Turistična agencija PÜTRA

tel: 02 53 41 580
fax: 02 53 41 581
e-mail: info@putra.si

Turistična agencija PÜTRA, Cvetkova 2, Murska Sobota,

Splošni pogoji poslovanja

1 Splošna določba


Ti splošni pogoji in navodila za potovanje so sestavni del pogodbe / računa oziroma voucherja, ki jo skleneta Pütra d.o.o.in potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma.
V primeru, da je v posameznem programu glede katerekoli točke teh splošnih pogojev in navodil drugače določeno, velja določilo oziroma navedba, navedena v programu.
Pütra lahko nastopa kot posrednik in prevzema obveznost, da se bo potegovala za zagotovitev storitev drugih (organizatorja potovanja, hotelirja, transportnega podjetja...) in kot organizator, ki ponuja več turističnih storitev za pavšalno ceno (organizirano potovanje) bodisi nudi opravljanje posameznih turističnih storitev kot lastne storitve (prevoz, posredovanje hotelskih uslug...). Pütra mora skrbeti za dobro izvedbo storitev in izbiro poslovnih partnerjev ter zastopati pravice in interese potnikov skladno z dobrimi navadami v turizmu. Potniku je dolžan v normalnih okoliščinah nuditi vse v programu aranžmaja navedene storitve in je odgovoren za morebitne nerealizirane ali le delno realizirane storitve.

2 Prijave in vplačila



Potnik ob prijavi podpiše pogodbo o potovanju z opombo: »Seznanjen sem s splošnimi pogoji poslovanja ter programom potovanja in oboje v celoti sprejmem.«. Na ta način postane vse, kar je navedeno v teh pogojih pravna obveznost tako za potnika kot za organizatorja. Ob prijavi je potnik dolžan izpolniti prijavnico, kjer navede vse podatke, ki jih zahteva program potovanja, ter plačati aro. S tem postane vse kar je navedeno v pogojih pravna obveznost za potnika in organizatorja. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice, nastale zaradi napačnih podatkov. 
Potnik je ob prijavi dolžan poravnati prijavnino v znesku 10 EUR na prijavo. V primeru individualnih potovanj znaša prijavnina 25 EUR na prijavo.
Ara, ki jo potnik plača ob prijavi, znaša 30 % cene aranžmaja oz. toliko, kot je navedeno v programu potovanja. Delna vplačila ali enkratno plačilo preostanka plača potnik najmanj 21 dni pred začetkom potovanja oz. kakor je navedeno v programu. 
Ob rezervaciji na poizvedbo vplačate varščino v višini 25 EUR. V primeru nakupa aranžmaja se varščina obračuna v ceni. Če pa si iskalec po pozitivnem odgovoru v roku najkasneje 72 ur premisli, varščina zapade v korist organizatorja in služi za pokritje stroškov. Za plačilo aranžmaja lahko veljajo posebne plačilne ugodnosti, ki jih določi organizator določene storitve. Kupec je dolžan plačati tudi eventualno razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake prodajalca, prav tako se prodajalec obvezuje vrniti kupcu eventualno preveč zaračunani znesek, kateri je posledica računske napake. Ta obveznost velja do izteka poslovnega leta.
Tisti, ki opravi prijavo zase ali za tretjo osebo, velja za naročnika in v primeru pomanjkanja drugačne izjave prevzame do potovalne agencije obveznosti iz naročila (plačila, odstop od pogodbe...) 




3 Prijava po telefonu in preko spletne strani


Pri prodaji po telefonu se pogodba sklene s telefonsko prijavo oz. s posredovanjem osebnih podatkov potnika in soudeležencev. Potnik je v tem primeru dolžan plačati akontacijo z navedbo sklica, ki ga posredujemo ob tel. prijavi oz. v “Prijava / račun”, ki ga prejme po e-mailu ali pošti. Pri prodaji prek spleta veljajo Splošni pogoji ter ponudba, objavljena na spletni strani www.putra.si. Potnik ob telefonski ali internetni prijavi sprejme določila Splošnih pogojev agencije Pütra d.o.o.. Ustne informacije, prejete po telefonu in na prodajnih mestih, organizatorja ne zavezujejo.




4 Posebne storitve


Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni aranžmaja (enoposteljna soba, posebna prehrana, opcijski dodatni izleti ipd) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, ipd.), zato jih potnik posebej plača, razen če ni v programu drugače določeno. V primeru, da so k posameznemu aranžmaju razpisane posebne oz. dodatne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni aranžmaja. Objavljene cene dodatnih oz. posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev, ob naročilu in plačilu osnovnega aranžmaja na prijavnem mestu. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku agencije v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti.




