Članek
Objavljeno May 30, 2017
Sberbank intervju Martin Kaswurm, Chaka2 Tokrat smo se v Sberbank intervjuju pogovarjali z Martinom Kaswurmom, izvršnim direktorjem podjetja Chaka2, ki organizira Snow Vallyball European Tour v okviru katerega so se letos ustavili tudi v Kranjski Gori. Martin nam je pojasnil kako je sploh prišlo do organizacije turnirjev odbojke na snegu, kakšne so razlike v primerjavi z odbojko na mivki, kakšne prednosti imajo podjetja, ki se odločijo za sponzoriranje takšnega dogodka, kako je bil zadovoljen z turnirjem v Kranjski Gori in še marsikaj zanimivega, več pa si lahko preberete v nadaljevanju... Pozdravljeni Martin, nam lahko za začetek zaupate kako ste pravzaprav prišli na idejo za organizacijo turnirja odbojke na mivki? Z igranjem odbojke na snegu smo pričeli že pred desetimi leti, leta 2008 pa smo začeli razmišljati o organizaciji turnirjev. Prvi turnir, podoben takšnemu, kot ste ga lahko videli v Kranjski Gori, smo leta 2009 organizirali tako v avstrijskem Salzburgu, kjer se je igralo le na enem igrišču, nastopili pa le štirje profesionalni igralci. Hitro smo ugotovili, da je zanimanje smučarskih središč za organizacijo takšnih dogodkov veliko, tako da smo začeli turnirje organizirati tudi v smučarskih središčih v Avstriji in v tujini. Za nami je torej deset let izkušenj in rezultat teh je European Tour. Za nami je tudi že turnir v Aziji, smo pa tudi v pogovorih s FIVB glede organizacije večjega mednarodnega turnirja v Evropi, ki naj bi se odvil prihodnje leto.   Kako bi primerjali odbojko na mivki z odbojko na snegu in tekmovalce, ki igrajo eno ali drugo? Po ocenah je kar 80% igralcev odbojke na snegu igralcev, ki igrajo tudi bodisi odbojko na mivki ali pa dvoransko odbojko. Gre namreč za zelo podobna športa, super športa, katerima so skupna tudi enaka pravila. Razlika je le v oblačilih in v obutvi, ki jo zaradi snega nosijo igralci odbojke na snegu. Morda bi kot razliko lahko navedli veliko več akcije s prve linije v primeru igranja na snegu, kar lahko potrdita tudi slovenska predstavnika in zmagovalca Pokeršnik in Boženk. Prav tako se pri odbojki na mivki razmere ves čas spreminjajo, saj gre za igro na prostem, kar ima velik vpliv na podlago, saj sneg glede na zunanjo temperaturo lahko s časoma zamrzne ali pa postane mehak in razmočen. Lahko izpostavite kakšen še posebej odmeven turnir, ki je bil po vašem mnenju najboljši? Zagotovo bi izpostavil turnirje v Salzburgu, kjer se je tudi vse začelo. Prav tako so izredno močni in dobro obiskani turnirji v San Antonu, kjer smo prisotni že kar nekaj let. Pravzaprav je vseeno ali gre za turnirje na Češkem, v Avstriji, Nemčiji, Švici, Italiji ali v Sloveniji. Vsi turnirji so odlični in vsak od njih je nekaj posebnega. Se pa trenutno dogovarjamo še z desetimi do petnajstimi smučarskimi središči po Evropi, ki se zanimajo za organizacijo tovrstnih turnirjev. Rekli ste, da delujete v ozadju turnirjev. Nam lahko torej orišete sponzorsko plat pri organizaciji in izvedbi vaših turnirjev? Kako pomembni so ti za vas? Pri samem konceptu turnirjev odbojke na snegu, sponzorji igrajo veliko vlogo, zato so ti za nas še posebno pomembni. Želimo jim zagotoviti dobro platformo za izvajanje aktivacij. In prav to jim naši turnirji tudi omogočajo, saj gre za nekaj drugačnega, ki po eni strani povezuje ljubitelje odbojke in snega, po drugi strani pa na več lokacijah nudi možnost izvajanja promocije v smučarskih središčih, kjer so ponavadi ljudje z večjimi oziroma višjimi prihodki. Prav to je za sponzorje še toliko bolj zanimivo, saj prek sponzorstva lahko dosežejo ciljno publiko, ki v povprečju zapravlja več denarja kot tisti, ki obiskujejo turnirje v odbojki na mivki. Nam lahko zaupate, kaj so po vašem mnenju glavne prednosti sponzoriranje takšnega turnirja? Gre seveda za različne oblike sponzorstva in s tem tudi različne prednosti oziroma ugodnosti, ki jih sponzorji