Članek
FAKTOR #889: ŠKOFJELOŠKI PASIJON (Tino MAMIĆ, Janez ZUPAN)
Objavljeno May 19, 2023

Faktor je pogovorna oddaja o politiki, gospodarstvu, medijih, šovbiznisu in športu, na slovenski televiziji TV3.

IZJAVA O AVTORSKIH PRAVICAH

Izjava o avtorskih pravicah V skladu s členom 107 Zakona o avtorskih pravicah iz leta 1976 se dodaja možnost ""poštene uporabe"" za namene, kot so kritike, komentarji, poročanje o novostih, poučevanje, štipendiranje in raziskave. Poštena uporaba je uporaba, dovoljena z zakonom o avtorskih pravicah, ki bi sicer lahko kršila. Neprofitna, izobraževalna ali osebna uporaba je namenjena ravnovesju v korist poštene uporabe.

COPYRIGHT DISCLAMER

Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for ""fair use"" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use.

Dober večer, ceni in gledalke, spoštovani gledalci. Moje ime je Ališ Pertinač, vlada Roberta Goloba še ni popolna, je pa že polnoštevilna, vi pa spremljate najbolj politično korektno vodajo slovenskih televizij. Oborožite se! Tako na družbenem omrežju poziva Tomaš Stih alias Libertarec, ki po dostopnih podatkih sicer živi in dela v Veliki Britaniji. Sledijo še na sveti glede legalne in nelegalne pridobitve orožja. In pa očitno potrebujete vsaj sto nabojev za kalašnikovko. Janšev poziv, da vlada z ukinitvijo dneva spominja na žrtve komunističnega nasilja na pobeduje novo državljansko vojno, očitno že daje prve rezultate.

Sedaj pa se lotimo 133. oddaje legendarne šeste sezone Fakture na TV3. Resnica boli, komentarji še bolj. Danes bomo za vas komentirali škofjološki pasjon, koga so užalili škofjološki študentje in zakaj se zanje upravečuje Borut Pahor. Klub Dežju je bilo spet pestro na vsakoletni študentski tržnici. Zmaga pa pripada klubu škofilovških študentov in Katiji, ki je bila kot Kristus pribita na zaboje piva. Nam je preko družbenega omrežja, kako pa drugače, sporočil bivši predsednik Republike Pahor in sprožil pravi stampedo. Koga so užalili škofilovški študente in zakaj se za njih upravečuje borot pahor, nam boste povedali naša stalna komentatorja, Tino Mamič in Janez Zupan. Tino, Janez, toplo pozdravljena v Faktorju. Živijo, dobrovečer. Najprej me zanima, kje ste vidva zvedela za ta dogodek, namreč da je ena študentka bila kot Kristus pribita na zaboje piva v položaju križa. Ste to zvedela kje drugi, ali ste zvedela ravno preko objav bivšega predsednika Republike? Ja, jaz sem zvedel preko nekega novičarskega portala, ki je povzemal ta post, Instagram post od Borut Pahur. Se pravi, je Borut Pahur ti suplivnež, od kjer ga si ti to zvedal. Od katerega je prišla poplava. Kaj pa Tino? Tudi na družbenih omrežnjih. Mislim, da sem na Twitterju to opazil. In v bistvu bil tako presenečen. Sicer sem videl samo, ker nimam Instagrama, tako da nisem videl originala. Sem videl samo pravečilo in potem sem v medijih najdel tisti izviri. Izvor, izviri, ja. Se to se mi izdelo zanimivo, mogoče vama tudi, da je res Borut Pahur te snike, fotografije objavil na Instagramu. To je neko omrežje, ki njemu očitno najbolj pisano na kožo. Že ko je bil predsednik republike, je tam uvajal neke nove pristope in tudi se vedno rad razgovoril o tem. In jaz moram reči, da pač mu sledim na Instagramu in sem videl te fotografije in že takrat se mi je čudno zdelo, ko je recimo to fotografijo objavo in tist njegov pripis, zdraven, potem se mi je pa še bolj čudno zdelo, da se je potem na Twitterju opraviče za to, kar se je kasneje zgodilo. Ampak fotografiji iz Instagrama pa ni umakno. Če greš pogledati njegov Instagram profil, še danes najdeš te fotografije. Zdaj, Tino, ti si rekel, najprej si videl to upravečilo. Kaj si si mislil, ko si to upravečilo prebral? Tako, moja prva misla je bila seveda to, da se v bistvu nepomembnemu dogodku, da se v bistvu nepomembnemu dogodku, bizarnemu v svojem bistvu, dalo en pomen, ki ga ni imelo in v bistvu se jih je legitimiralo. To je podobno kot streljanje v Belgradu. Ko je tisti 13-letnik streljal in so