5 Cene


Cene potovanja so določene v programih potovanja in veljajo od dneva objave programa. Pütra si pridržuje pravico do spremembe objavljenih cen v primeru podražitve prevoznih storitev ter povišanja deviznega tečaja. O morebitni spremembi cene potovanja Pütra potnika obvesti. Soglasje kupca ni potrebno za podražitve do 10%. Za vse višje podražitve lahko kupec pogodbo razdre brez odškodnine. Cena se lahko zviša do maximalno 20 dni pred odhodom.
Agencija lahko v programu določi, da potnik plača storitve, ki bodo opravljene v tujini na kraju samem. V tem primeru agencija ne nastopa kot organizator, ne kot posrednik, ampak zgolj informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke na kraju samem (v tujini). 




6 Potni dokumenti


Potnik, ki se prijavlja za potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. V primeru, da posamezne države pogojujejo vstop v državo z določeno časovno veljavnostjo potovalnega dokumenta pred iztekom veljavnosti na dan vstopa, je dolžan potnik na ta določila sam paziti in agencija za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja. 
- Potnik si je dolžan pred potovanjem, oz. do roka, ki je v programu določen, pridobiti vizume za države, v katere potuje. 
- Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna agencija po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum agencija, le ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov agencija potniku ne vrača. agencija ne jamči za točnost informacij, pridobljenih od pristojnih veleposlaništev. V primeru zavrnitve vstopa v državo, ali druge ovire, nosi vse stroške potnik sam. 
- Posredovanje agencija pri pridobitvi vizuma ni všteto v ceni potovanja, ampak se plača posebej. 
- Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja ali letovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti, nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam. 





7 Carinski in devizni predpisi


Potnik je dolžan spoštovati carinske in devizne predpise Republike Slovenije kot tudi držav, v katere potuje. Če zaradi ne spoštovanja le teh ne bi mogel nadaljevati potovanja, nosi sam vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem.





8 Kategorizacija in opis storitev


Hoteli in apartmaji so označeni z uradnimi kategorizacijami, ki so veljale na dan izdaje programa in so veljavne po standardih dežele, kjer se turistične zmogljivosti nahajajo in sled tega Pütra za njih ne odgovarja. Prehrana, komfort in storitve, kakor tudi ostala ponudba hotelov so pod nadzorom krajevnih turističnih organizacij. Organizator ne prevzema odgovornosti za katerokoli pisno ali ustno informacijo, ki ni v skladu z opisi storitev v tem programu.





9 Sprememba namestitve


Organizator aranžmaja lahko v posebnih primerih spremeni namestitev, ki pa mora biti enaka ali boljše kakovosti. Morebitne stroške nosi sam, če pride do spremembe znotraj 30 dni pred pričetkom potovanja.
Če pride do spremembe pred pričetkom roka 30 dni, se gost in organizator dogovorita o spremembi. Če ne dosežeta sporazuma lahko katerakoli stran prekine pogodbo brez odškodnine. 




10 Sobe


V kolikor potnik pri rezervaciji ni doplačal sobe s posebnimi značilnostmi (pogled na morje, balkon, določeno nadstropje...), bo sprejel nastanitev v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v določenem hotelu. Razdelitev sob je v pristojnosti hotelirjev. Organizator potovanja nima pri tem nobenega vpliva, vaše želje lahko posreduje naprej, ne more pa zagotoviti, da bodo le-te izpolnjene. Pri nastanitvi v enoposteljni sobi mora potnik upoštevati, da le-ta ponavadi ne ustreza standardu dvoposteljne sobe, da je ponavadi majhna in ima slabšo lego. V nekaterih hotelih je mogoče na povpraševanje rezervirati enoposteljno sobo kot dvoposteljno sobo.
Pri nastanitvi v troposteljni sobi mora potnik upoštevati, da gre večinoma dejansko za dvoposteljno sobo s pomožnim ležiščem, pri čemer nastanitev tretje osebe ne ustreza standardu nastanitve ostalih dveh. Ponavadi gre za zložljivo posteljo, ki po velikosti in udobju ni enaka normalni postelji in je večinoma primerna za otroke. Potnik naj tudi upošteva, da zložljiva postelja nekoliko omeji gibanje v sobi. Po mednarodnih običajih in pogodbah s hotelirji se izmenjava sob vrši med 12. in 16. uro. Tako je potrebno pri odhodu sobo zapustiti do 10. ure, saj je le-to potrebno pripraviti za nove goste. Organizator potovanja bo skušal do odhoda na letališče ali pristanišče potnikom zagotoviti sobo za prtljago.