pridobijo, je pa odvisno predvsem od tega kaj si sponzor želi oziroma kaj je njihov cilj, ko se odločijo za sponzorstvo. Po temeljiti raziskavi in pogovoru s sponzorjem pripravimo različne sponzorske pakete in načine aktivacije za posameznega sponzorja, saj je odvisno od tega ali mu je bolj pomembna izpostavitev na samem kraju dogodka, ali mu je bolj pomembna aktivacija na družbenih omrežjih itd. Gre torej za zelo kompleksno delo, strmimo pa k temu, da vsakemu sponzorju ugodimo kolikor se le da. Nam lahko opišete po vašem mnenju najbolj sponzorsko aktivacijo ter kakšne so izkušnje z dologoročnimi sponzorstvimi? Od leta 2012 pa do leta 2016 smo sodelovali z ameriško blagovno znamko Amway, po katerem je turnir tudi nosil ime »Powerd by Amway«. To je bilo zagotovo eno največjih sponzorskih sodelovanj zadnji let. Nebi rad govoril v številkah, vendar bili so naš glavni sponzor in temu primerno smo tudi ogromno stvari prilagodili njihovim aktivacijam, pa naj je šlo za logotip na dresu ali novinarsko konferenco. Kot sem omenil je možnosti za aktivacije ogromno, se pa trudimo vsakemu sponzorju posebej prilagoditi kolikor se le da. Je pa to bilo zagotovo eno največjih sodelovanj, saj so bili naš največji sponzor in podpornik odbojke na snegu v zadnjih desetih letih. Kateri potencialni sponzorji naj bi po vaše razmišljali o sponzorstvu vašega dogodka in zakaj? O sponzorstvu bi morala razmišljati vsa podjetja, ki si želijo izpostaviti svojo blagovno znamko ali bi si želeli postati aktivni v športnem sponzorstvu, ki v zadnjih letih strmo narašča. Kljub ekonomski krizi, se je sponzorstvo v šport obdržalo in se ponovno vzpenja. Kljub temu, da sponzoriranje v odbojki ni tako veliko kot naprimer v nogomet, je sponzoriranje odbojke in seveda odbojke na snegu več kot primerno za podjetja, ki nimajo tolikšnih finančnih sredstev kot tista, ki sponzorirajo največje nogometne klube, saj lahko v odbojki najdejo svojo priložnost. Priložnost, da se pojavijo na trgu, so vidni širši množici, pridobijo nove stranke ali vsaj simpatizerje. Pomembno je vedeti, da s sponzoriranjem našega turnirja ne sponzorirate le odbojke ne snegu ter tako niste izpostavljeni le ljubiteljem odbojke in njihovim navijačem, temveč ste izpostavljeni v smučarskih središčih, kjer se vsak dan nahaja ogromno ljudi, ki niso nujno ljubitelji odbojke. Nam lahko poveste kaj vse počnete na samem prizorišču ter kaj vse počnete morda na spletu, kako pomemben je ta za vas? Zanimivo vprašanje. Nekateri sponzorji se naprimer osredotočajo pretežno na splet, spet druge ta sploh ne zanima in vse aktivacije izvajajo zgolj na samem prizorišču. Za nas je splet, še posebej družbena omrežja, ključnega pomena, saj danes brez prisotnosti na teh enostavno ne gre. Že z vidika same promocije je pomembno, da smo prisotni na družbenih omrežjih, saj je samo oglaševanje dosti cenejše, prav tako pa lahko preko teh dosežemo široko občinstvo, ki ga po potrebi lahko tudi bolj usmerjeno določimo. Morda kak primer dobre prakse, ki sta ga izvedli na družbenih omrežjih? Eno od ameriških podjetji, ki na facebook profilu že vrsto let pripravlja odbojkarske bloge in se lahko pohvali s skoraj pol milijona sledilcev, smo povabili k sodelovanju, tako da so pokrivali velik del našega turnirja v Avstriji, s čimer smo dosegli milijon ljubiteljev odbojke po vsem svetu. Pa se dotaknimo še malo turnirja v Kranjski Gori. Kako je bilo za vas delati v Sloveniji? Bilo je odlično. Kar zadeva odbojke na snegu smo tokrat prvič delovali v Sloveniji in Kranjska Gora se je izkazala kot izjemno prizorišče. Zagotovo se bomo vrnili tudi prihodnje leto. Ste imeli morda kakšne zaplete pri organizaciji in sami izpeljavi? Pri organizaciji vsakega večjega dogodka človek naleti na določene težave ali bolje rečeno zaplete in tudi Kranjska Gora ni bila izjema, kar pa je seveda povsem običajno. Gledano v celoti pa je šlo za izjemno uspešen dogodek.