ga potem vsi pokazali, je ta 13-letnik bil zadovoljen s tem, da je prišel vse medije. To je potem spodbudilo tudi naslednika, da je v naslednjih dnevih že imel posnemovalca in jih bo imel verjetno še več, ker se to tako dogaja, ker im mediji dajo publiciteto. Tu gre za odgovornost medijev. V tem primeru je mediji tudi Borut Pahen in je onda v temu lahko rečem kar slaboumnemu vico, ki to ni smešno. To, kar so naredili, ni nek smešna zadeva, da bi se jih smejal. V bistvu je tako primitivno, pritlehno, neravno brichtno, neravno inteligentno in predvsem pa nismešno. Zdaj pa, ko je dal predsednik republikem to legitimnost, pa so potem vsi zvedeli. So potem ti, kot bi rekel, obrobni ljudje, ki so dobili svojih pet minut v medijah, so potem prišli z to neumnostjo ven. Tako da so dejansko oni zmagovalci, tako kot je v Belgradu tisti 13-letnik, on je zmagovalec vsega tega, zato ker so njega na koncu nagradili z medijsko pozornostjo. Janez, a se teb zdi to upravečilo bivšega predsednika Republike vredost? Smo ga za kratek čas že pokazali na ekranih. Ne morem reči to, kar je napisal na Twitteru. On je napisal, da verjame, da ti študenti niso mislili nad slabega. Tudi on ni mislil nad slabega, ampak da to ne zmanjšuje njegovega upravečila. Se ti zdi to neko iskreno upravečilo? Se ti zdi ustrezno? Ali vendar, glede na to kartino, bi pričakoval kaj bolj konkretnega. Borut je izpadel tukaj s tem upravičilo men pusi, po mojem. Sploh glede na to, da ni omaknil svoje objave tudi na Instagramu, verjetno stoji za tem, kar je napisal na Instagramu najprej, torej, da se mu zadeva zdi blazno zabavna. In zato je tudi to upravičilo brezvezno. Namest, da bi pojasnil, zakaj se mu zadeva zdi smešna zelo opravičilo in se mi zdi, da izpade neresno. Da je to neresno hkrati, pa tako kot sem rekel, se mi zdi, da je nareva izpada, jaz se moram opravičiti, ker sem dobil tak feedback, kakršnega sem dobil, kljub temu, da vresnic ne mislim tako, kot sem se opravičil. Tako da se mi zdi, da to predvsej podobro pokaže odnos do teh stvari, recimo odnos do nekega hrčanskega izročila, po drugi strani tudi do neke stvari, ki je nekomu sveta, ker tukaj sele so se ponorčevali ti študente iz nečesa, kar marsikomu zelo, zelo veliko pomeni. Zdaj noročevati se iz tega, seveda, legitimno, je pa nesramno na nek način. Zdaj verjetno bomo potem se še pogovarjali o tem, kdo je žaljen in kdo ni žaljen, ampak nekako tako na začetek. Če se spomnimo par let nazaj, smo imeli tist primer, ko je takratni državni sekretar Vošču Božić z citatom iz filma Sam doma. Če vidva zdaj recimo takratno tist dogodek, primerjata s tem aktualnim, bi potegnila lahko kažne usporednice, kaj se vam zdihuješ, da gre za podobno zadevo. Takrat je tudi bilo kar predseje viharja vkrog tistega. Kaj ti imeneš v tem, Tino? Zdaj, smoš v tem, Tina? Da kristiane so od vsega začetka, praktično od krisusa naprej, so kristiane preganjali, žalili, provocirali in obtoževali stvari, ki jih niso naredili. Seveda, so tudi kristiani svojega dnarja vredni, ampak zdaj, če se omejimo samo na te napade, ki so neupravične. Torej, tega je bilo vedno veliko in ga bo vedno veliko. Če si ti resen hristijan, boš dejansko od teh napadov deležen, zato ker je to edina samo obramba. Samo na ta način se ti nekako opirajo oziroma ti v nekem smislu dajo legitimnost. Ti povedo, da jih ogrožaš, da si neka konkurenca. Tako da jaz ne bi tako grozno gledal, da je to neka grozna želitev. Seveda je, ampak to je bolj problem tistih hižalij. Ne toliko, da bi se, ne vem, jaz šel celo noč jokati, zato ker je nekdo se norčeval iz mojega vzornika. Če gledamo na našo kulturo, na našo državo, je to zaskrbljujoče. Zato ker pomislimo, recimo, ti ljudje, ti škofeloški študentje so se narčevali iz kristijanov, tudi iz svoje kulture, ker škofeloški pasijoni je škofeloški, srednjeveški, škofeloški. To se mi zdi zanimiv vidik. Če imaš ti kristiane, ki so v nekem primežu in se potem norčuješ iz njih, to ni lepo. Če se škofiloški pasion