11 Posebni pogoji in navodila za turisticne aranžmaje-za aranžmaje, kjer Pütra d.o.o. ni organizator


V primerih, da Pütra d.o.o. ni organizator potovanja, nastopa v vlogi posrednika. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila prijavnine in dokončnega plačila (roki) ter morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji drugega organizatorja.
Takšni programi so posebej označeni, ustrezna označba je podana tudi na Prijava / račun. Šteje se, da Pütra d.o.o. prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo rešuje organizator potovanja. V tem primeru veljajo Splošni pogoji glavnega organizatorja potovanja.




12 Odpovedi ali spremembe


Potnik ima pravico do odpovedi potovanja in to obvezno v pisni obliki, sicer se odpoved potovanja ne upošteva. V primeru, ko potnik odpove aranžma, ima turistična agencija Pütra pravico do povračila stroškov zaradi odpovedi potovanja. Višina povračila stroškov je odvisna od časa, v katerem je potnik predložil odpoved. Višina povračila stroškov odpovedi aranžmaja je odvisna od časa pred dnevom pričetka opravljanja storitve v katerem je potnik predložil odpoved. Če potnik odpove aranžma, si turistična agencija Pütra zadrži administrativne stroške rezervacije v višini 10 EUR + stroške odpovedi aranžmaja, s katerimi se pokrivajo dejansko nastali stroški. Stroški odpovedi aranžmaja se obračunavajo po naslednji tabeli:

1. PROGRAM ORGANIZIRANIH IZLETOV Z AVTOBUSOM ALI S ČARTERSKIMI LETI 

 do 45 dni pred odhodom 10 % cene aranžmaja
 od 44 do 30 dni pred odhodom 30 % cene aranžmaja
 od 29 do 15 dni pred odhodom 50 % cene aranžmaja
 od 14 do 8 dni pred odhodom 80 % cene aranžmaja
 od 7 dni pred odhodom 100 % cene aranžmaja

2. PROGRAM ORGANIZIRANIH IZLETOV Z INDIVIDUALNIMI ALI SKUPINSKIMI letalskimi vozovnicami

 do 65 dni pred odhodom 10 % cene aranžmaja
 od 64 do 40 dni pred odhodom 50 % cene aranžmaja
 od 39 do 7 dni pred odhodom 80 % cene aranžmaja
 od 7 dni pred odhodom 100 % cene aranžmaja
V kolikor so v programu pogoji za povračilo stroškov drugače določeni, veljajo pogoji iz programa. Takšni programi so posebej označeni, ustrezna označba pa bo podana tudi na potrdilu o potovanju. Šteje se, da Pütra d.o.o. prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

3. HOTELI

 do 30 dni pred odhodom 10 % cene aranžmaja
 od 29 do 22 dni pred odhodom 25 % cene aranžmaja
 od 21 do 15 dni pred odhodom 40 % cene aranžmaja
 od 14 do 10 dni pred odhodom 50 % cene aranžmaja
 od 9 do 1 dan pred odhodom 80 % cene aranžmaja
 na dan odhoda oz. po odhodu 100 % cene aranžmaja

4. LETALSKE VOZOVNICE

 od dneva nakupa do odhoda 100 % cene letalske vozovnice. 

