Članek
Ali imajo naši uradniki shizofrenijo?
Objavljeno May 22, 2014

Datum: 22.5.2014

Razpad miselnih procesov in šibka čustvena odzivnost naših uradnikov oz. ali so shizofreni?

Shizofrenija je duševna motnja, za katero sta značilna razpad miselnih procesov in šibka čustvena odzivnost. Pogosti simptomi so med drugim blodnje (na primer preganjalne (paranoidne)); slušne halucinacije (prisluhi); neurejene misli; otopela čustva in pomanjkanje motivacije.

Moja zgodba:

Danes sem bil na razgovoru pri gradbenem inšpektorju in svetovalcu Vito Ribič-u na Ptuju. Sem lastnik stare in popolnoma dotrajane hiše, ki se je že sama sesedala in podirala ter kot taka ogrožala okolico. Del hiše se je ob močnem deževju rušil na sosedovo zemljo, lahko bi se tudi na cesto. Objekt sem hotel podreti in parcelo urediti, vendar za to rabim soglasje zavoda za varstvo kulturne dediščine. Tega pa seveda gospodje ne dajo kar tako. Postopke zapletajo in zavlačujejo že 6 let. S tem sami sebi generirajo delo in opravičujejo svojo plačo. Ker pa nihče ne govori o imenih jih boj jaz povedal. Za zavlačevanje na ZVKD MB je odgovorna Jelka Skalicky, dama ki v šestih letih sploh ni prišla pogledat situacije na teren, ko pa sva imela v naprej dogovorjen termin za sestanek v njeni pisarni v Mariboru, pa je bila službeno odsotna.

Da pa se ne bom preveč razgovoril, naj preidem k svari. Ker je zadeva prišla tako daleč, sem poklical gradbenega inšpektorja Branka Kmeteca, da pride pogleda situacijo, ker sam ne mislim prevzeti odgovornosti, če se komu zaradi odpadanja delov stavbe kaj zgodi. Ta je na terenu ugotovil, da gre za nevarno gradnjo, ki jo moram zaščititi z opozorilnim trakom. Rušiti pa je brez soglasja ZVKD še vedno ne smemo. Tako sem tudi ukrepal, njegovo odločbo pa poslal na ZVKD kot dodaten argument in poziv za izdajo soglasja, da lahko zemljišče primerno uredim. 

Svojo plačo so si danes hoteli opravičiti tudi v inšpekcijski pisarni Ptuj, kjer me je Vito Ribič seznanil, da kakor hitro inšpektor ugotovi, da je nekdo lastnik nevarne gradnje, ga je on primoran kaznovati in nima druge izbire. Na moje prigovarjanje, da naj mi razloži, na kateri točki bi lahko naredil kaj drugače kot sem in se s tem izognil kazni mi je odgovoril, da ne ve. Vendar, ker v zakonu moje situacije niso predvideli, močno dvomi da se bom lahko izognil plačilu. Po mnenju naših uradnikov bi morali sprejeti še nešteto zakonov in vse zakomplicirati do neskončnosti, tako da bodo oni lahko v zakonu za vsako situacijo našli primeren ukrep.

Sprašujem se kdo je zaposlil robote, ki ne zmorejo misliti s svojo glavo, na tako pomembne položaje? Ali res potrebujemo vse te zakone? A ne bi bilo bolj smotrno zakone skrčiti in zaposliti razumne ljudi, ki znajo v primeru, ki ni do potankosti določeno v zakonu sami razsoditi? A se ne bi ti ljudje morali zavzemati za to, da se takšne stvari rešujejo hitro in na način, ki je v dobro vseh nas?

Prijatelj, ki mi je danes rekel, da se z uradniki v Sloveniji nima smisla več ukvarjat, je še eden od mnogih slovenskih podjetnikov, ki so obupali in podjetje odprli v Avstriji, kjer so vsi veseli če kdo poruši star propadajoč objekt in postavi novega, modernega. Kako je Avstrijcem uspelo izšolati tako inteligentne uradnike? Ali še obstaja področje, kjer v Sloveniji nismo že vsega zavozili in izmaličili?

Sedaj čakam, da mi pošljejo to kazen, ki jo bom najverjetneje plačal, saj nimam ne volje in ne živcev za pritožbe. Verjamem, da večina Slovencev reagira enako in tako ostajamo v začaranem krogu, v katerem se nič ne spremeni. Tega ne pišem v upanju, da se bo kaj spremenilo, ampak predvsem zato, da bodo ljudje ki poznajo dotične osebe vedeli, s kom imajo opravka. To so tisti, ki so pripeljali Slovenijo do situacije, v kateri se nahajamo, in ne levi ali desni, ne komunisti ali domobranci oziroma kdorkoli že. Tisto je zgodovina, to je sedanjost!