prikazuje križanje, nekaj žalostnega, iz tega se pač ne moreš delati norca. Ni smešno, to kot sem že v začetku povedal. Druga stvar, ki je pri škofiloških studentih problematična, pa je njihova strahopetnost. Lahko se je delati norca iz nekoga, ki je šipkejši in ki ne bo udaril nazaj. Ne se poskusijo izmohami, da tako norčevati, pa da vedmo, če je kaj v hlačah. In če bi se iz Mohameda norčevali, bi potem tudi država skočila. Ne pravim, da je prav, da se iz Mohameda ali iz Islama norčuješ, ampak dajte, če vas je kaj v hlačah, potem bodite enako pravni do vseh. Mogoče se im dajo in dejajoino, za naslednjo škiso. Brez krvi, ne boja se. Naslednje leto, ja. Janez, kaj ti praviš? Ja, jaz se ti moram najprej zahvaliti, da to oddajo delaš na današnji slovesni praznik gospodovega vnebohoda. In sicer v današnji liturgiji se bere zadnji stav, ki Evangelija pometejo, ker Jezus reče, da bo z nami vse dni do konca sveta. Tudi škofiloški mi študenti, ne glede na to, kakšni trprije im hodijo trenutno po glavi, bo z njimi vse dni do konca sveta. Kar se pa tiče tega, koga so ožaljali, koga niso ožaljali, jaz mislim, da katoličani nasplošno nismo snežinke. Tako kot je ti rekel, se mi zdi, se mu pridružujem, mislim, da smo bili v zgodovini že veliko hujših zasramovanj in želitev deležni, tako da mislim, da tako je želitev nas kaj dost ne prizadane. Seveda nekatere zelo, ampak mislim, da nas k želite nas kaj dost ne prizadane, seveda nekatere zelo, ampak mislim, da nas kaj nekatoličane, mislim, da niti ne bi smelo, ker prej kot to se mi zdi tudi tista tinova opaska na mestu, da ti prej pride nek, kako bi se temu rekli, nek sram ali neka nelagodnost za tiste študente, ki te stvari izvajo. Tako kot nelagodnost ob tem, ko predsednica parlamenta pojena neki prirodic, mislim, da profesionalni pevci niso čutili neke vžaljenosti, za jih je pa vžalj, ker ne zna pet, ampak so prej čutili neko sramo in neko tako globoko nelagodje naprem njej, zakaj take stvari v javnosti počne. In se mi zdi, da je bil to prvi vzgib nas, kristijanov, katoličanov, zakaj je tega treba, zakaj se na tak način ponižujejo sami sebe, prej kot križ pa Kristusa, tako da to. OK, predvajam, se zdaj vzamem v krajši premor, ampak ne nam vid gledalke, gledalci, se vrnemo pov glasih, ko nedelujemo s komentiranjem, koga so užali liškofiloški študente in zakaj se za njih upravečuje borud pahor. Ostanite. Ponovno pozdravljeni. Z nami sta še vedno naša stalna komentatorja, Tino Mameč in Janez. Upam, pogovarjamo pa se v tem, koga so vžalili škofeloški študente in zakaj se za njihov pravečuje bor od pahor. Tino, Janez, delno smo se sicer za hiptega že odklaknili v prvem delu vdaje, ampak me dale bi vajračo enkrat vprašal. A ste videli, kaj je presenečeno, da je šlo ravno za študente iz škofe Loke? Tino, ti si že omenil škofe Loški pasjon, ki je eden največjih tudi kulturnih dogodkov pri nas, zdaj se samo na vsakih nekaj let izvaja. Prebral sem v kolumni v tedniku Domovina oziroma na spletu v Domovini, da so ti študenti celo hoteli najprej imeti prav kostume iz te uprizoritve pa škofejloškega pasiona, da bih uporabil na tem svojem dogodku, performansu, kako čemo o tem ureči na tej škisovi tržnici. Zdaj, zanimam, vajno mnenje, a ste vidi presenečeni, da so to študente škofejloke počeli, ne pa, da ne bo kdo žaljen, štepanskega naselja iz Ljubljana. Po eni strani je to zelo v redu, če se noročuješ sam sebe. To je etično, ko gledamo, humor, najvišja stopna humora je, ko se delaš norca iz samega sebe. Z tega stališča bi bilo v redu, ampak po drugi strani je predvsej nelogično, da se, v nekem smislu, sanj sebe žališ, ker se delaš ... V mislim, to je nek posmeh bil. Ni komedija sej. Recimo iz Jezusovega življenja se dela Monorca, tudi, ne vem, mnogi kulturniki se dele Monorca ali pa ima pokajovice o Jezusu in tako, ni nič na robe. Recimo pogledajte Gregorja Čošina, koliko se njemu narežiš na račun svetega pisma, ampak ni žaliv. Tukaj pa tako banalno in žalivo. To je tista