Članek
Kradljivi izračun pokojninske osnove - POSREDUJ DALJE
Objavljeno Apr 08, 2015

Ni problem v *podmernem odstotku* ampak *količniku*, ki so si ga izmislili kot "kvazi" valorizacijo in tudi v novem/starem predlogu pokojninske reforme (ZPI Z-2) ostaja. Oboje se upošteva za odmero pokojnine.

Valorizacija denarnih zneskov bi morala pomeniti ponovno ovrednotenje zneskov iz preteklih obdobij, ki jim je zaradi rasti cen - inflacije vrednost padla,
torej bi moral biti količnik višji od 1,00 ne pa da je do letos padel že na 0,732.

Ta država si je torej dovolila v zakon dati popolnoma "goljufiv" člen, zdaj pa razlaga, da je zakon pač tak. To premišljeno goljufijo sta si privoščila Rop in Dimovski. Žal ni nihče takrat opazil in preračunal kaj to pomeni in niso oporekali temu členu. Goljufija brez primere, ki pa se nadaljuje tudi z novo pokojninsko reformo. Ne vem, če se ljudje sploh zavedamo, da je to "kraja" pokojninske osnove.



Ljudje, ki so se upokojevali po letu 2005 so res dobili zelo nizko odmerjene pokojnine in so v neenakopravnem položaju z upokojenimi v preteklosti.

Najbolj poenostavljen izračun pokojnine, ki je naveden spodaj drži. Preverjeno v praksi.

Nimam besed, je pa dobro vedet.

Se odpravljate v penzijo? Če se, nikar mislit, da boste dobili približno 80% od osnove, ki naj bi bila po vašem prepričanju vaša približno povprečna neto plača v zadnjih nekaj letih.

Pa tako zelo ste se trudili, da bi ja ta plača bila v zadnjih letih službovanja čim višja, da bi imeli čimvišjo osnovo. Pa ni tako. Nikakor ni tako kot si mislite, da bi moralo bit.
Nategnili so vas. Že od leta 2005 ni več tako.

Če imate na primer 1.000 € neto plače, ste morda računali na to, da boste dobili približno 800 € penzije. Napačno ste razmišljali.

Zakaj?

Zato, ker so si naši ljubi vladarji že leta 2005 zmislili mehanizem kako ljudem ukrasti denar na zelo prefinjen način. Nasledniki za njimi pa so to posnemovali in kraja se s tem mehanizmom nadaljuje,

Kako deluje ta kradljivi mehanizem? Tako.

Če imate npr. poprečno neto plačo 1.000,00 € bodo naši vladarji teh 1.000,00 € pomnožili z neznanim količnikom, za katerega ni nikomur jasno čemu je namenjen, če ne kraji denarja ljudem, ki so vlagali leta in leta. Ta količnik se od leta 2005 vedno bolj znižuje (v nadaljevanju je lestvica) in šele tak rezultat pomnožili s približno 80% , pač v odvisnosti od tega koliko let ste delali. Za neko normalno delovno dobo je orientacijski procent 80%.

Če bo količnik ostajal tak kot je za leto 2011, bodo vaših 1.000 € pomnožili s količnikom 0,732 in rezultat z 80%. Če bi izračun bil tak, bi vaša penzija znašala 585,60 €, ne pa 800 € na katere ste računali v zadnjih letih delovne dobe in ste se iz prepričanja, da na višino penzije najbolj vplivajo zaslužki v zadnjih letih dela, potrudili, da se vam je v zadnjih na primer 10 letih plača nekoliko povišala. Ja, to prepričanje je veljalo vse do leta 2005, dokler niso prišli na oblast iznajdljivi vladarji. Od leta 2005 se je namreč vse obrnilo na glavo.

Lestvica teh nerazumljivih količnikov s katerimi država znižuje osnovo za izračun penzije od leta 2005 pa vse do danes je naslednja (pred tem so bili ti količniki vedno nad 1). Bolj kot se oddaljujemo od socializma, bolj nas tisti, ki bi morali najbolj poskrbeti za nas, kradejo.

2005 - količnik 0,982 (leto pred tem 1,029)
2006 - količnik 0,934 - država je začela ljudem vsak mesec krasti po 9,23 %
2007 - količnik 0,866 - ukradenih nadaljnjih 7,28 % mesečno
2008 - količnik 0,803 - pa še nadaljnjih 7,28 % mesečno
2009 - količnik 0,777 - ukradenih nadaljnjih 3,24 % mesečno
2010 - količnik 0,748 - ukradenih nadaljnjih 3,73 % mesečno
2011 - količnik 0,732 - ukradenih nadaljnjih 2,14 % mesečno

Od leta 2005 pa do leta 2011 je bilo torej novim upokojencem ukradeno 32,90 % denarja vsak mesec, ki so ga v zadnih 7 letih zaslužili in vlagali v pokojninsko blagajno. Koliko ga bodo ukradli še naprej, če se ne bo ta količnik spravil nazaj na vsaj številko 1? Izračunajte si sami.

LJUDJE, VPRAŠAJTE SE KAKŠNE PENZIJE BOSTE IMELI ZARADI TAKIH ZAKONOV.

NAREDIMO KAJ. ZAHTEVAJMO SPREMEMBO ZAKONA - ZPIZ-2, DA VALORIZACIJSKI KOLIČNIK NE SME BITI NIŽJI OD 1,000.

ČE NE, GREMO NA CESTE.

POSREDUJ NA ČIMVEČ NASLOVOV.


--

Slavka Ulcej, dipl.ekon.
Direktor




RIPS, računovodstvo in poslovno svetovanje, d.o.o.
Stržovo 64
SI-2392 Mežica

Dobra novica (bližajo se volitve, upokojencev je pa vsak dan več in več:) https://youtu.be/_jZj0G7zSpM

Ne vidim nič spornega. Izvoljeni iz ljudstva so sprejeli tak način zaradi prazne pokojninske blagajne. Iz proračuna gre dodatnih ena milijarda eurov (zadolževanje v tujini:). Ko bo priliv iz plač večji se morda zgodi ugodnejši scenarij :-))

Anton-tonček ;)*

tisti ki vodijo vlado......in sprejemajo zakone........so visoko izobražen in prefinjen kader....kdor jih hoče zamenjat.......mora biti vsaj enako ali bolje usposobljen........drugače vse ostaja na preogovoru.........psi lajajo...karavana gre dalje.......

vi pošten...ki ljudi navajate na ****fentanje*** politikov in posledično ***dolgoleten zapor*** bodite pogumni........in sami prvi storite to dejanje.....da boste za zgled drugim.......pred tem se nam predstavite s polnim imenom in priimkom....da vemo...koga bomo lahko nosili po rokah...tudi mi...ki nismo v zaporu

Se strinjam, Mitja!

ni važno kdo je bil takrat na oblasti, kaj je bilo je bilo. Ne se bockat med seboj kaj je kdo rekel,... Dajmo enkrat stopit skupaj mi slovenceljni, za nas se gre in naše otroke. Naredimo plan, organizirajmo se, vsakdo od nas nekaj zmore, ne samo nemo opazovat in kometirat ker s tem se ne bo nič premaknilo. Namen je, da nam ustvarijo občutek ločenosti in smo pasivni drug do dugega. To ni namen, saj smo ljudje s pravico, do normalnega življenja. Če bi ljudem bilo jasno kakšno moč imamo ko se združimo, saj so od nas odvisni, se ne bi pustili, da tako pometajo z nami. 1 je premalo, skupaj smo moč.

Bo treba ustanoviti skupino, ki bo stvar spravila na evropsko sodišče . Domačim sodnim oblastem ne zaupamo več.

saj nam je vsem popolnoma jasno....še posebno tistim, ki smo morali mladi zelo veliko delati, ker so "stari" ( ki so potem pri 50tih šli v penzijo in imajo zdaj večjo pokojnino kot jaz plačo) delali že dovolj....zdaj moramo pa ravno tako, čeprav smo že krepko čez 50....

C

Ko sem se pripravljala da grem v pokoj leta 2006 me je skoraj kap, ko sem ugotovila isto,kar piše ga. Ulcej v svojem članku, vednar zanimivo, takrat se s tem ni nihče ukvarjal. Nisem mogla razumet, če človek plačuje od recimo 1000 Evrov bruto plače pripspevke, mu država za osnovo ne vzame tega zneska, ampak mu jo zaradi kar enih količnikov zmanjša za četrtino. Zelo sem se čudila, kako, da se o tem nič ne piše, kot da nihče sploh ne pogleda tisti list od SPIZ-a, ki ga dobiš. Država nam krade denar iz žepov na vsem možnih koncih, ampak da ti ga dvojno krade od plače je pa čisti kriminal!

C

Dopolnilo k pisanju go. Slavke Ulcej: S pisanjem »Kradljivi izračun pokojninske osnove« z dne 8.5.2015 se nebi mogel popolnoma strinjati, čeprav ji v principu pritrjujem, ker mi je znano delo in način izvajanja pri izračunavanju pokojnin. Sem eden izmet redkih, ki si je dovolil to ustanovo tožiti, na mojo žalost samo z delnim uspehom, posledica funkcioniranja naših sodišč vključno z US. Zadevo bom poizkusil malo konkretneje na hitro pojasniti za ZPIZ-2. Upokojevanje po ZPIZ in TPIZ-1 so bili drugačni pogoji o čemer je odločalo tudi že v več primerih US in naložilo parlamentu spremembe tako, da v novem ZPIZ-2 člen 183. omogoča ponovni postopek (revizijo) do 10 let za nazaj, če je bila kršena materialna določba zakona tudi v škodo zavarovanca. Vsi trije zadnji zakoni ( po 1992 letu) so bili pripravljeni athock vključujoč evropske direktive z retroaktivnimi učinki in slične konfuzna določila predvsem na škodo zavarovancev predvsem starejših, katerim sega delavna doba v 70 leta. ZPIZ-2 http://www.uradni-list.si/1/content?id=110802#!/Zakon-o-pokojninskem-in-invalidskem-zavarovanju-(ZPIZ-2) in Spremembe in dopolnila ZPIZ-2A Uradni list RS, št. 39/2013 ZPIZ-2 člen 27. (pogoji za pridobitev pravice do starostne pokojnine) (1) Zavarovanec (moški in ženska) pridobi pravico do starostne pokojnine pri starosti 65 let, če je dopolnil najmanj 15 let zavarovalne dobe. itd>>> po izteku prehodnega obdobja bodo izpolnjeni pogoji (moški in ženske) za starostno upokojitev starost 65 let in 40 let delovne dobe. 28. člen (znižanje starostne meje za pridobitev pravice do starostne pokojnine) itd >>> 30. člen (pokojninska osnova) (1) Starostna pokojnina se odmeri od pokojninske osnove, ki jo tvori mesečno povprečje osnov zavarovanca za posamezno leto zavarovanja, od katerih so bili plačani prispevki za obvezno zavarovanje (v nadaljnjem besedilu: pokojninska osnova). (2) Za izračun pokojninske osnove se upoštevajo osnove iz prejšnjega odstavka, zmanjšane za davke in prispevke, ki se plačujejo od plače po povprečni stopnji v Republiki Sloveniji, iz katerihkoli zaporednih 24 let zavarovanja od 1. januarja 1970 naprej, ki so za zavarovanca najugodnejša. Povprečno stopnjo davkov in prispevkov iz tega odstavka določi in objavi minister, pristojen za finance. itd >>> 35. člen (valorizacija osnov iz prejšnjih let) (1) Pri izračunu pokojninske osnove se osnove iz prejšnjih let zavarovanja, upoštevane po 30. in 32. členu tega zakona, preračunajo z valorizacijskimi količniki. (2) Valorizacijski količniki se vsako leto določijo na novo in se izračunajo po naslednji formuli na tri decimalna mesta: PPZOKPU ----------- PPZOKL PPZOKPU = povprečna plača na zaposleno osebo, izplačana za koledarsko leto pred letom, za katero so določeni količniki, PPZOKL = povprečna plača na zaposleno osebo, izplačana za posamezno koledarsko leto. (3) Povprečna plača na zaposleno osebo, izplačana za posamezno koledarsko leto od leta 1991 naprej, se izračuna tako, da se povprečna bruto plača na zaposleno osebo, ugotovljena po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije, preračuna s povprečno stopnjo davkov in prispevkov. (4) Valorizacijske količnike vsako leto objavi minister, pristojen za delo, v soglasju z ministrom, pristojnim za finance. 37. člen (določitev odstotka za odmero starostne pokojnine) (1) Starostna pokojnina se odmeri od pokojninske osnove v odstotku, odvisnem od dolžine pokojninske dobe. Za 15 let zavarovalne dobe se odmeri v višini 26 % (moškemu) ali 29 % (ženski). Za vsako nadaljnje leto pokojninske dobe pa se prišteje 1,25 %, brez zgornje omejitve na način: tu zakon navaja prehodna obdobja do leta do upokojitve leta 2022 ko bo za 15 let zavarovalne dobe se odmeri v višini 29 %, za vsako nadaljnje leto pa v višini 1,3 % brez zgornje omejitve na način: Stari valorizacijski P R A V I L N I K o valorizacijskih količnikih za preračun plač in zavarovalnih osnov iz prejšnjih let na raven plač in pokojnin iz leta 2011. Plače oziroma zavarovalne osnove iz prejšnjih let se pri izračunu pokojninske osnove preračunajo z naslednjimi valorizacijskimi količniki: http://www.uradni-list.si/1/content?id=108985 Vlada SDS-a na čelu s pred. J.J. Janšo, ministroma za delo Andrej Vizjak in finančnikom dr. Janez Šušteršič. Novi valorizacijski P R A V I L N I K http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=AKT_899 Torej navajanje gospe ni ravno najbolj točno ker je od leta 2013 dalje količnik 1,00 a klub temu kdor se je upokojil do leta 2013 je bil s takrat veljavnim količnikom znatno prikrajšan predvsem od 2005 dalje (če mu je bilo izračunano povprečje iz tega obdobja), ko je bil negativen kot, da smo imeli (25%) deflacijo v RS. V pomoč se bi lahko uporabil tudi info. izračun starostne pokojnine preko ZPIZ portala kljub temu priporočam (iz osebnih izkušenj) na pozornost in previdnost pred dokončnim izračunom upokojitve, ki ga prejmete od ZPIZ-a (rok pritožbe je bil 30 dni! Novi Zakon dolača 10 let). http://www.zpiz.si/wps/wcm/connect/zpiz+internet/zpiz/prvastran/mojzpiz/mojzpiz Po mojem naj bi izračun starostne pokojnine 4. odstavek 27. člena (brez zmanjšanja ali dodatkov) po končanem prehodnem obdobju (2016), znašal (moški) pri dopolnjenih 65 let starosti in 40 let zavarovalne dobe nekako tako: 15 let > 26,0% 25 let x 1,3> 33,5% 59,5% za 100% dopolnjeni pokojninski pogoji Če je povprečje 24 plač 1.000 € mesečno, upoštevajoč uskladitve s valorizacijskimi količniki za to obdobje naj bi znašala pokojnina po sedaj veljavnem ZPIZ-2, približno 595,50 € (odvisno od obdobja upoštevanja količnikov). Torej redki (proletarijat) bodo prejemali (če sploh) višjo pokojnino od 600 € (povprečna pokojnina 570 €), razen politične elite, kateri bodo dosegali max. 2.129 € pokojnine, na osnovi plač in dodatnih zasluškov, ki jih prejemajo sedaj. Na osnovi povprečne življenjske dobe (moški ali ženska) se, da lahko izračunati koliko je posameznik vplačal in koliko bo dobil izplačano (»solidarnost«) preden ga vzame Matilda. Nihče se ne vpraša koliko stane ves ta aparat na stotine zaposlenih na ZPIZ po Sloveniji in kaj vse se izplačujeje iz pokojninskega skladal, ki ga vplačujejo zavarovanci. Zanimiva je 26 članska sestava sveta zavoda npr. samo 3 člane imenujejo zveze oziroma organizacije upokojencev na ravni države so: Breda Pečan?, Branko Pintar in Anka Tominšek? S tem da imajo po 7 članov vlada RS, delodajalci in sindikati !!! (http://www.zpiz.si/cms/?ids=content&inf=195). Mogoče bi veljalo poizkusiti vložiti tožbo in tožiti ZPIZ (v primeru občutnega oškodovanja pri odmeri) skladno s 183 členom ZPIZ-2, pri Socialno delovnem sodišču. Primer eno od mnenj/odločbe Ustavnega sodišča v zvezi neenakosti pred zakoni ZPIZ, ZPIZ-1 in ZPIZ-2: http://odlocitve.us-rs.si/sl/odlocitev/US30638?q=U-I-239/14-10 Ker, kot je bilo navedeno, ZPIZ-1 ni urejal posebnega izrednega pravnega sredstva, kot ga je urejal ZPIZ/92 oziroma ga sedaj ureja ZPIZ-2, v primerih, ko je bilo o pravici do pokojnine dokončno oziroma pravnomočno odločeno pred začetkom učinkovanja odločbe Ustavnega sodišča št. U-I-392/98, ni bilo mogoče zahtevati ponovne odmere pokojnine, ki bi tudi v teh primerih omogočila odpravo morebitnih prikrajšanj, ki so nastala zaradi uporabe ZPIZ/92. Glede na navedeno je treba ugotoviti, da so bili zavarovanci, pri katerih sov času veljavnosti ZPIZ-1 nastale okoliščine (v obravnavanem primeru odločba Ustavnega sodišča št. U-I-392/98), ki bi lahko v času veljavnosti ZPIZ/92 ali v času veljavnosti ZPIZ-2 omogočile uporabo navedenih izrednih pravnih sredstev, v neenakem položaju z drugimi zavarovanci. Le njim ni bila dana možnost doseči ponovno odločanje o njihovi dokončno in pravnomočno priznani in odmerjeni pravici z uporabo posebnega izrednega pravnega sredstva. Glede na navedeno se zastavlja vprašanje, ali je zakonodajalec zavarovance oziroma uživalce pokojnine v času ZPIZ-1 protiustavno neenako obravnaval in je bil zato ZPIZ-1, ker ni urejal posebnega izrednega pravnega sredstva, ki bi omogočal ponovno odmero pokojnine za naprej (tudi) v primerih, kot je obravnavani, v neskladju s splošnim načelom enakosti iz drugega odstavka 14. člena Ustave.>>> <<< Po ustaljeni ustavnosodni presoji ustavno načelo enakosti pred zakonom iz drugega odstavka 14. člena Ustave zakonodajalca obvezuje, da bistveno enake položaje obravnava enako. Če zakonodajalec takšne položaje ureja različno, pa mora za razlikovanje obstajati razumen razlog, ki izhaja iz narave stvari (glej npr. odločbo Ustavnega sodišča št. U-I-287/10 z dne 3. 11. 2011, Uradni list RS, št. 94/11). Načelo enakosti pred zakonom torej ne pomeni, da predpisi nikoli ne bi smeli različno urejati enakih položajev pravnih subjektov, ampak da tega ne smejo početi samovoljno, brez razumnega in stvarnega razloga, ki izhaja iz narave stvari.>>> Za nastalo stanje s pokojninami in obravnavanjem zavarovancev (upokojencev), sem sam mnenja, da niso odgovorni samo na ZPIZ-u, kot izvajalec zakonov, temveč predvsem ministrstvo za delo, kot predlagatelj zakona, ter naši (izvoljenci) predstavniki-poslanci v parlamentu s svojim nekompetentnim (političnim) in neodgovornim potrjevanjem (glasovanjem) zakonov, na čelu z aktualnimi vladami beri strankami. Do samostojnosti- slovenske države, ko so bile finance v rokah (pod kontrolo) SDK so bili npr. Pokojninski zavod, Zavod za zdravstveno zavarovanje, Klinični center Ljubljana, Banke., brez vsakršni finančnih težav, celo posojali so lahko denar, dokler niso, tako imenovani »pomladniki-osvoboditelji« finančni sistem in nas, počasi »klientalistično sesuvali«. Stranka DESUS na čelu s svojim fatalnim Erjavcem, katerih so polna usta obljub pred volitvami, ko se uspejo udobno namestiti v parlament, tudi s podporo ZDUS, pa postanejo vsi dementni in se samo še politično usklajujejo med seboj. »Ko šljivi« upokojence in Zumbije. Ne vem kako dolgo se bo še gledalo in trpelo to strankarsko klientaristično in nekompetentno politikantsko upravljanje države in izvajali za dosego svojih ciljev turturo nad državljani, kar kaže na to, da si nekateri zamišljajo, da so vsemogočni in imajo državo samo za nekakšen otroški peskovnik kjer se lahko igrajo z državljani po mili volji, ne da bi za napake in nepravilnosti sploh lahko komu odgovarjali. Stane-upokojenec