Dodano: 14.7.2014:

Danes sem prejel odločbo, po kateri moram plačati 170,24 € kazni.

Vodja oddelka Marija Kumer in svetovalec Vito Ribič imata celo obraz da se pod to podpišeta. Za bruhat!

Na podlagi ugotovitve inšpektorja, da gre za "nevarno gradnjo" sem 4.6.2014 končno uspeli pridobiti kulturnovarstveno soglasje za poseg na tej "nevarni gradnji". Na podlagi tega sem zdaj lahko sprožil postopek pridobivanja grabenega dovoljenja za rušitev objekta.

Odločba (14.7.2014):

Kulturnovarstveno soglasje (4.6.2014):

Primož, pozdravljen na PublishWallu. Res je, človek se pri nas kar vda v usodo, na žalost.

Primož, sliko "transformatorja smo dobili od republiške inšpektorice, za lokacijo pa je odgovorna ZVKDS – OE Piran. Podoben problem kot tvoj ima nekdo v Svetem Petru, hiša se podira on pa ne sme narediti nič. Sveti Peter spada pod ZVKDS – OE Piran. Enako v Kortah, tudi ZVKDS – OE Piran http://www.avantura-istra.org/abitanti/#Marko

Kaj pa pravite na to, da so Domu za upokojence odobrili pisno in s podpisano pogodbo določena sredstva za dislocirano lokacijo za dementne oskrbovance. Stavba je skoraj dokončana. Izvajalci svoje delo pridno in dosledno opravljajo. Nekaj denarja je Dom privarčeval, saj je potrebno kriti še razliko. In kaj se zgodi: Vlada črta sredstva in hoče presežke za sebe. Stavba, ki je skoraj dokončana bo stala - neuporabna do Bog ve kdaj a denar iz zategovanja pasu naj bi šel v korist vlade (državi) namesto tem ubogim dementnim starčkom, ki imajo pravico do dostojne starosti. Dom namreč takšen kot je sedaj ne izpolnjuje standarde in je nevarnost, da bo do leta 2020 zaprt. Kam potem s temi ljudmi? Slednja ideja je na vso srečo propadla, ni uspelo. Vesela sem, da so v parlamentu izglasovali, da presežkov ne bodo vzeli!!!! Prvi problem pa ostaja. Kdaj bo stavba za dementne lahko dokončana je še naprej veliko vprašanje. Odkod se bo plačalo izvajalcu in kaj pomeni, če stavba stoji pred tretjo fazo gradnje se ne zdi pomembno. Bodo pač čakali na nekaj takega kot je božja milost. Kaj stavba ve ali je prazna ali polna? :-)...Vprašam se: Kako je lahko podpisan dogovor, praktično pogodba o odobrenih sredstvih (gre za rezerviran denar) kar tako črtana?! A pogodbe ne veljajo nič več?! .... Dragi moji volilci SPEMEMBE SO NUJNE! Tako ne bo šlo več. Stanje je neznosno. Kamor koli pogledaš: POLOMIJA PO POLNI ČRTI.

