Dan 166: Trojna formula za genijalnost

Objavil/a Valentin Rozman, dne 2014-02-06 ob 08:22:34

Svojemu očetu sem pred leti zameril, češ da je odgovoren za mojo prešibko socializiranost, saj nama z bratoma v mladih letih ni dovolil, da sva se ob večerih in vikendih družila s sovrstniki ter ga “žurala”. Iz tega razloga tudi nisem imel izkušenj z drogami ter alkoholom. V srednji šoli sem imel kar nekaj problemov z navezovanjem stikov s sošolci, saj so se mi zdeli zelo čudni in njihovo obnašenje ni bilo nič podobno tistemu, kar sem jaz imel za “normalno“. Toda čez nekaj let se je pokazalo, da so ravno največji “frajerji“ iz srednje šole imeli hude težave z vklapljanjem v širšo človeško družbo, med tem, ko sem bil jaz kot takratni “luzer“ izjemno uspešen tako pri odnosih, kot v poslih. Sedaj sem svojemu očetu hvaležen za njegovo vzgojo, ki je vsebovala tudi veliko izletov v naravo ter igranje z Lego ter Technics igračami, s pomočjo katerih sem razvijal kreativne sposobnosti.

Pred kratkim sem poslušal posnetek radijskega intervjuja, ki je razodel izsledke Smitsonijskega inštituta o treh najbolj pomembnih dejavnikov za razvoj nadarjenosti oziroma genijalnosti otrok. Prvi dejavnik je čim manj preživetega časa z otroškimi sovrstniki. Drugi dejavnik je čim več preživetega časa v družbi modrih in sposobnih odraslih ljudi. In tretji dejavnik je omogočenje čim bolj neoviranega samostojnega raziskovanja vsega mogočega, seveda pod starševskim nadzorom. In če pogledamo kakšen je naš trenutni šolski sistem, lahko vidimo, da je zgrajen tako, da ravno vse te tri dejavnike čim bolj zmanjšuje. Otroci se ogromno časa družijo s svojimi sovrstniki, učimo jih, da se je nevarno družiti z ostalimi odraslimi ljudmi, časa za samostojno raziskovanje pa praktično ni, saj morajo otroci v razredu sedeti mirno in tiho, absorbirati čim več podatkov, za katere ne vedo, čemu služijo, starši pa so tudi tako zasedeni s službami, da ne zmorejo zagotoviti zadostnega starševskega nadzora.

Zakaj so ti trije dejavniki tako zelo pomembni? Albreht Einstein je odkril, da so človeški možgani neke vrste oddajniki in sprejemniki nevidnih vibracij. Otroci imajo, zlasti v prvih sedmih letih starosti, izjemno sposobnost učenja iz svoje okolice. Zavestni del uma je zmožen sprocesirati samo okoli 4000 informacij na sekundo, toda podzavest je zmožna sprocesirati 40 milijonov informacij na sekundo! Vsak najmanjši gib, ton glasu, čustva in namen ljudi okoli sebe, otroci vpijajo kot gobe in tako se izjemno hitro učijo. Starši so tudi tisti, ki imajo svoje otroke najbolj radi in ta starševska ljubezen je nekaj nenadomestljivega. Če otroke oddajamo v vrtce in šole, kjer preživijo veliko časa v družbi svojih vrstnikov, se bodo še naprej učili od svoje okolice in se seveda na ta način naučili nezrelega obnašanja od nezrelih otrok. In od vzgojiteljev ter učiteljev bodo prejeli tudi bistveno manj ljubezni in pozornosti, kot od svojih staršev. Naposled pa so zaradi predpisov, pravil in zakonov, ki so del našega šolskega sistema, učitelji tudi v nenehnem strahu, da ne bi kaj narobe naredili in ta strah se seveda prenaša na otroke. Vse skupaj je odlična kombinacija za vzgojo hudo defektnih posameznikov, ki v odrasli dobi ne zmorejo odgovorno ustvarjati na delovnem mestu, ter vzpostavljati trajne in harmonične partnerske odnose. Dokaze lahko vidimo v stanju našega družbenega in gospodarskega sistema, ter po številu ločitev ter razpadlih družin.

In kaj so rešitve za te probleme? Kot prvo, predlagam vsem staršem in vzgojiteljem, da se podrobno seznanijo z razvojno psihologijo otrok. Kdor zmore, naj se odloči za šolanje na domu, saj tako vzgojeni otroci dosegajo za 30% boljše rezultate od vrstnikov, ki hodijo v javne šole. Zelo koristen je ogled posnetka TV oddaje Na rubu znanosti o zgodnji travmi, v katerem govori dr. Tomislava Kuljiš, vodja Centra za naravno starševstvo iz Zagreba. Potlej priporočam branje knjige IQ otroka - skrb staršev, ki jo je napisal dr. Ranko Rajović, avtor programa NTC - Nikola Tesla Centar in član mednarodne organizacije Mensa, ki združuje ljudi z največjim inteligenčnim kvocientom. Nato priporočam poslušanje audio serije Parenting - Perfecting the Human Race, ki vsebuje najbolj natančno razlago o razvoju človekovih možganov in uma. Veliko zanimivega o problemih trenutnega šolskega sistema pa pove v radijskem posnetku dr. Steven Lamer, ki zagovarja uporabo revolucionarne učne tehnologije Techno Tutor, katera omogoča, da učenje besedišča in razvoj bralnih ter učnih sposobnosti postane tako preprosto, kot dihanje. Šolski sistem bomo zelo težko in počasi spremenili, zato bodo le starši in napredni učitelji lahko z uporabo tega razpoložljivega znanja ter novih učnih orodij lahko poskrbeli, da se vzgoji generacija veliko bolj odgovornih in uspešnih ljudi, ki bodo ustvarili harmonično družbo, polno obilja in zadovoljstva.

profileimage
Všeč mi je
0
Komentarji
0
Ni komentarjev
Valentin Rozman
Valentin Rozman
Objavil/a 2014-02-06 08:22:34 (Feb 06, 2014)
Starejša objava Novejša objava
ZADNJE OBJAVE
United Network News poročilo 12. junija 2021
UNN poročilo - 10. junij 2021
Federal Reserve nima več dovoljenja za delovanje
Ustanovitev podravske enote Društva BELIS
Life Force tedensko poročilo 2. maj 2021
Vsiljevanje nošenja maske na pošti
Dan 83: Prva stopnja učinkovitega pisanja
Dan 178: Vstajniška politika
Dan 177: Nazaj na blog za zdrav življenjski slog
Dan 176: Služb ni več, živelo podjetništvo
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
um
(6)
LIG
(2)
dvom
(2)
EMS
(2)
rast
(2)
delo
(1)
soba
(1)
chat
(1)
rak
(1)
UTD
(1)
avto
(1)
smrt
(1)
obup
(1)
DIP
(1)
svet
(1)
skrb
(1)
rit
(1)
FED
(1)
CV
(1)
sum
(1)
stol
(1)
obrt
(1)
Buda
(1)
beda
(1)
IŠČI PO ARHIVU
Maj 2022
PTSČPSN
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj