Članek
ZMAGA ZDRAVE PAMETI IN DRUGI TIR
Objavljeno May 14, 2018

Proti zakonu je glasovalo 127.316 volivcev (50,1%), za pa 126.751 (49,9%). Razlika je samo cca 565 glasov. Tudi par nas, ki smo uspeli priti na referendumsko izjasnjevanje je bilo proti škodljivemu zakonu.Vir

Kvorum je nesmiselna izmišljija Mira Cerarja in podobnih (bil je predsedujoči Strokovne ustavne komisije za spremembo 90. člena Ustave RS). Kvorum, in to enak,  bi namreč moral veljati za vsa izjasnjevanja celotnega volilnega telesa in ne samo za referendumsko ali pa bi morali biti pri vseh volilnih izjasnjevanjih brez njega.
Zakon zato smatram za zavrnjen. Zakon ureja 40 tinko vseh prog v Sloveniji (30 km), je nesmiseln in nestrokoven.
Zakon mora namreč pokrivati celotno področje slovenske železniške infrastrukture.
Vlada in DZ RS v odstopu lahko opravljajo samo TEKOČE POSLE, to pomeni da nihče ne sme dajati novih zavez. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je povedal da bo po dogovoru z Evropsko komisijo, dal odobritev za črpanje 44 milijonov evrov evropskih sredstev Direkciji za infrastrukturo, ki ta denar nato prenese na Kolektor CPG in Euroasfalt iz Sarajeva. Košarkaš in naravovarstvenik Jure Leben, ki je sicer projektni vodja Drugi tir  zatrjuje, da bodo Evropski komisiji predlagali, da bi se že ta teden sestali na temo odmrznitve preostalih 109 milijonov evrov evropskih sredstev za projekt. Delajo mimo pooblastil.

Spomnimo se Zakona o t. im. Drugem tiru je bil sprejeman po hitrem postopku brez javne razprave. Tik pred sprejemom smo imeli 3 delovne dni možnost dajati pripombe, kar ni javna razprava, ki jo tako 3., kot 44. člen Ustave RS zahtevata. Spomnimo se da izza projekta ne stojijo inženirske zbornice, da so tuneli načrtovani v kraškem terenu kjer se investicija izvedbeno zaustavi zaradi pogrezajočega terena in upravičenega zoperstavljanja vseh, ki želimo čim manj okoljskih bremen, da se projekt (tunel T2) približa italijanski meji na 5 metrov, da se ne sanira stare proge, da za projekt ni javno razgrnjen investicijski načrt, da se pod mizo dela vse za odtujitev Luke Koper…
Zaradi nedoseženega kvoruma 20-odstotne udeležbe (ta je bila po delnih neuradnih podatkih 14,96-odstotna) sicer zakon formalno ni bil zavrnjen. Je pa očitno razdelil državljane in je tudi iz tega stališča neprimeren.

Ker oblast ni dovolila združitve glasovanja o zakonu in volitev smo za izvedbo
samostojnega referenduma porabili več kot 3,2 mio EUR.

Kaj so prednosti referendumskega zaustavljanja zakona?
Če tega ne bi bilo bi bili stroški napačne investicijske odločitve strahoviti.
Investicija bi do današnjih dni že "nasedla" zaradi vdrtja razvejanih kraških jam in kavern med katerimi so hoteli vrtati. Od 27 km proge se je načrtovalo na kraškem področju skoraj 21 km tunelov. Zato bi bili stroški že podvojeni, torej na cca slabe 3 milijarde (?). Sledile bi pritožbe sosednje Italije... zastoj pri izdelavi, v polnem zamahu bi se gradila vzporedna proga izven slovenskim meja, sledil bi prevzem Luke Koper, morda se jo še lahko podari Nemčiji, Avstriji, Madžarski, Hrvaški...



Čestitka Vrhovnemu sodišču RS, ki je referendum razveljavilo, čestitka vsem, ki ste vztrajali da ta škodljivi zakon propade. Sedaj naj pade tudi ta oblast in naj gre na SMETIŠČE ZGODOVINE.
Nikoli več tako nepreglednega, tako političnega investiranja skupnih sredstev.

Politika naj se pri tovrstnih zahtevnih projektih umakne stroki. Več

DVK, stroški izvedbe zakonodajnega referenduma Drugi tir

Vprašanja in odgovori: Kako narediti Drugi tir?

http://stres.a.gape.org/VTA/Drugi_tir/index.htm

O tem pa nič? "Kaj so prednosti referendumskega zaustavljanja zakona? Če tega ne bi bilo bi bili stroški napačne investicijske odločitve strahoviti. Investicija bi do današnjih dni že "nasedla" zaradi vdrtja razvejanih kraških jam in kavern med katerimi so hoteli vrtati. Od 27 km proge se je načrtovalo na kraškem področju skoraj 21 km tunelov. Zato bi bili stroški že podvojeni, torej na cca slabe 3 milijarde (?). Sledile bi pritožbe sosednje Italije... zastoj pri izdelavi, v polnem zamahu bi se gradila vzporedna proga izven slovenskim meja, sledil bi prevzem Luke Koper, morda se jo še lahko podari Nemčiji, Avstriji, Madžarski, Hrvaški..."