Članek
Pohlepna papež Frančišek in nadškof Zore
Objavljeno Nov 04, 2019

V javnosti je zaokrožila novica, da je Nadškofija Ljubljana zaradi dolgotrajnih denacionalizacijskih postopkov do zdaj prejela blizu 28 milijonov evrov, do 5. novembra ji mora kmetijski sklad plačati še dobre 4 milj., na odločitev sodišča pa med drugim čaka še njen odškodninski zahtevek za več kot 13,4 milijona evrov.

Papež Frančišek je takoj po izvolitvi dejal, da se zavzema za revno cerkev za revne. Ali je papež s tem mislil resno? Odgovor daje tudi Nadškofija Ljubljana s svojo denacionalizacijsko politiko. Če bi ljubljanska nadškofija vzela resno papeževe besede, bi takoj oz. hitro po omenjeni papeževi izjavi prodala svoje premoženje in umaknila vse svoje odškodninske zahtevke iz denacionalizacije. Seveda bi zavrnila tudi državni denar za svoje dejavnosti, npr. šolstvo, prenehala pa bi tudi s pridobitno dejavnostjo. Postala bi revna, takšna kot si jo želi papež, vsaj glede na njegove besede. Toda to se ni zgodilo. Nadškofija Ljubljana ni prodala svojega premoženja, ni zavrnila državnega denarja za svoje dejavnosti, ni umaknila svojih odškodninskih zahtevkov … Še naprej grabi in grabi. Še naprej povečuje svoje že itak za Slovenijo zelo veliko premoženje, poseduje namreč nepremičnine v vrednosti vsaj kakšnih 100 mil. evrov (v lasti ima več 10.000 ha gozdov) pa tudi njeno premično premoženje ni od muh. Letno ima tudi več milijonov evrov dobička iz svoje direktne ali indirektne pridobitne dejavnosti (oddajanje nepremičnin v najem, dobiček od prodaje lesa …), od države letno dobi še milijone evrov javnega denarja za svojo šolsko in drugo dejavnost. Za svoje verske storitve, npr. maše (cena maše je določena s strani cerkve) ne izdaja računov in ne plačuje davka. Torej, ni duha in sluha o revni nadškofiji. Očitno ljubljanska nadškofija ni vzela resno papeževih besed o revni cerkvi za revne.

Sedaj je vprašanje, ali je papež vzel resno svoje besede o revni cerkvi. Če bi mislil resno, bi ljubljanski nadškofiji, ko bi videl, da ta še naprej grabi in grabi denar in drugo premoženje ter da noče postati revna nadškofija, ukazal pod grožnjo sankcij, da naredi vse, da postane revna. Papež namreč upravlja celotno cerkveno premoženje po svetu, torej tudi premoženje ljubljanske nadškofije, poleg tega pa je tudi absolutni vladar vseh vernikov in cerkvenih organizacij. Zato ga morajo pod grožnjo kazni vsi ubogati. Ni videti, da bi to naredil. Kajti če bi to naredil, bi o tem na veliko poročali mnogi mediji. Očitno papež s svojimi besedami o revni cerkvi za revne ni mislil resno. Torej se je šalil?! Ljubljanska nadškofija je namreč še vedno zelo bogata, kar velja praktično za večino škofij po svetu. Premoženje Nadškofije München in Freising je bilo npr. pred nekaj leti ocenjeno na več kot 6 milijard evrov s tem, da v oceno niso bile vključene vse nepremičnine (to oceno je podala sama nadškofija leta 2016, torej že v času pontifikata papeža Frančiška). Dejstvo je, da je šlo za piar, za javnosti všečno potezo, kajti nobena cerkvena organizacija po tistem, ko je papež govoril o revni cerkvi za revne zaradi tega ni postala revna. Vsaj mediji o tem niso poročali.

Kaj pravi Jezus o bogastvu? Biblija: »Ne nabirajte si zakladov na zemlji, kjer uničujeta molj in rja in kjer tatovi vlamljajo in kradejo …«, »Prodaj vse svoje premoženje, razdaj izkupiček ubogim, nato pa Mi sledi.« In še: »Laže gre kamela skozi šivankino uho, kakor bogataš pride v Božje kraljestvo.« V znanem Govoru na gori pravi Jezus: »Blagor ubogim v duhu, kajti njihovo je nebeško kraljestvo«. Jezus je jasen: bogataš ni po Božji volji in nima mesta v nebesih. Torej: katoliški cerkvi, njeno premoženje po svetu je namreč ocenjeno na več tisoč milijard evrov, ni mesta v nebesih. Seveda velja to tudi za papeža in ostale bogate klerike.

Papež s svojo cerkvijo raje sledi mamonu kot pa Jezusu. Namesto da bi prodal neizmerno premoženje, ga še povečuje in pušča uboge na cedilu (kar seveda velja tudi za ljubljansko nadškofijo). Papež je spreten govorec in tudi zato večina ljudi ne dojema, kaj v resnici dela. Govori o revni cerkvi za revne, dela pa bogato cerkev. Jasno pa je, da niti papež niti cerkev ne bosta prišla v nebesa, temveč se bosta pridružila svojemu bogu v peklu, ki je po nauku cerkve večen. Podobno velja za nadškofa Zoreta. Zvesto sledi papežu pri grabljenju denarja. Seveda zvesto sledi tudi mamonu in ne Jezusu iz Nazareta. Oba na spreten način delata na tem, da revščina ostaja oz. da jo je še celo več. Kajti več kot je revežev, več koristi ima cerkev. Reveži so namreč njena baza. Seveda se oba v besedah zavzemata za odpravo revščine, toda važna so dejanja. Po dejanjih jih boste spoznali, pravi Jezus.