osnovna razlika. Primitivnost, primitivizem. Žalostno je pa to, da je prav pahore, meni je dejansko pahoreva reakcija nenavadna, to, da tisti studentje, tam je bil verjetno eden ali pa dva, sta bila tista, ki sta hotela in pol vsi drugi so se ustrašili, da bi, če bi se im upirali, to je pač obdobje življenja, ko se to tako dogaja, ampak da je Pahor potem tako populistično naredil, da je naredil tisti selfie, ker mu je bilo važno samo, da bo pridobil nekaj teh novih sledivcev oziroma, da bo postavil bolj popularen, temu se reče pravo ta klasičen primjer populizma, šolski primjer populizma, to me dejansko presenetilo. Ker recimo Pahor je vendar zelo inteligenten politik, zelo načitan in da potem dela neke take neumnosti, vključno s tem, da je napisal boga z malo, če prav gre tukaj po vseh slovničnih pravilih, tudi od tistih največjih komunistov bi morali tega boga napisati z veliko, ker je mišljeno na hrščanskega boga. To je konkreten bok. To ni Perun, to ni Zeus, ampak je bok Jehova, torej bok mora z veliko. Tako da recimo, da en visoko izobražen politik ne zna niti toliko slovnice, da napiše pravilno, to kaže na to pomankanje tistega osnovnega znanja in osnovne razgledenosti, ki bi jo moral imeti. Tu je prišla na dan tista njegova puhlost. On je po eni strani, kot sem rekel, zelo načitan in talentiran, po drugi strani pa včasih gre v to puhlost, oziroma se ne zaveda in se niti ne sekira. Če se kaj o kristijanih reče na robe, to v Sloveniji ni problem. Zdaj bi se brano za tisto, kdo je brez greha najprvi vrži kamen, ampak mi bomo sedelali, da smo brez greha, saj zapotreba te vodaje, pa bomo kamni še medalj. Janez, vam v tržiču se verjetno ne bi mogli kaj tasga zgoditi, kako k je temu škofilo kje, ali kako? Dobro vprašanje. Mogoče v tržiču bi se tudi dal, ampak v Štepancu pa ne vem, če bi se res kajtasga spomnil. Sicer žal nisem bil na tej povorki, verjetno mislim, da je vsako leto neka povorka in da potem predstavijo se klubi oziroma različne enote študentov. To je kot tržnica in se klubi študentov predstavijo se klubi oziroma različne enote študentov. To je kot tržnica in se klubi študentov predstavijo. Po eni strani je pozitivno, da so se tega spomnili. Da so se vse eni spomnili na hrvaščanstvo, na hrvaščanske vrednote, pa so se iz tega ponarčevali. Volim, da bi študentom v Štepancu prišlo tako nemislo, ker se mi zdi, da je vse en toliko bolj sekularizirano v Štepancu, študentsko življenje, da im kaj tazega ne prišlo na misel, pa mogoče še kaj druge. To so stvari, ki se jih lahko spomnijo bolj na periferiji. Je pa po drugi strani zanimivo tudi to. Škisova tržnica nikoli ni bila nek presežek nekega intelektualizma, ne vem če jesa, da bi zdaj prečakval od študentov nekaj malo bolj, ne toliko na prvo žogo nekaj podvige v teh povorkah, ali pa mogoče kakšno malo tako bolj inteligentno satiro, ampak po drugi strani, pa opak, kad človek razmišlja, kje se pa dogaja tisto, recimo temu študentsko, študentsko, torej študentsko intelektualno življenje, oziroma tudi ta, da satira ali pa da tiste žlahkne stvari pridajo na plano. Se bi prej rekel, da mogoče na Marihuana maršu je več tega intelektualnega kot na škisovi tržnici, kar seveda ful pove o naši prihodnosti in o naši intelektualni eliti čez nekaj desetleti ali deset let. Tako da je kar več vidikov, ki so tukaj po eni strani lahko rečemo, da so se to spomnili in da so še celo hoteli kostume in tako naprej, po drugi strani pa to na prvo žogo, se delati norce iz nečesa, ker verjamem, da so niso delali norce iz hrvstjanov, ampak so se delali iz momenta norca, se mi pa zdi vse eno malo tragično. Ja. A ste videli presenečenje, da se pravi, da jaz nisem vsaj zasledil, mogoče im delam krivice, ampak da se ti študenti iz škofi velokaj nikjer niso upravičili, nikjer niso poskušali pojasniti, kaj so hoteli s tem narediti. Ste videli na tem presenečenje? Nisem, zato ker po ene strani, tako kot je Janez rekel, je dejansko, kar tudi profesori na fakultetah govorijo, je intelektualni nivou študentov zelo padel. In zdaj po teh društvih pa verjetno še toliko bolj, ker študente študirajo, imajo veliko časa za take performanse. Tako da z tega stališča verjetno niti ne razumejo. Starši jih pač uzgajajo, tako da jim niso nič povedali in potem oni ubogi in ostanejo tam, ne razumejo. To je v bistvu ta primitivizem. To je idiotez, bi rekli, v grščini tem ljudem, ki ne razumejo sveta okrog sebe. Tako da je žalosten, da potem ljudje, ki ne razumejo sveta okrog sebe. Tako da je žalosten, da potem ljudje, ki ne razumejo, da jih potem vsi gledajo in ploskajo. Zdaj, en vidik mi je še zanimil pred te zgodbe, ena mrač vloga bivšega predsednika republike, tako in drugače. Zdaj, moram tukaj narediti tudi eno razkrite. Mislim, da sem bil med prvimi, ki smo ga prvič poljali na eno tako škise v tržnico. Takrat je bil še mlad obetavljen politik, predsednik stranke, kjer je član sem bil tudi jaz. In se nam je zdelo, je to dobra reklama, ker je pač bil preljubljen tudi med mladimi. Očitno se mu je tukaj dopadlo skozi hodo. Tudi, ko je bil na funkcijah kot predsednik vlade, kot predsednik republike, se vsako leto praktično vdoleževal v te škisove tržnice. In tudi zdaj, ko ni več v politiki, saj uradni, očitno urad tja zahaja in nas o tem tudi obvešča preko družabnih omrežij. Več objavo je imel na to temu, napisal je, da mu je tam zmerom lepo in da spet ni razočarala in tako naprej. Potem je celo še posnel ta sebek, selfie z Katijo, se pravi s punco, ki je bila kot Kristus v narekovajah pribita na tiste zaboje s pivom. Pa me zdaj zanima vajno mnenje, kaj to rečemo okaže. Je to neka kriza srednjih let ali je to zvezd tobo nekim vlasnim načelom, da pa horši smerom tja hodi? Ker redko kater bivši politik ima toliko fotografij z mladimi dekleti kot recimo ravno naš bivši politik ima tako fotografiji z mladimi dekleti kot naš bivši predsednik Republike. Glede na Pahorevo zgodovino, se mi zdi, da je med svojimi, kako bi človek lahko rekel. Tam so njegove miške male. Med našimi? Mislim, da. Kolega mi je enkrat rekel, kaj pa bi druzga lahko Borut Pahor takrat na tisti maturanski četvorki, rekel druzga kot Miška Mala. To je iz njega prišlo, to je on. Če bi rekel Miški Mali, mislim, da bi bilo še hujše. Hvala Bogu, da njih rekel. Takrat bi bilo hujše, danes pa nisem tako prepričan. Aja, druga stran bi se užgala. Bi po mojemu poželjal kar veliko dobravanja. Ampak vseeno bi šel nazaj, to kar sem mogoče že začel s tem, zakaj se mu je to zdelilo tako fajn, pa vredno objave, pa najboljša stvar, kar se je izgodila na Škisovi, je ta odnos do cerkve, se mi zdi, da je v tem kontekstu malo problematičen. Problematičen v tem smislu pa ne samo do cerkve, ampak do vsega, kar nekomu nekaj pomeni. Nevažno je samo tisto, kar mene nekaj pomeni. Če bi se nekdo norčeval izčesa, kar je meni, recimo na vrhu nekih vrednostih, vrednot tiste problematično, vse ostalo se pa lahko v sinorce delamo po mili volji. Tak je odnos do svetega v današnji družbi, se mi zdi, da je prišlo do res te redukcije tega, da bi še prepoznaval kakršno okoli svetost v čemarkoli, v državi, v crkvi, v vrednotah, v ne vem čemu, v medsosejskih odnosih ali kakorkoli. Če me ima paše, ja, če pa me ne paše, pa ne. Ampak to seveda ni definicija svetosti, ampak je definicija nekega volontarizma, preko katerega se obračam samo na tiste stvari, ki so meni se obračam samo na tiste stvari, ki so meni pri srcu. Nenajdemo pa enostavno več skupnega imenovalce in skupne podstatik, ki bi nas nekako povezovala in nas tudi pripeljala v lepšo prihodnost. Tudi to, kar se je zgodilo s to okenitvijo praznika žrtev komunističnega nasilja, je popolnoma ista stvar. Ena stvar, dones ja, jutr ne, me je ne všeč, tebi ni všeč, enostavno se ne znamo zmeniti in potem seveda pride po eni strani do tega, kar si ti omenil, po drugi strani pa do reakcije Švarts Pipanove, da zdaj bo pa bolje vsi vpsojeni, kar so se kakorkoli upredelevali. Tako da se mi zdi, da je tudi tukaj, tudi v