Letos, leta 2020, verjetno v čisto drugačni luči gledamo kot v 1960. letih - v naši tedaj še trdo komunistični Sloveniji - na obe
t.i. "ikoni" eksistencializma in "FEMINIZMA": NA
- J.P. SARTRA (1905-1980) in S. de BEAUVOIR (1908-1086) !?
Kolikšna je danes, leta 2020 "filozofska teža" tez J. P. Satra, da je "eksistenca pred esenco" in tezo S. de Beavoir, da biti "ženska-mati" ni nekaj primarnega ampak po trditvah te avtorice "nekaj privzgojenega"
- o tem tu - na Publishwallu - ne bi - razglabljal.
S to objavo tu na meni OK Publishwallu - želim le poudariti moje čisto osebno stališče, da - javno - sigurn ni korektno,če se v slovenskih javnh šolah - ne prikazuje obeh "ikon" v realni luči, z vsemi njunimi pozitivnimi in tudi ne posebno "lepimi" vsebinami - njunih osebnosti in njunega delovanja, kot je danes že dokazano, dokumentirano.
Namreč:
čas, ki je minil od njune smrti in po njuni smrti objavljena njuna pisma ter zlasti zgornja knjiga
gospe Biance LAMBLIN (1921-2011): "Disgraceful Affair" , 1993 oz. "Memoires d¨une Jeunne Fille Derangee"
- je pokzal, da v njunem osebnem življenju "ne ravno srečnih oseb" tudi veliko spornih vsebin in dejanj.
Gospa, kasneje mati dveh otrok - Bianca Lamblin je bila namreč v letih okrog 1938 - dijakinja na liceju , kjer je Simone de Beauvoir kot tedaj še profesorica - poučevala.
Vendar je danes že znano, da je bila Simone de B. v mlajših etih izrazita t.i. "agresivna lezbijka" z leti pa se je "transformirala " v t. i. biseksualko.
Tako - v svoji knjigi "DisgracefulAffair" gospa Bianca Lamblin - navaja, da jo je"agresivno lezbična" prof. Simone de B. zaedla, še kot mladoletno dijakinjo v nekorektne spolne odnose z njo- Simone de B., pri čemer, pri teh "nečastnih ali sramotnih" odnosih - pa je sadeloval, dokazano, tudi J. P. Sartre. Kar je razvidnoiz pisem, dnevnkov, ki sta jih pisala Simone de B. in J.P. Sartre. Šlo je za hladno, ppolno "eksperimentiranje" s tedaj še nesamostojno, mladoletno dijakinjo.
Takega nekorektnega, amoralnega spolnega nadlegovanja od staršev in od države zaupanih ji mladoletnih dijakinj - je bilo še vel.
Tako je cca leta 1943 tedaj še prof. Simine de B. od bivanja pri starših - enostavno - "ugrabila" mlladoletno
N. Sorokine. Starši te dijakinje so spolno nekorektno vedečo se prof. prijavili in tožil.
Tako e bila "ikona feminizma" Simone deB. leta 1943/1944
SODNO,
DOŽIVLJENSKO SUSPENDIRANA OD POUČEVAJA NA VSE DRŽAVNIH ŠOLA DRŽAVE FRANCIJE.
To
se je v praksi tudi zgodilao: od leta 1944. leta dalje ex prof. Simone de Beauvoir - ni bila v nobeni državni službi - več.
Preživljala se je z delom pri reviji LES TEMPS MODERNES, ki sta jo izdajala, urejala z J.P. Sartrom in ostalimi.
Pisala je knjige, med drugim je 1949 izdala "vprašljivo slavljeno feministično" knjigo " Drugi spol",
imela nekaj krajših razmerij z moškimi, poročila se ni nikoli. Ni imela - nič - otrok.
Živela je precej osamljeo življenje starejđe neporočene ženske brez lastnih otrok. Nevzpodbudno !?
Po svojem 60. letu je pisala tudi - o staranju, o težavah starosti.
Ker je sporna Simone de B. vendarle le bila "intelektualka " - nekaeri te njene spise o starosti - navajajo -kot tenmarsko pomembna dela.
Torej !
Toliko na krazko.
Meni osebno in še veliko mojim znancev - se ne zdi korektno, če se na javnih šolah naše R. Slvenije
obeh tu navajanih avtorjev - ne bi prikazovalo - celovito - taka, kot sta realno - bila.
Njuno javno delovanje je ilo - zelo "opaženo".
Ali pa res pomeni - tudi t.i. trajno pozitino vrednoto v kulturi 20. stoletja?
To - pa bo verjetno - treba - še doreči.Se zdi.
Vsekakor nista bila tako pozitivni"ikoni" osebne svobode itd. kot so ju nam tu v naši Sloveniji - nekateri - poskušali prikazati.
Meni osebno se zdi, da sta bila pravzaprav - precej - "nesrečna človeka".
L.r.
ex knjižničar iz LJ - Janez KEPIC-KERN
P.s.
vire, ki jih navajam - če preverite - sami,
nekaj je tudi na internetu.
Dec 17, 2020