejo živali za boje", za kar je zagrožena kazen do treh let zapora.
.
Veliko ljudi nasprotuje surovemu ravnanju z živalmi oziroma dejanjem kot so pasji boji. Prav je, da nasprotujemo. Toda to, kar se dogaja tem ubogim psom, ni nič bolj narobe kot to, kar delamo vsem živalim, ki jih uporabljamo za hrano (ali katerekoli druge namene). Nobene razlike ni med živalmi, do katerih gojimo čustveno navezanost (psi, mačke) in živalmi, ki jih vsakodnevno rutinsko izkoriščamo, trpinčimo, ubijamo in jemo (krave, piščanci, konji, pujski, ribe, jagenjčki, zajčki, purani, itd.). Ljudje večinoma razumejo izraz "mučitelj živali" tako ohlapno, da mislijo, da je mučitelj le tisti, ki se sadistično izživlja nad živaljo. Mučitelj je seveda vsakdo, ki zadaja trpljenje in smrt živalim brez kakršnegakoli utemeljenega razloga. In enako kot je sadizem neutemeljen razlog, je tudi gurmanstvo. Ljudje namreč ne rabimo jesti živil živalskega izvora, da bi bili optimalno zdravi (prej obratno – čedalje več strokovnjakov trdi, da meso, mleko in jajca škodujejo zdravju). Torej jih jemo brez utemeljenega razloga, po nepotrebnem. Zato je seveda jasno, da so v resnici "mučitelji živali" (bolje rečeno izkoriščevalci živali) vsi, ki niso vegani. In ker ima naša družba fetiš na prikupne živali (kužke, mucke), si je spisala zakonodajo tako, da opredeljuje za mučitelje le tiste, ki mučijo in ubijajo kužke ali mucke, medtem ko mučenje in ubijanje ostalih živali ni obsojano, še več - celo spodbujano je! (npr. minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano v medijih poziva javnost: "Jejte meso, rejeno v Sloveniji!" ali "Podprite slovenske rejce in kupujte lokalno pridelano mleko in mlečne izdelke!", itd.). To je prvovrstna moralna shizofrenija.
.
Vsaka žival ceni svoje življenje, enako kot vsakdo izmed nas ceni svoje. Ni nam vseeno kaj se zgodi z našim življenjem, pa četudi nikomur drugemu ni mar za nas. In ta interes slehernega med nami je treba spoštovati in upoštevati. Če si torej med tistimi, ki nasprotujejo mučenju psov v pasjih bojih in nisi vegan, vedi, da enako stvar, kot ji nasprotuješ, počneš nekemu drugemu bitju. In niti pasjeborec niti ti nimata nobenega tehtnega razloga za svoje početje. Oba počneta to "po nepotrebnem". Oba uživata v rezultatih mučenja in ubijanja živali. Oba zadovoljujeta zgolj svoje užitke. Pasjeborec sadistične, ti gurmanske. Edina razlika je, da pasjeborec uživa v dejanskem procesu mučenja, ti pa z nakupom mesa, mleka ali jajc v trgovini naročiš mučenje na daljavo. Toda to je zgolj psihološka razlika med vama, ne pa moralna. V tem oziru sta popolnoma ENAKA.
.
Zato prosim uvidi moralno enakovrednost vseh čutečih bitij in uskladi svoje vrednote s svojimi dejanji ter postani vegan. To v praktičnem smislu pomeni, da ne ješ nobenih živil živalskega izvora, se ne oblačiš v njihove kože ter jih ne izkoriščaš na noben drug način. Obstaja veganstvo in obstaja "surovo ravnanje z živalmi". Tretja možnost ne obstaja. Če nisi vegan, potem povsem po nepotrebnem sodeluješ pri načrtnem "surovem ravnanju z živalmi". Postati vegan je zelo enostavno, zdravo, okusno in predvsem - je moralno pravilna odločitev. Veganstvo ni nobena skrajnost, je le moralna osnova. Skrajnost je misliti, da lahko naši užitki upravičijo trpljenje in smrt drugega. Skrajnost je imeti nekatere živali za družinske člane in istočasno zapikovati jedilne vilice in nože v trupla drugih živali. Skrajnost je reči, da imamo radi živali, ob tem pa še naprej jesti njihova telesa in izločke. Gre za moralno osnovo, ki jo že tako ali tako vsi sprejemamo - ne zasužnjevati in obravnavati drugih za "manjvredne" samo zato, ker so druga vrsta, drugega spola, druge rase, drugačne spolne usmerjenosti ali druge etnične pripadnosti. Veganstvo pomeni temeljno pravičnost in je prvo mirovno gibanje v zgodovini, ki se izreka proti vsem oblikam nasilja in ki ne izpušča nikogar.
Leon Kralj
Sorodne teme (kliknite za povezavo):
5. Knjiga ETIKA V KUHINJI
6. Abolicionistični pristop do vprašanja pravic živali in veganstva
.
Jun 15, 2016