tem dogodku, v tem dogajanju, so zelo podobni vzorci, kot so pri ostalih stvarih, ki družbo danes tako močno odelijo. Lahko še nekaj gledete miške male. Zelo zanimivo je, če greš gledati tisti posnetek, mislim, da je bilo na trgu, na kogresnem trgu ali ne vem, kje je bilo, ko je gledal te maturante, ki so plesali in ko gledaš govorico telesa njegovo in od njegove soproge oziroma partnerce, kaj rečem, življenjske sopotnice, spremljevavke. Težave imamo z najvišjimi politiki v Sloveniji. Definiramo te vloge in njihovih spremljevavk, ampak se trudimo. Izvoli, ti. Njej je bilo izredno nerodno in je pogledala proč, pogledala njega, če misli resno. On se pa obnašal, uprostite, kot da bi kaj zaužil takega prepovedanega. Tako da jaz mislim, da bi zaradi take reakcije, kot je bila takrat, ali pa tudi recimo marsikatire reakcije sedanjih ministrov ali pa predsednice državnega zbora, da bi dejansko morali naše politike redno testirati na droge. Jaz mislim, da je to v javnem interesu in da si to voljivci in državljani zaslužimo, da vemo, ali je nekdo, ki nekaj počne mogoče pod vplivom kakihk prepovedanih substanc, prepovedanih, torej to, kar prepovedujemo našim otrokom ali pa našim državljanom, men da politiki ne smejo delati. Če bi bil tukaj naš kolega Roman Vode, bi nam zigurno rekel, da je bil pahor za det, ampak ne od prepovedenih substanc, ampak od tistih mladenk, ki so tam okrog njega rajale in je pač se na to odzval. Ampak jaz imel tukaj vzel tudi ali pa prevzel vlogo hudičega odvetnika v te vodaje. Jaz mislim, zakaj, ti si, Janez, sem jaz videl, dal eno dobro istočnico. Ko si rekel, zakaj se mu ravno to zdelal, ti, kar je po sebi uvekovečil, kar je napisal, kar je tudi objavil s tem svojem poročilo, tako reku, poročilo na družbenem omrežju Instagram, da se vdelžijo te škisove tržnice, ker se mu je tam to objavo, ni recimo na Twitteru ali pa druge. Jaz mislim, da mu je bila tale Katja ušeča. Zdaj potem je tudi z njo slikal. In zdaj je mogel na nek način upravičiti, zakaj se recimo slika tam z eno Katjo na te škisovi tržnici in potem napisal tak kontekst, da se mu je dopadlo, da je bila na tistih zabojih piva. Ker pred drugih fotografij, ki je tudi objavo, ker je tudi z eno študentko, mislim, da je njej ime Petra, niti ni tako važno je napisal, da pa Petra je pa vstrala, da bi bila na njegovem Instagram računu, zato je pač objavil še fotografijo z njo. Tako da, očitno, Tino Jane se je nekaj naučil iz tiste miške male in zeze že vnaprej išče v pravivičilo, zakaj se slika z temi mladenkami. Pa res, da so ti dve verjetno malo starejši od maturantk. Ampak vse pre maturantkah, če se prav spomnim, je že kar nekaj časa, kar sem jaz maturo delal, so tudi že pač punce polnoletne. Zdaj, ne vem ali už, za koga si hodiča odvetnik, za najo ali za pahorje? To zdaj ni mi nič iz tebe jasno. To pa si pa lahko vsak sam odgovorim. Ja, nimam komentarje na to. A imaš ti tine? Jaz mislim, da to obnašanje je otročje. Puhlo, prazno, populistično. In se to, tega pahoru res ni treba. Pahor je resen politik, to je večkrat dokazal, tudi intelektualno dokazal, tudi pogumno, on je poguman politik. In je škoda, da take brezvezne stvari ga pač nesejo. Jaz ne vem, ne bi, kako bi rekel, ugival, kakšne interese je imel on ali pa te deklice in kaj je bilo v zadju. Je pa dejansko javni interes tudi to. Če bi ena psihologa, ki bi na podlagi govorice telesa pokazal, kako je malo fotografiranih, s bistveno mlajšo dekletom, da bi se kaj povedali. Psihologi, ki poznajo govorico telesa, so v naših medijih zelo redki. Tukaj bi vse en rekel, da večina študentk, oziroma študentk, oziroma ne večina, ampak vse študentke so že 18+. Tako da načelom je pahorjevo zanimanje zanje v MMI legalnega. Bi pa vse en mogoče podarušen dva vidika, ki se je še nismo doteknili. In sicer sam koncept tega križa, torej križa narejenega iz gajb piva in pa tudi ženska kot Kristusa. Se mi zdi, da sta tudi dva vidika, ki sta vredna umembe in ki sta vredna tudi analize. Mogoče