Sodba ekvadorskega ustavnega sodišča 2. januarja 2021 je razsodila, da protikoronski ukrep o izrednih razmerah temelji zgolj na domnevah brez dejanske podlage. Po devetih mesecih bi se moralo končno omogočiti, da delujoči politiki sporočijo jasne, na dokazih utemeljene trditve in na njih opirajo svoje ukrepe. A ker se to ni zgodilo, je ukrep izrednih razmer protiustaven.
https://www.elcomercio.com/actualidad/corte-constitucional-decreto-excepcion.html
Ustavno sodišče: Uredba 1217 o izjemnem stanju je protiustavna
2.1. 2021
21. decembra 2020 je nacionalna vlada sprejela novo izredno stanje, ki bo trajalo 30 dni.
Uredništvo Elcomercio.com
V noči na 2. januar 2021 je ustavno sodišče izdalo svojo resolucijo o novi izredni situaciji , ki jo je predsednik Lenín Moreno razglasil 21. decembra 2020.
Na plenarnem zasedanju sodišča , ki se je sestal na na izredni seji 27. decembra 2020, so z večino glasov razglasili neustavnost izvršnega odloka 1217 z dne 21. decembra ", s sklepom, da ne bi bil skladen z ustavnimi standardi".
V odloku 1217 je Moreno razglasil izredno stanje zaradi javne nesreče na celotnem nacionalnem ozemlju, zaradi velikega povečanja okužb z COVID -19 , zaradi strnjenih naselij, kot tudi izpostavljenosti mutaciji virusa z večjo virulenco, uvoženega iz Združenega kraljestva.
Opomba prevajalca: ta mutacija SARS CoV-2 v resnici ni bolj virulentna – več o tem je na naslovu: https://publishwall.si/narava.zdravi/post/577904/prof-dr-vincent-racaniello-mutacija-koronavirusa-sars-cov-2-v-veliki-britaniji
*
Več pozitivnih primerov RT PCR testov v Veliki Britaniji je posledica cepljenja s Pfizer mRNA cepivom, ki vsebuje RNA navodilo za beljakovinsko bodico korona virusa SARS CoV-2. Konec opombe
* * *
V izjavi Sodišče navaja, da »... ni ravnodušno do posledic odzivne sposobnosti javnega zdravstvenega sistema, če se bo trend hospitalizacije še naprej povečeval, niti do resnosti možnih učinkov nove mutacije virusa, na katerega se nanaša zadevni odlok«, poudarilo pa je, da »... se ne on more samostojno odločiti, ali so ukrepi javne politike nujni za soočanje s posledicami pandemije, temveč se mora osredotočiti na utemeljitev in razloge, ki jih ponuja [v odloku].«
Še izjava ustavnega sodišča: Mnenje št. 7-20-EE / 20: Mnenje o ustavnosti izvršne uredbe št. 1217 o izrednem stanju v državi zaradi javne nesreče
Plenarno zasedanje ustavnega sodišča je na izredni seji 27. decembra 2020 z večino glasov razglasilo protiustavnost izvršilnega odloka št. 1217 z dne 21. decembra 2020, v katerem je predsednik republike razglasil »državno izredno stanje zaradi javne nesreče na celotnem nacionalnem ozemlju, zaradi resnega povečanja okužbe s COVID -19, zaradi strnjenih naselij in izpostavljenosti mutaciji z večjo virulenco, uvoženo iz Združenega kraljestva, da bi omejili širitev posledice za javno zdravje ", za ugotovitev, ki ni v skladu z ustavnimi normami.
Sodišče je dejalo, da „... ni ravnodušno do posledic odzivne sposobnosti sistema javnega zdravstva, če se trend hospitalizacije še naprej povečuje, ali do resnosti možnih učinkov nove mutacije virusa, na katero se sklicuje zadevni odlok “; poudarilo pa je, da "... se on ne more samostojno odločiti, kateri so nujni ukrepi javne politike za soočanje s posledicami pandemije [ampak] se mora osredotočiti na utemeljitev in razloge, ki jih ponuja [v odloku]".
