Ministrstvi za okolje in za infrastrukturo ter agencija za varnost v prometu so se po več kot treh tednih, odkar je izbruhnila afera z dizelskimi emisijami koncerna Volkswagen, in s seboj potegnila tudi več kot 34.000 lastnikov avtov v Sloveniji, z javnim odzivom prvič obrnili na slovensko javnost. Se morajo lastniki prizadetih vozil bati dodatnega davka?
Državljani smo dočakali javni odziv in pojasnila pristojnih državnih organov, potem ko so 22 dni oziroma vse od 20. septembra tamkaj zaposleni dajali medijem in potrošniškim organizacijam vedeti, da afera Dieselgate in posledično prizadeti davkoplačevalci niso nekaj, na kar bi država lahko imela kakšen konkreten komentar oziroma vzvode za posredovanje, saj da je vse v rokah nemškega homologacijskega organa KBA in koncerna Volkswagen.
Dejstvo je namreč, da so na Ministrstvu za infrastrukturo že 25. 9. prejeli dopis s strani KBA, v katerih jih je slednji uradno informiral z razsežnostjo afere in prizadetimi tipi motorjev.
Ups, Dieselgate morda reš škodi zdravju
V besedilu s "celovito informacijo", objavljenem na vladnih straneh, Ministrstvo za okolje in prostor (MOP), ki ga vodi Irena Majcen skupaj z Ministrstvom za infrastrukturo (MZI) (minister Peter Gašperšič) in Javno agencijo Republike Slovenije za varnost prometa (AVP) (direktorIgor Velov) pojasnjuje ozadje Volkswagnove "prevare pri merjenju emisij onesnaževal iz dizelskih vozil."
"Višje emisije onesnaževal zunanjega zraka iz dizelskih vozil dodatno poslabšujejo kakovost zraka v Sloveniji," ugotavljajo pisci. "Slaba kakovost zraka pomembno vpliva na naše zdravje, blaginjo in okolje."
Sporna vozila niso bila homologirana v Sloveniji, je pojasnjeno, saj pri nas velja tudi homologacija, ki jo je izdal pristojni homologacijski organ oziroma laboratorij v eni izmed držav EU, v tem primeru nemški KBA.
V nadaljevanju izpostavljajo, da "slovenski potrošniki, ki so kupili vozila z neustreznimi emisijami onesnaževal, ne bodo nosili posledic. Proizvajalec omenjenih vozil zagotavlja, da so vozila tehnično varna in primerna za vožnjo. O morebitnih vpoklicih vozil oz. nadgradnji vozil bodo lastniki vozil obveščeni s strani proizvajalca." Torej Volkswagna, Audija, Škode in Seata.
Ministrico bo zanimalo, kako izenačiti dizle in bencinarje
Vladni uradniki ugotavljajo, da je "odkritje prevare pri merjenju emisij onesnaževal iz dizelskih vozil priložnost, da se končno vzpostavi sistem homologacij, ki bo preprečil podobne prevare, in da se čimprej sprejme nova metodologija za merjenje dejanskih emisij vozil."
Potem ko smo v minulih dneh tudi na Žurnalu24 zaman spraševali po ukrepih, ki jih bodo podvzeli pristojni, bo ministrica Majcnova očitno nastopila zelo odločno v obrambo slovenskih potrošnikov, saj bo na naslednjem sestanku Sveta EU za okolje skupaj z nekaterimi kolegi iz vrst članic med drugim zahtevala od Evropske komisije seznam vseh ukrepov, s katerimi bo pojasnjen obseg manipulativnih dejanj glede ponarejanja emisij onesnaževal iz vozil, pa tudi pregled stanja glede sprejemanja predpisov o realnih emisijah emisijah, ki bi zmanjšali razkorak z laboratorijskimi testi.
Beri dalje...
Oct 14, 2015