tudi te, ki ti napravite neke psihološke ocene in kaj pravzaprav tukaj se dogaja, ker kot vemo, Slovenci smo precej alkoholno problematični in študentje sploh. Naški so več tržnici pa še posebej. Vemi spre rake. Se mi zdi, da tudi v podstati, v nekem nezavednem, je tudi to, v nekem nezavednem je tudi to, kar je ena taka zgodba, ki veliko poveno, tudi ta naša spremljivost do alkohola, do opijanja in tudi do te težave, ki jo imamo kot Slovenci, pa tudi seveda drugi narodi, ampak ponavadi smo zelo pri vrhu v pokoličini popitga alkohola in tudi vse problemi, ki so povezani s tem, torej družinsko nasilje in ostale stvari, in tudi ta stvar, da je Ženski Kristus, torej ta feminizacija, to namigovanje na nek način, lejte da mi smo res za to enako pravnost, boženske, tudi Kristus in tako naprej, se mi zdi, da so to ene takšne zanimive vzniki, v katerih se še v kakšnih drugih oddajah, mogoče tudi bolj poglobljenih, recimo, ne rečem, da nismo danes poglobljeni, ampak ... Ja, pazi, pazi, ker boš ne naredal. ... da ne bom vse pol skledopljuval. Ne, hočem reči to, da je vredno nekaj analize. Ja. Jaz nisem zicer, ne bom kot primorca rekel, da sem ljubosumen, ker so tam sočki oziroma kište pive na mest sočkov vina, ne. Ja, ja. Ampak če bi ti škofiloški študentje bili malo bolj brichtni, potem bi dejansko dali sočke vina, zato ker s tem bi se dejansko delali norca, provo iz tega, kar je Zupan rekel, iz tega našega piačevanja, tudi recimo med hristijanji je alkohola ali prekomirne uporabe alkohola preveč, tako da bi lahko s tem se dejansko delali norca in ne bi bilo žalivo in bi bilo pa smešno. Pa še to, da bi bilo veliko bolj intelektualno, ker kot vemo je tudi Kristus spremenil vodo v vino in je to nekak Kristusova prava podlaga. Torej les soda bi kar primerna in bolj zabavna podlaga. Mislim, da so pri nas v navadi te nekakšni oboredine, posvetitve, trvina in tako naprej, ne, nekaj maše, tako da to bi mogoče šlo v neko delovno slovensko kulturno tradicijo. Eno tema bi še rad načel, da nam ne bo kdo očital, da smo dvolični. Zdaj, v naši vdaje se dosta pogovarjamo, tudan smo se obrobu, sicer v tem, da pač slovenske politiki, posebej tisti, ki so ta hipne oblasti, so kar naenkrat postali blazno občutljivi in v vsako kritiko, in bi vse kr kaznsko preganje ali pa saj zglobo preko policije, ki v njih kaj rečejo, kar jim ni všeč. Ampak če zdaj potegnemo neko sporednico. Rekli smo, Janec, ti si, mislim, da umjeno, pravosodna ministrica zdaj napoveduje neke kaznske ovadbe, zuper Janeza Janšo, zaradi njegovih izjav, ali pa njegav ali tvitov, da nam ne bi kdo očitil, da smo pa mi tudi tu, zdaj bolj papeški od papeža, pa pravimo, kristjani se počutijo užaljeni, tega se ne sme delati. Kako vidva na to, gleda ta? Na kaj, v prosti? Ja, v tem smislu. Se pravi, vidi, da sta rekla, to je žalivo in tako naprej. A je kažno usporednjica med tem, kar počnejo vladajoči politiki, ki so tudi različne stvari za njih žalive, pa da bi tudi tukaj morali biti bolj tolerantni tudi v takih stvarih, kot je recimo pač ta dogodek na težki sobi tržnici? Razumem. Jaz mislim, da nekaj biti žaliv, nekaj pa nekoga užaljata. Jaz mislim, da kristijani, tako kot sem že povedal, oziroma katoličani, da načeloma za takšne umnosti ne bi bili užaljeni. Se mi zdi, da je to kontraproduktivno in da ... Tudi mislim, da niso, da v večini primerov niso, da so pač rekli, lej, lej, neposrečeno in žaljivo, ampak nismo ožaljeni zaradi tega. Tudi to voščilo, katerega si umenu, se mi zdi, da je v podoben diapazon paše. Tako da, absolutno smo preveč občutljivi. Če, kot si ti rekel, meraš z enakimi vatli, te stvari, se mi zdi, da lahko marsi kdo za marsi kaj ožaljena. Se mi zdi, da moramo vse en stopaten korak nazaj biti menj užaljeni, pa bomo lahko potem si tudi več povedali v nekem smislu stvari, ki so resnične in ki so v skladu z realnostjo, da tako rečem. Ne pa, da se nekaj pretvarjamo, pa da se potem, tako kot se je borut, opraviču za nekaj, če jih sa res ploh ne