S tem bi se okrepila njena vloga močnega centra v Posavju in v širšem obmejnem območju JV Slovenije, izboljšal pa bi se tudi njen položaj v odnosu do drugih razvojnih partnerjev v Sloveniji in v okviru krepitve medsosedskega dialoga s sosednjo Hrvaško.
Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je podprla predlog, da se Občini Krško kot gospodarskemu, upravnemu, prometnemu in kulturnemu središču Posavja ter na podlagi njenih razvojnih potencialov iz naslova izvajanja energetske politike Slovenije dodeli status mestne občine. Menila je, da je predlog smiseln tudi v povezavi s prizadevanji Državnega sveta za decentralizacijo Slovenije in ponovni poskus ustanovitve pokrajin kot nosilk skladnejšega regionalnega razvoja, v okviru katerega so mestne občine predvidene v vlogi regionalnih središč. V tem oziru le podala tudi predlog za razmislek o pobudi o ustreznem statusu t. i. somestij – mest, ki so hkrati tudi občine in imajo pomembno vlogo v odnosu do druge ravni lokalne samouprave. Ob navedenem je komisija dodatno opozorila, da nekatere sedanje mestne občine že v času pridobitve statusa mestne občine leta 1994 niso izpolnjevale zakonskih pogojev in jih še danes ne, kar pomeni, da je bil sistem mestnih občin že na začetku neustrezno opredeljen. Na drugi strani nekatere večje občine v vlogi subregijskih centrov, kot so npr. Krško, Slovenska Bistrica ali Kamnik, opravljajo enake razvojne in upravne funkcije kot mestne občine.
Ob večinski podpori predlogu zakona je bilo na drugi strani poudarjeno, da se vse od vzpostavitve lokalne samouprave soočamo z nekonsistentnim in nesistemskim pristopom pri urejanju teritorialne sestavine lokalne samouprave ter se pri ustanavljanju občin in podeljevanju statusa mestnih občin bolj upošteva argument moči kot moč argumentov oz. izpolnjevanje zakonskih pogojev. S priložnostnim načinom odločanja ne moremo zgraditi kakovostne lokalne samouprave, saj omogoča, da se lahko kadarkoli in karkoli spremeni, to pa povzroča veliko negotovost na zadevnem področju. Poleg tega lahko tovrstne pobude spodbudijo istovrstne pobude v drugih občinah, ki tudi ne izpolnjujejo zakonskih pogojev za mestno občino, so pa prav tako hitro razvijajoči razvojni centri. Glede na vzpostavljene anomalije bi morali po mnenju nekaterih članov prenoviti celoten sistem lokalne samouprave.
Foto: Milan Skledar