Dan 172: Zasvojenost s spanjem

Objavil/a Valentin Rozman, dne 2014-03-22 ob 09:16:16

Nekaj časa nazaj sem že pisal o svojih vzorcih oziroma navadah glede spanja. Na to temo sem si potem tudi odpustil nekaj omejujočih prepričanj, vendar niso bili zadostni za želen učinek spremembe spalnih navad. Danes sem sodeloval na mednarodnem spletnem video klepetu v živo, kjer smo se pogovorili o zasvojenosti s spanjem oziroma odvisnosti od spanja. Skozi razpravo sem izvedel marsikaj zanimivega in tudi ozavestil sem nekatera svoja dodatna sprejeta prepričanja glede spanja. In spoznal sem tudi zanimive prijeme za zmanjšanje odvisnosti od spanja, ki jih bom seveda tudi preizkusil.

Glede spanja sem iz svoje okolice sprejel več različnih prepričanj. Eno prepričanje je na primer, da človek potrebuje nekje od 8 do 9 ur spanja, če se hoče dobro odpočiti. Nato sem nekje slišal, da je koristno čim več spati, oziroma se zbuditi sam od sebe po tem, ko si se dobro odpočil. Iz tega razloga se govori tudi o 'lepotnem spancu', saj naj bi dovoljšna količina spanja delovala pomlajevalno. Vsa ta prepričanja pa so nerealna in omejujoča. Pri Desteni sem izvedel, da je za človeško fizično telo povsem dovolj 4 do 6 ur spanja. In menda je bivši ameriški predsednik Bill Clinton samega sebe navadil, da spi samo 3 ure na dan, ker je bilo to zanj povsem dovolj. Najbrž je vsak opazil, da če je predlogo spal, je vstal celo bolj utrujen, kot pa če bi se zbudil bistveno prej. Spanje, daljše od 6 ur torej samo še bolj ojača um, ki povzroči občutek dodatne utrujenosti.

Torej, spanje le 4 do 6 ur ima dokazano boljše učinke, vprašanje je sedaj samo, kako samega sebe prepričati, da boš res spal samo toliko časa. Na primer, poizkusil sem z alarmom na svojem mobilnem telefonu, da me zbudi 6 ur po začetku spanja, pa sem potem tolikokrat pritisnil na tipko za dremež, da sem se iz postelje vstal šele uro kasneje. Pri vsem tem igra tudi vloga motivacije, da se zbudiš ob določeni uri. Veliko lažje se je zbuditi, če moraš vsak dan priti ob isti uri na delovno mesto, toda jaz sem sam svoj šef in običajno zjutraj nimam nekih fiksnih sestankov. Anna je omenila, kako si je pomagala zmanjšati količino spanca na ta način, da se je odločila vsak dan vstati ob isti uri. Svoje telo je tako sprogramirala, da je brez težav vstala in se tudi počutila povsem zbujeno. Ker ni šla vsak dan spat vedno ob isti uri, je dnevna količina spanca malce nihala, kljub temu pa je bil to odličen trik za doseganje cilja.

Zmanjšanje količine časa, ki ga porabimo za spanje, sprosti v življenju posameznika ogromno potencialov. Vsak dan ima 24 ur in če spimo 8 ur na dan, ostane od dneva samo še 16 ur. Od tega porabimo približno 4 ure za za umivanje, kuhanje in prehranjevanje in tako ostane le še 12 ur za opravljanje delovnih ali prostočasnih aktivnosti. Če zmanjšamo dnevno količino spanja za 4 ure, se količina razpoložljivega časa za kreativne dejavnosti poveča za 34%. Torej lahko na ta način naredimo za trejino več, kot ostali ljudje. Seveda pa moramo najprej imeti motivacijo za to, da bi nekaj počeli, torej si moramo pripraviti vizijo življenja, določiti cilje, ter narediti akcijski načrt. Brez tega, da bi si določili, kaj želimo v življenju doseči bo prihranek pri spanju brez prave koristi.

V zvezi z napisanim priporočam ogled naslednjega video posnetka:
Are You A Sleep Addict? Tips and Support

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
2
Valentin Rozman
0
Apr 13, 2014
Dajana, dihanje ni energijska zasvojenost temveč temeljna funkcija za ohranjanje fizičnega telesa pri življenju.
#2
Dajana Babič
1
Mar 22, 2014
emmmmmmmmmmmmmm, kaj pa zasvojenost z dihanjem? :P
#1
Valentin Rozman
Valentin Rozman
Objavil/a 2014-03-22 09:16:16 (Mar 22, 2014)
Starejša objava Novejša objava
ZADNJE OBJAVE
United Network News poročilo 12. junija 2021
UNN poročilo - 10. junij 2021
Federal Reserve nima več dovoljenja za delovanje
Ustanovitev podravske enote Društva BELIS
Life Force tedensko poročilo 2. maj 2021
Vsiljevanje nošenja maske na pošti
Dan 83: Prva stopnja učinkovitega pisanja
Dan 178: Vstajniška politika
Dan 177: Nazaj na blog za zdrav življenjski slog
Dan 176: Služb ni več, živelo podjetništvo
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
um
(6)
EMS
(2)
rast
(2)
LIG
(2)
dvom
(2)
chat
(1)
rak
(1)
UTD
(1)
svet
(1)
rit
(1)
obup
(1)
DIP
(1)
FED
(1)
skrb
(1)
stol
(1)
obrt
(1)
CV
(1)
sum
(1)
Buda
(1)
beda
(1)
delo
(1)
soba
(1)
avto
(1)
smrt
(1)
IŠČI PO ARHIVU
Avgust 2022
PTSČPSN
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj