Članek
DRŽAVNI SVET v FUNKCIJI GLOBOKE DRŽAVE – DA ali NE ?

Na ključnem segmentu zakona o poroštvu države, celo zdaj ko je šlo za »združeno« poroštvo za dva povsem nekompatibilna projekta, se je DS zlomil in skrajno poceni podaril svojo dušo šefom mafijske globoke države

Objavljeno Dec 30, 2019

Edini organ oz. institucija v državi, za katero smo še do prejšnjega tedna pogojno verjeli, da bo ostala trden zaščitnik interesov civilne družbe in alternativne stroke, je bil še do nedavnega DRŽAVNI SVET.

Upal sem, da to v resnici je in da bo podobno kot leta 2017 brez težav prestal test zdrave pameti, in ne strankarskega interesa. Upal sem, da bo ta njegova pozicija neomajna - toda ne, to je bil le videz. Na ključnem segmentu zakona o poroštvu države, celo zdaj ko je šlo za »združeno« poroštvo za dva povsem nekompatibilna projekta, se je DS zlomil in skrajno poceni podaril svojo dušo šefom mafijske globoke države, katere globino bomo merili in čutili še desetletja.

VLADNI 2TIR - Kučanov vele projekt in njegova zapuščina naslednikom F-21, naj bi njegovim še 45 let (to je koncesijska doba podjetja 2TDK) zagotavljal prečrpavanje davkoplačevalskega denarja v globoke žepe novodobnih slovenskih gradbenih tajkunov. Ti pa bodo po obrokih politikom a la Miro Cerar in Alenka Bratušek & Marjan Šarec »vračali« denar za storjene usluge pri sprejemanju zakonodaje.

S tako kanaliziranim (kanibaliziranim) - opranim denarjem so že financirali zadnje volitve, nove obraze in piarovske »dosežke« novo komponiranih strank. Poroštveni zakon, ki združuje nezdružljiva poroštva dveh poponoma različnih projektov v enem paketu – pa ni samo ekonomsko in pravno povsem nevzdržen. Še več, je velika nevarnost za demokracijo - ker predstavlja IZJEMNO NEVAREN PRECEDENS. In je na dolgi rok najhujši možni vzvod bodočih zlorab zakonodajnega postopka. Kajti po sprejemu tega zakona, to je dveh poroštev v enem poroštvenem zakonu bo v Sloveniji postalo možno prav vse.
Kukavičja jajca v košari skupaj z normalnimi in dobrimi projekti. Dobri projekti skupaj s slabimi projekti in izvedljivi projekti skupaj z neizvedljivimi projekti. Smo torej na pragu uzakonitve popolne SAMOVOLJE, kot novega principa dela vlade in D Z in tokrat žal hkrati z veliko toleranco in tiho podporo D S. Noben moj apel namreč ni bil dovolj glasen, da bi DS to poroštvo ustavil in preprečil (bilo jih je najmanj pet) in na noben pomislek nisem dobil odgovora. Na noben poziv celo ni bilo najmanjšega znaka zaznave. Kot da fizično ne obstajam ! Molk in neprebojna stena neodzivnosti, se mi zdita neverjetna, vendar značilna!


Zato moram žal ugotoviti, da je tudi DS v FUNKCIJI GLOBOKE DRŽAVE!

In ni več to za kar se deklarira. Sicer pa ta pojav ni od danes, star je vsaj leto dni nazaj. Tudi pri ustavni presoji VLADNEGA zakona o 2TDK Državni svet ni hotel sodelovati z zahtevo za Ustavno presojo. Da to počne Dejan Židan, ki promovira več 10 milijardno zeleno rdeče izčrpavanje naravnega bogastva v rudniku Velenje, ki so ga prav njegovi zavozili, se ne gre čuditi.

Čudim pa se DS ! Bolj kot prenova dvorane, ki jo je zaključil, bo potrebna njemu in v celotnemu DS PRENOVA V DUHU, IZBOR PRIORITET ki si zaslužijo prednost in so v smeri resničnega in avtentičnega nasprotovanja plenilskim projektom F-21, brez maske na glavi in brez fige v žepu. Za resnično ustavitev največje Kučanove investicije, ki nam bo pila kri, še desetletja.

V naslovu sem postavil trditev in vprašaj. Kajti marsikdo tej trditvi ne bo mogel ali hotel verjeti. Vendar le dejanja štejejo in samo ta bodo potrdila ali demantirala avtentičnost ali mimikrijo pozicije svetnikov in predsednika Državnega sveta.

Leta 2017 je DS z odlično in celovito razpravo o projektu 2TDK in z odločanjem 22:3 vrhunsko opravil test zdrave pameti in je tedaj z odložilnim vetom v časovni stiski ob državnem prazniku – prav tako kot letos na praznik Božiča, vendarle omogočil referendumsko pobudo. Zdaj ko je neumnost in korupcija še bolj očitna kot takrat, saj je bila celo na javni RTVSLO javno razkrita, pa je novi DS ostal popolnoma GLUHONEM in neobčutljiv, čeprav seveda gre za slaboumno alarmantno definicijo teksta poroštvenega zakona.
Sicer pa se je ne-sodelovanje DS s stroko in civilno družbo skrhalo že ob obstrukciji predsednika D S pri DRUGEM ZBORNIKU alternative za 2 tir. Drugačen drugi TIR je namreč prvovrsten družbeni tabu – prepovedana tema v vrhovih vseh institucij, kajti gre za sistemsko korupcijo, to je uzakonjeno ropanje na dolgi rok ! Ob tem pa se za ta projekt medijsko tolerira vsakršna kršitve postopkov in vsakršno izigravanje okoljskih predpisov. To je očitno oporoka - materialna zapuščina Milana Kučana svojim naslednikom.
Čeprav gre za popolnoma enako kršitev zakonodaje kot v Ljubljani pri kanalu C0 – ko je gradbeno dovoljenje izdano brez (CPVO) celovite presoje vplivov na okolje, na projektu 2tir pa je ta broblem spregledan . Čeprav je bilo gradbeno dovoljenje tudi za 2TDK izdano na enak način, brez Celovite brez CPVO in z delnim okoljevarstvenim soglasjem. Tukaj bi prav DS moral vključiti alarm, namesto tega pa doživljamo zgolj molk zaprtih telefonov, poleg medijske cenzure seveda.

In prav simptomatično je, da je bila 24.12.2019 ob 13 h izredna seja o odložilnem vetu za davek na tonažo, poroštveni zakon za 777 milj eurov pa je TABU TEMA, ki sploh ne pride na dnevni red ! Res je smešno, če ne bi bilo žalostno! Naj razume kdor(z)more !


Sicer pa Srbi pravijo: »Na muci, se poznaju junaci« ! In v sv. pismu piše: samo po njih delih jih boste spoznali – kajti tudi NE-DEJANJA štejejo. MUTASTI in po ravnanjih BUTASTI ali preplašeni Državni svetniki žal odpirajo novo smer razvoja: toleranco za nespamet in kolaboracijo s korupcijo in okoljsko buldožerskim nasiljem vladajoče »elite«. Toleranca do vsega tega je očitno tudi za D S postala vsesplošna VREDNOTA ?!
Skratka: Še ena MASKA JE PADLA! Čim več jih bo odpadlo prej se bo razkril slovenski pravi obraz, ki ga je v pesmi Duma 1964 preroško razkril Tomaž Šalamun v verzu – Slovenci kremeniti, prehlajeni predmet zgodovine! Le s priznanjem tega stanja, lahko najdemo pot naprej – v očiščenje in pomlajenje po katerem je hrepenel že Ivan Cankar. 100 let po njem pa še vedno tavamo kot Izraelci pred tisočletji na prehodu preko rdečega morja iz sužnosti v obljubljeno deželo.
To pa je predvsem zato ker v institucijah nadzora vedno delujejo pravi - »naši« ali podtaknjeni ali podkupljeni ljudje, ki zadnji hip pokleknejo pred izvršenimi dejstvi. Pred tem pa seveda ustvarjajo videz odpora in »igrajo demokracijo« ! Tudi za TEŠ6, ko sem leta 2012 zbiral podpise za referendum proti poroštvom zanj, očitno veljajo zdaj ista pravila – bil je le učna lekcija, lekcija brez učinka, saj se iz nje Slovenci ničesar ne naučimo. Najbolj pa me preseneča popoln molk pravnikov, ki dokazujejo da niso vredni pomembnosti svojega poklica in kakršnegakoli pravnega naziva: ob zakonu, katerega neustavnost bi zaznal 5 letni otrok – kot cesarjeva nova oblačila, obnemijo brez besed !


Za konec zaključujem s predlogom DS: če drugega ne, zavzemite se vsaj za to, da se na pobudo DS v DZ sprejme zakon, da kdor predlaga državna poroštva, naj s svojim lastnim premoženjem jamči in da zgled, da res verjame v to kar govori - da ni nevarnosti, da bodo poroštva kdajkoli unovčena (seveda pa brez bypas variant s pritiskom za dajatve – omrežnine, tovornine in cestnine itd).
Tedaj bo politika pridobila na resnosti in bo s tem dokazala prehod od besed k dejanjem, kar že dolgo povsem upravičeno, a neuslišano pričakujemo in zahtevamo od Alenke Bratušek, ki se nam vsem v posmeh javno hvali s transparentnostjo in celo zatrjuje da ne ve katera je optimalna varianta. Ob dvojnem poroštvu v enem zakonu pa se (da je absurd še večji) celo pohvali z večjo preglednostjo ! Halo, halo gospa ministrica Alenka, kdo ima koga za norca ?! Iz tega se vdi kako podcenjevalen je vaš odnos do ljudi. 


Vili Kovačič, državljan K.