Čeprav je pravno in strokovno neutemeljen, je izrek prepovedi vstopanja vozilom na plin v pokrita parkirišča zelo pogosta praksa upraviteljev parkirnih garaž. Strokovnjak za protipožarno varnost: to je zato, ker naši tako radi prepisujejo.
"S svojim avtom, ki ga imam predelanega na plin, pogosto naletim na znak, ki mi prepoveduje vožnjo in parkiranje v garažnih hišah. Zakaj, saj je vendar moj izpuh veliko čistejši in posledično manj škodljiv za okolico in ljudi od vsakega tipičnega dizla z oblakom saj v ozadju," se huduje bralec Milan.
Po podatkih Statističnega urada je bilo v Sloveniji konec leta 2014 izmed vseh registriranih motornih vozil, ki jih je v državi okoli 1,4 milijona, le slab odstotek takšnih, ki za pogon niso uporabljali bodisi bencina ali dizelskega goriva.
V tem odstotku, v katerega so všteta tudi električna in hibridna vozila, pa daleč največji delež (70 odstotkov) odpade na vozila, ki za pogon uporabljajo utekočinjen naftni plin LPG.
Vendar pa pred marsikatero slovensko parkirno garažo stoji znak ali napis, ki takšnim vozilom prepoveduje vstop. Zanimalo nas je, zakaj.
Predpisa ni, table pa so
Na Ministrstvu za okolje in prostor pravijo, da "ni predpisa, ki bi prepovedoval parkiranje vozil, predelanih na avtoplin v podzemnih garažah ali parkirnih hišah."
"Plin je težji od zraka, zato bi ga bilo potrebno v primeru izlitja v podzemni garaži izčrpati," dodajajo na okoljskem ministrstvu."Predvidevamo, da imajo zato nekatere garaže, ki nimajo ustreznega sistema prezračevanja ali pa predvsem zaradi slabih izkušenj v zgodovini, objavljeno tablo, ki prepoveduje vstop avtomobilov z LPG-jem."
Beri dalje...
Sep 29, 2015