mislil, da se je potrebno opravičati. Ja, se je tako tudi na upravičilu napisal. Ja, točno to. To je iz upravičila tudi izhaja. Da se upravičuje bolj reda rade izporeklo včasih. Tako je. Tino, kaj ti praviš? Recimo, če gledamo, če bi se norčevali v Vatikanu, kjer ima cirko tudi formalno oblast, je to ena. Bi lahko primirali z našimi politudi formalno vlast, je to ena. Bi lahko primirali z našimi politiki. Tu se pa delja norca iz preprostih ljudi, ki hodijo k maši. Tukaj je vendarle razlika. Če ti postaneš politik, moraš pričakovati to, da se bodo ljudje zanimali zate, da jih bo zanimalo kaj delaš, kaj ješ, kaj počneš, kakšni so tvoje otrosi. In je to neke vrste javni interes. Lahko rečemo, da je senzacionalizem, ampak venderne. Če predsednik države prevara svojo ženo, je to novica. Če moj sosed prevara svojo ženo, je to novica. Če moj sosed prevara svojo ženo, to ni novica. V vseh državah je to zelo jasno narejeno. Le pri nas, recimo, ko je bil Janša, so ga secirali, vse je bilo treba vedeti in vse so delali z njega. Spominite se, ko so njegove otroke razglesili za priza dete in tako naprej, da jih je potem moral pokazati, da je to vrgo. Zdaj, tukaj pa ne smeš nič povedati, oziroma primer vodeba, ko je dobil kazan, oziroma zaradi tega grozi celo faktor v prepovet oddaje. Zato sploh lahko pogovarjamo o temu, da komu prije taka ideja, na misel je zaskrbljujoče. Jaz bi samo to rekel, da zarazliko od škofiloških študentov, ki so se o temu norčevali iz nečesa, je pri naših trenutnih oblastnikih bolj problem, da sami delajo norca iz sebe na nek način. Se dobro povedajo. Se norečujejo iz svojih funkcij. Mislim, tako. Ja, iz funkcij se norečujejo. Je pa še ena povezava, ena skupna točka teh škofeloških študentov, teh predstavnih oziroma teh kluba škofeloških študentov, ker sem pripričan, da večina škofelovških študentov je veliko bolj brihtnih, kot so ti na škizovi tržnici. Skupna točka vlade in njih je, da inteligenca ni ravno neka vrhunska pri enih in drugih. Če prav o Tinov sem te hotel vprašati, pa je pal v mesi Janez vskočil načak, odga bom pozdel. Sevež, teza, antiteza, sinteza. Kaj se zgodi, če je tvoj sosed predsednik vlade? Reku si razlagal, kaj je novica in kaj ni novica. Potem to, da je moj sosed predsednik vlade novica. Pa je neka druga novica pride v spredje. Zdaj me zanima, kaj vidva mislite. Zdaj pač navajeni smo, da se najvišji predstavniki države oglašajo in vse sorte, na to se zaenkrat, če niso oglasili, mislite, da se bo kdo oglasil, predsednica republike, predsednik vlade, mogoče predsednica državnega zbora, ono verjetno s pesmijo, pa vendarle, prečekujete kak odziv ali mislite, da bo zadeva počas šla v pozavo? Zdaj, mislim, da se neadeva počas šla v pozavo? Mislim, da se ne bojo oglasili, zato ker jih kristijani ne brigajo, ker je to drugorazredna tema. Je pač to stanje duha v Sloveniji, zato težko verjame, da se bo do ... Je tudi minilo toliko časa. Kaj se bodo, če bi se pa ... Ne se pa skušajo delati norca iz to spolnih. Škiz, če so tako odprti. Detaj. Ja, jaz se srednjam s tinetom. Torej, oglasili se ne bodo, to nas ne bo presenetal, ker imajo tudi veliko drugih tem, za njih bolj pomembnih, za katere se mora oglašati in objemati politike, kad jih objemajo. Tako da se mi zdi, da tukaj ni nobene dileme, da ne bomo bile nikakšnih preselenčenj v tej smeri. Saj tu im lahko priskočimo na pomoč, če se oni ne oglasijo, se pa mi. Tino Mamič, Janez Zupa, najlepša hvala za vajne današnji komentarje. Gledalke, gledalci, to je bil o tem, koga so užalili škofeloški študenti, že 889. faktor na TV3. Gledajte naš odaj, tudi ta konec tedna, mi pa se vživo spet vidimo v ponedelje, ko bomo komentirali, kdo si bolj želi nove državljanske vojne, Janša ali Golob. Ne zanemudite, predvsem pa ne pozabite. Ni vseeno, kdo kaj reče.

#AljušPertinač #AvtorskePravice #BorutPahor #faktor #FaktorOddaja #faktortv3 #KlubDežju #RobertGolob #ŠkofilovškiŠtudentje #ŠkofjološkiPasjon #SlovenskiMediji #TinoMAMIĆ #TomažŠtih #TV3