Članek
Štiri škodljive posledice, če z avtom stalno vozite na rezervi
Objavljeno Oct 21, 2015

Stalna vožnja na rezervi je veliko bolj škodljiva kot si mislijo lastniki in lastnice vozil. Mehanik je predstavil štiri težave, ki se lahko zaradi premajhne količine goriva v rezervoarju pojavijo pri avtomobilu. Posledica so seveda nič kaj majhni stroški.

Gorivo ni poceni, hkrati pa pomeni enega glavnih stroškov pri vzdrževanju avtomobila. Kot smo že pisali, Slovenci svoje avtomobile le še v četrtini primerov na črpalkah napolnimo do vrha, povprečje prodaje goriva na točenje je med 20 in 25 litri,torej nekje do polovice klasičnega rezervoarja. 

Za marsikaterega lastnika je tako postalo povsem običajno, da mu družbo med vožnjo zelo pogosto dela lučka za nizek nivo goriva, ki se običajno prižge, ko je v rezervoarju še za manj kot 100 kilometrov poti. Pa je to za motor avtomobila še dobro? Ko vam bo naslenjič cukal ali boste imeli občutek, kot da so mu pobegnili vsi konji iz motorja, pomislite tudi to, kako skrbite za stanje v rezervoarju.

Primož Rožnik, lanski prejemnik nagrade Mehanik leta, je za Žurnal24 nanizal štiri primere škode, ki jo praksa premajhnega nivoja goriva lahko povzroči:

Problem št. 1: voda v vbrizgalnih šobah

"Prvi problem se pojavlja zaradi večjega pojavljanja kondenziranja vlage na stenah praznega rezervoarja in posledično kopičenja škodljive vode na dnu," pravi Rožnik.

Nima smisla točiti majhnih količin goriva, saj vozilo zaradi "prisiljene majhne zaloge" ne bo manj porabilo. Lahko pa se natoči danes polno, potem pa se vsak dan samo dopolni za pet evrov. Vendar pa je za to potrebna samodisciplina.

Primož Rožnik, mehanik

Kot opozarja izkušeni mehanik, voda posledično zlahka prodre do vbrizgalnega sistema motorja, kjer povzroča korozijo. "To je še bolj izrazito pri dizelskih motorjih, kjer se voda v rezervoarju veže z biodizlom in ustvarja usedline, ki mašijo dotok goriva."

Problem št. 2: zrak v sistemu

"Zaradi prenizkega nivoja goriva v rezervoarju pri vožnji skozi ovinke ali pri vožnji v klanec ali po klancu navzdol zelo lahko pride do zajema zraka v obtok goriva in posledično padca tlaka v sistemu ter cukanja ali celo ugašanja motorja," pove Rožnik. Večina rezervoarjev sicer ima še posebno oblikovano zbirno posodo, ki lahko ta pojav do neke mere prepreči, a ob dolgotrajni vožnji v klanec lahko tudi v njej zmanjka goriva, saj je v njej prostora le za med 0,5 in enim litrom goriva.

Beri dalje...