Članek
VW: Toliko dizlov mora v Sloveniji na servis
Objavljeno Oct 07, 2015

Uradno je znana številka, koliko slovenskih lastnikov vozil znamk Volkswagen, Škoda, Audi in Seat bo moralo na doslej najbolj odmeven vpoklic zaradi sporne programske kode. Potrošniške organizacije ogorčene nad poznim odzivom koncerna. Obenem svarijo: "Da ne bi posegali v zmogljivosti in porabo!"

Potem, ko so danes tudi slovenski lastniki avtomobilov znamk Volkwagen, Audi, Škoda in Seat le prišli do informacij o skupnem številu prizadetih avtomobilov, to je 34.291 vozil, so pri Zvezi potrošnikov Slovenije nad celotnim postopanjem proizvajalcev in slovenskih oblasti razočarani. Nad najnovejšimi izjavami vodstva koncerna, da se bo vpoklic pričel šele januarja, pa tudi ogorčeni.

Slovenski lastniki so do prvih oprijemljivih infomacij v zvezi s količino prizadetih vozil prišli med zadnjimi trgi v Evopi, celo Hrvati (tam so prodali manj prizadetih vozil!) so že izvedeli za uradno številko.

"Najbrž je sorazmerno pozen odziv, če ga pač primerjamo z nekaterimi drugimi državami, tudi odraz popolnega molka uradnih inštitucij, še zlasti ministrstva za infrastrukturo, katerega direktorat za promet skrbi za homologacije," ugotavlja Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, ki je pri nevladni organizaciji zadolžen za testiranje.

Ministrstvo za infrastrukturo oziroma direktorat, na katerega so se z določenimi vprašanji obrnili v ZPS in organizaciji Fokus, sicer ni odgovoren za podeljevanje homologacij vozilom, predpisi to nalagajo Agenciji za varnost v prometu. 

"Dejstvo pač je, da ti avtomobili niso nevarni za vožnjo, ampak v zrak izpuščajo več škodljivih plinov, kot je zapisano v homologaciji. Tako smo odvisni od odzivnosti samega koncerna, pri katerem pa je jasno, da bo najprej poskrbel za velike in pomembne trge, še zlasti, če jih z manjšega trga nihče ne spomni na njihovo dolžnost."

Za razliko od državnih inštitucij, ki največjega vpoklica vozil v zgodovini Slovenije sploh niso odkrito komentirali, so pri ZPS vzpostavili posebno spletno stran, na kateri lahko več deset tisoč slovenskih lastnikov izve dodatne informacije o aferi Dieselgate, v katero se je zapletel koncern Volkswagen z vgradnjo sporne programske opreme v svoj najbolj popularen tip dizelskega motorja.

Vpoklic šele čez tri mesece, da se poleže prah?

Okorn pa je oster tudi do izjave novega predsednika uprave Volkswagna Matthiasa Müllerja, da bodo "če bo vse v redu" vpoklic pričeli izvajati januarja 2016. "Zdi se, kot da bi želeli, da se najprej poleže prah, namesto da bi čimprej poskrbeli za potrošnike, ki so zdaj zbegani in ne vedo, kaj in kako je z njihovim avtomobilom."

Povedali samo številke, le Seat tudi modele

Kot so sporočili iz slovenskega zastopstva koncerna VW, je skupno število vseh v Sloveniji registriranih avtomobilov s spornim TDI motorjem na dan 30. 9. letos 34.291. 

Ta vozila določenih letnikov in modelov so opremljena izključno z dizelskimi motorji tipa EA189. V to družino spadajo štirivaljni dizelski TDI motorji prostornine 2,0- in 1,6-litra ter trivaljni 1,2-litrski TDI.

Beri dalje..