Članek
Pridobitve socializma v železniškem prometu
Objavljeno Sep 19, 2016

 

V 19. stoletju, ko je bila Slovenija del Avstro – Ogrske, je bilo zgrajenih veliko železniških prog po Sloveniji. Mnogo več jih je bilo, kot jih je danes. V času Socialistične federativne republike Jugoslavije (SFRJ) jih je bilo namreč kar nekaj ukinjenih – po viru na wikipediji sodeč jih je bilo največ ukinjenih med leti 1956 in 1970. Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Zgodovina_%C5%BEeleznice_v_Sloveniji

 

Vlak ne vozi več …

 

Ukinjena je tako bila npr. železniška proga med Jesenicami in italijansko državno mejo pri Planici. Danes na tem odseku vozijo avtobusi. Ne vem pa, ali so avtobusi vozili na tem odseku v času po ukinitvi proge…

 

Prav tako je bila ukinjena železniška povezava med Velenjem in Koroško. Danes je treba, če želimo z vlakom na Koroško, narediti zelo velik ovinek čez Maribor ali pa čez Ljubljano, Gorenjsko in Avstrijo. Zelo žalostno.

 

Nekatere proge so bile po razpadu SFRJ in demokratizaciji režima obnovljene

 

Nekatere proge, ki so bile ukinjene v času SFRJ, so bile v samostojni Sloveniji obnovljene, kot npr. proga od Puconcev do Hodoša, trenutno pa potekajo tudi priprave na obnovo železniške proge do Kočevja. Zelo pohvalno je, da se v samostojni Sloveniji popravlja, kar so v SFRJ iz meni neznanega razloga uničili.

 

Tramvaj v Ljubljani ne vozi več

 

Tudi ljubljanski tramvaj smo izgubili v času socializma – SFRJ. Tudi tega smo v Ljubljani dobili v času Franca Jožefa, tj. Avstro – Ogrske, in sicer leta 1901, ukinjen pa je bil v času ukinjanja železniških povezav v SFRJ – 1958. Skratka, ukinjen je bil med prvimi železniškimi povezavami, ki so bile ukinjene v tedanji SFRJ. Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Ljubljanski_tramvaj

 

Zdaj, v času samostojne Slovenije, Mestna občina Ljubljana razvija mestni potniški promet z avtobusi, kar je pohvalno: širi mrežo prog, podaljšuje jih v sosednje občine, posodablja vozni park… Vseeno pa bi lahko, če bi tramvaj ostal, imeli meščani Ljubljane več izbire, pa tudi možnost hitrejšega prevoza in izbire. Tramvaj vozi po železnicah, ni se mu treba ustavljati v prometni gneči…

 

Kateri so razlogi za ukinitve železniških povezav v SFRJ?

 

Za nekatere železniške povezave je v prvem od zgoraj navedenih virov naveden zmanjšan promet. Zmanjšan promet? Kako? Zakaj? Tega žal ne vem. Vem pa, da v tem času ljudje še niso množično vozili avtomobilov,…

 

Za tramvaj v Ljubljani pa je navedeno, da je bil po drugi svetovni vojni vse bolj nezaželjen. O tem, zakaj je bil nezaželjen in komu je šel v nos, ne piše nič.