Po mnenju Sodišča je izjemno stanje predvideno za izredne situacije, ki jih ni mogoče rešiti iz običajnega pravnega sistema in institucionalnega okvira. Ne da bi prezrlo resnost posledic pandemije, na katero se odlok nanaša, je poudarilo, da je zanje značilno neomejeno trajanje. Zaradi tega režima, ki je zasnovan kot začasen in izjemen, ni mogoče vzdrževati v času pandemije in njenih posledic. Ustavno sodišče je pri preučitvi odloka upoštevalo naslednje:
Ugotovilo je, da je predsednik republike izredne razmere temeljil na morebitnem prihodnjem tveganju in ne na sedanjem, brez zadostnih, jasnih in natančnih informacij. Ker izredna stanja delujejo ob sedanjih in nekaterih okoliščinah, dokazno breme ni bilo izpolnjeno, da bi upravičilo dejanski pojav dogodkov.
Sodišče je ponovilo, da se zaveda resnosti pandemije in njenega izjemnega vpliva na pravice do življenja, zdravja, med drugim. Za javno nesrečo pa morajo biti dogodki, v katerih je izjemno stanje upravičeno, ne samo resni, temveč tudi nepredvidljivi in nepravočasni. Sodišče je presodilo, da po več kot devetih mesecih pandemije v Ekvadorju in po svetu take razmere niso več nepredvidene ali nenadzorovane. Posledično je sklenilo, da konstitutivna dejstva izjave niso vzrok za javno nesrečo, na katero se sklicuje odlok.
Poleg tega se je sodišče spomnilo, da je že prej opozorilo, da "ne bo priznalo nove izjave o istih dejstvih, ki so ob prejšnjih obravnavah že dvakrat ugotavljala javno nesrečo." Pri analizi te nove izjave je sodišče preverilo in ugotovilo, da odlok na splošno temelji na enakih dejstvih kot prej dvakrat. Posledično je odločilo, da ne bo sprejelo nove izjave, ki bi temeljila na istih dejstvih.
Prav tako ni preveril, da dejstev, ki so privedla do nove izjave, ni mogoče premagati z običajnim ustavnim režimom. Poudarilo je, da je izjemno stanje predvideno za izredne okoliščine, zato mora vlada po njegovem mnenju to situacijo obravnavati z ukrepi običajnega pravnega režima. Spomnilo je, da je mogoče sprejeti odločne ukrepe, ne da bi se zatekli k izjemnemu stanju. Zato po mnenju sodišča izjemno stanje v ta namen ni upravičeno.
Nazadnje je sodišče potrdilo, da načeli nujnosti in sorazmernosti, ki bi morali urejati časovnost in teritorialnost razglasitve izrednega stanja v državi, nista bili upoštevani, zato je sklenilo, da izjava ne spoštuje časovnih in prostorskih omejitev, določenih v ustavi.
Zaradi navedenega je Sodišče odločilo:
1. Uredbo št. 1217 razglasiti za neustavno.
2. Predsednika republike in pristojne organe opomniti, da so ukrepi iz odloka št. 1217 namenjeni izogibanju množicam in množičnim shodom ter preprečevanju možnih tveganj, ki jih ima nova različica COVID-19. V Združenem kraljestvu jih lahko sprejmejo na podlagi pristojnosti običajnega ustavnega režima, celo COE, kot se je v resnici zgodilo, ne da bi se bilo treba zateči k izrednim pooblastilom, odobrenim v izrednih razmerah.
3. Sodišče je, soočeno z morebitnimi tveganji nove različice COVID-19, ponovno pozvalo nacionalno vlado, naj usklajeno okrepi preventivne mehanizme, ki so na voljo v običajnem režimu.
Odločba Ustavnega sodišča Ekvadorja je na strani:
https://drive.google.com/file/d/1A_VDK9aHV1cS1XTepwsXFw-fmuvZkOGP/view
Jan 16, 2021