Postavljate odlična vprašanja in iztočnice za razmišljanje. Kdo je zaposlil robote v kravati brez čuta in prepoznavanja možnih poti do rešitev je znano. Verjetno je vsaki nadaljnji komentar odvečen. Preteklost nas je oblikovala, zaradi nje smo danes takšni kot smo. Jutri bomo takšni kot smo si zastavili življenje danes. Osebno lahko naštejem maso "slabih" primerov zaradi neumnih Zakonov - ki so pisana na podlagi teorije, ne pa prakse. 1. Hotela sem svoje seminarje nadgraditi z doživetjem v naravi: namesto catering se odpeljemo po opravljenem predavanju v seminarskem prostoru npr. s konjskimi kočijami ali jeepi (ko me potem celo slabo stanje cest ne moti) v naravo in kuhamo. Medtem ko se hrana kuha nam nekdo pojasni pomen zdrave in domače hrane ter tehnike dihanja: Slednje preskusimo na vajah lokostrelstva. Kako umiriti roke skozi dihanje! To znanje je koristno, saj lahko pridemo v poslovno situacijo, ko nas hočejo izsiliti in nas pravilno dihanje umiri, da ne reagiramo impulzivno, temveč koncentrirano in umirjeno! Žal so v Sloveniji od mene zahtevali za izvedbo takšnih aktivnosti celo gomilo dovoljenj in licenc; od prevoznih, do takih, da za kuhanje ob vodi potrebujem potapljača-varnostnika do takih, da je kuhanje za več kot 10 oseb javna prireditev in pd. Če smo si radio prižgali, jasno, SAZAS in še kaj... da ne govorim o tem, da bi najraje še kakšen HASAP zahtevali ipd. Taka kot sem, nisem mirovala in se odpravila v Nemčijo. Preveriti kaj pravijo gospodarsko pozitivno usmerjeni! Šla sem na nekaj takega kot je pri nas GZS in se posvetovala. Nič ni bilo potrebno. :-) Zgodilo se je naslednje: registrirala sem firmo v Nemčiji in dobila licenco za izvajanje takšnih izobraževalnih programov. Izvajala sem torej seminarje preko svoje nemške firme v Sloveniji. To je bilo veliko ceneje kot pridobitev vseh dovoljenj tukaj. Nemška registracija mi je dovoljevala izvajanje v vseh EU držav. Sramota, mar ni! No ja, danes imam firmo tukaj in sem našla neke kompromisne poti, toda srce me boli, ker prvotna ideja je bila odlična in je funkcionirala. Nisem imela več živcev za stalno potovanje, ker so izobraževanja le majhen del mojega dela. Glavno delo mi je trženje slovenskih produktov in storitev tujim kupcem. 2. primer: moja mati je živela v Nemčiji. Med dopustom v Sloveniji jo je možganska kap. Dobila je nujno pomoč in je bilo rečeno naj počaka na mnenje zdravnika, da se ugotovi ali lahko še dela. Po treh mesecih čakanja in slabega počutja smo jo vendar, brez mnenja slovenskega zdravnika, odpeljali v Nemčijo k osebnemu zdravniku. Mnenje je napisal na podlagi pregleda TAKOJ. Komisija je v roku 14 dni odobrila invalidsko pokojnino. To pokojnino je potem "uživala" v Sloveniji (če je to pravi izraz). Želela je stare dneve preživeti ob meni in vnukih, ker je oče mojih otrok umrl zelo mlad. Po enajstih mesecih je prispelo, glej glej, mnenje zdravnika iz Slovenije. Napisal je, da bo po terapiji lahko spet delala - poln delovni čas, Prejeli smo se za glavo! Kaaaj? Bila je že skoraj leto dni nemška upokojenka in se zdravila za mnogo več kot je bila kap. Dobila je še sladkorno in je danes skoraj slepa. Toliko o zdravstvenem sistemu. Tukaj ne gre za zategovanje pasu, temveč škodo. Moji mami je Nemčija plačala pokojnino in zdravnike. Da je ostala v Nemčiji bi velik del denarja porabila tam, tako pa se je preselila v Slovenijo in svojo pokojnino iz Nemčije trošila tukaj! .... joj joj lahko bi naštevala še pa še primerov! Eno pa je jasno: To je en od razlogov zakaj kandidiram za Evroposlanko. Spoznala sem razlike med sistemi tujine in Slovenije. Sita sem izgovorov, da nam EU direktive narekujejo eno, drugo, tretje - vem da mnogokrat to ni res! EU nam daje priložnosti, ki jih ne znamo prepoznati kaj šele koristiti. Moji otroci so danes odrasli. Grem! Želim postati evroposlanka, ker ljudi v Sloveniji imajo pravico vedeti kaj nam EU ponuja, ne pa zakaj nas bo kaznovala, če... Vesela sem, da ste izpostavili zgornjo temo, ker o tem moramo govoriti o nemnostih, ki se pri nas dogajajo.... (glas zame pa je: lista 2, št. 7 :-)).

V

Ni tako o kaznovanju, kot ti je bilo povedano. Inšpektor je pri svojem delu samostojen, na podlagi ZIN-a pa ukrepa na podlagi diskrecijske pravice. Odloči se lahko kakor sam hoče ( oz. mu določijo, psssst). Naslov in uvod tvojega zapisa pa je fenomenalen. Poznam primer, kjer se je v postopku kjer je bila edini kršitelj občina, medobčinski inšpektor spravil na dva mejaša z občinskim zemljiščem. Zapisnik o ogledu na kraju je pisal brez obveščanja/prisotnosti obeh mejašev, ugotovil nepravilnost občine, nenavzoče je "ustno" opozoril in zapisnik na koncu poslal kar na 4 naslove: občini, obema mejašema in pazi- komunalnemu podjetju ( d.o.o.). Na koncu zapisnika, ki ga je inšpektor pisal sam, brez kogarkoli prisotnega je opozarjal "navzoče" na pravilnost zapisnika in napisal, da nimajo pripomb. Postavil jim je tudi rok za ugovor. Ko sta mejaša v tej zgodbi medobčinskemu inšpektorju postavila retorično vprašanje, ali gre za znake shizofrenije, je oba kaznoval, vsakega s po 300 eur kazni. Zadeva je zdaj na upravni inšpekciji in upravnem sodišču. Na občini pa še vedno vodijo postopek o izločitvi inšpektorja. Ta inšpektor je svoje ustno opozorilo potem še pisno preklical. Saj bi bilo smešno, če ne bi bil župan v tej zgodbi, ki je mimogrede najmlajši med župani, diplomiran pravnik.