Pri določenih letalskih družbah se lahko vloži zahtevek za povrnitev letaliških taks zmanjšanih za stroške, ki jih zaračunavajo letalske družbe. Ta zahtevek se lahko vloži, če je karta kupljena po normalni ceni, ne znižani in če to njihova pravila dovoljujejo.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi, so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, ki jih Pütra d.o.o. narekujejo veljavni pogoji prodaje in jih pogojujejo poslovni partnerji. V primeru, da so v programu pogoji za povračilo stroškov zaradi odpovedi potovanja drugače določeni, veljajo pogoji določeni v programu.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje samo na svojo željo in s pisno izjavo o prekinitvi. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov.
V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe s Pütra d.o.o., se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. 
V primeru spremembe programa na lastno željo, ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Pütra d.o.o. zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršne koli odškodnine ali znižanja cene.
Potnik lahko po sklenitvi pogodbe spremeni ime ali število potnikov, namestitev, datum potovanja, pod pogojem, da je taka sprememba možna brez odpovedi aranžmaja. Za vsako spremembo že potrjene rezervacije, če je le ta sploh še mogoča, organizator bremeni potnika za 33 EUR. Vsaka sprememba termina potovanja znotraj 30 dni do odhoda se ne šteje več kot sprememba, temveč odjava za katero velja zgoraj navedena tabela .Če kupec sam najde zamenjavo za že potrjen aranžma, plača le stroške preknjižbe v znesku 33 EUR. V primerih, ko so stroški višji, zlasti kadar aranžma obsega tudi prevoz s čarterjem z letalom in storitve s stroški odpovedi/spremembe izvajalcev, pa zahteva povrnitev dejanskih stroškov.
V primeru, da so v programu pogoji za povračilo stroškov zaradi odpovedi potovanja drugače določeni, veljajo pogoji določeni v programu. 




13 Zavarovanje odpovedi aranžmaja


Stroške odpovedi aranžmaja lahko zavarujete pod posebnimi pogoji in samo ob prijavi, ter najmanj 30 dni pred odhodom oziroma pričetkom potovanja. Zavarovanje o odpovedi aranžmaja velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni ali smrti v ožji družini (starši, otroci, zakonec) in se lahko uveljavlja ob predložitvi ustreznega potrdila. Zavarovanje odpovedi aranžmaja znaša 4 % cene aranžmaja in zavarovanje letalskih kart znaša 5 % od vrednosti letalske vozovnice. O nastopu okoliščin, ki so vzrok za odpoved aranžmaja, mora zavarovanec obvestiti organizatorja pisno takoj, ko je to mogoče in predložiti vsa potrebna dokazila ali zavarovalnico direktno, vsekakor pa pred potovanjem. Ne glede na plačano zavarovalno premijo ima Pütra d.o.o. v primeru potnikove odpovedi potovanja pravico do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 10.00 € po napotnici/voucherju.
Zavarovanje odpovedi ne velja za primere aranžmaja med trajanjem le tega. Če potnik potovanje ne prične na dan, ki je določen kot pričetek potovanja in potovanje pred samim pričetkom ne odpove, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačanega zavarovanja odpovedi aranžmaja.
S programom se lahko posebej določi drugačna višina stroškov zavarovanja odpovedi, oziroma da zavarovanje odpovedi ni mogoče.
Med trajanjem potovanja so gostje naše agencije zavarovani pri Zavarovalnici Triglav za primer nesolventnosti - nanaša se na stroške vrnitve oseb na potovanju v kraj njihovega prebivališča, če tega organizator ni sposoben sam financirati.





14 Pravica TA Pütra do odpovedi ali spremembe programa potovanja


Pütra d.o.o. si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja ali spremembe programa potovanja. 
Pütra d.o.o. si pridržuje odpovedati potovanje najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi potrebno, v programu navedeno število potnikov. 
Najmanjše število udeležencev je navedeno v posameznem programu.
Pütra d.o.o. si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Pütra d.o.o. pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenil, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.
Pütra d.o.o. lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil s Pütra d.o.o., predvsem če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Pütre d.o.o..
Pütra d.o.o. si pridržuje pravico do spremembe dneva in časa odhoda oz. do odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Pütra d.o.o. ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.
Pütra d.o.o. ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.
V primeru, da Pütra d.o.o. odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja. V primeru, da Pütra d.o.o. odpove potovanje, potnik nima pravice do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi se potovalo, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani.
O kakršnikoli naknadni spremembi programa Pütra d.o.o. potnika nemudoma obvesti.
Pütra d.o.o. ne odgovarja za zamude letal, ladij ali vlakov, kakor tudi ne za spremembe programa, ki bi nastale kot posledica takšnih zamud. 
V primeru, da stanje na kraju samem Pütri d.o.o. ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Pütra d.o.o. namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.





15 Reklamacije


Če do nekvalitetne ali nepopolne izvedbe storitev navedenih v programu, potnik lahko zahteva sorazmerno odškodnino s pismeno pritožbo po naslednjem postopku:
Takoj v kraju samem mora reklamirati neustrezno storitev pri predstavniku organizatorja, v njegovi odsotnosti pa neposrednemu izvajalcu storitev, predstavniku oziroma pooblaščeni lokalni agenciji. Potnik mora pri odvračanju vzroka pritožbe sodelovati s predstavnikom v dobrem namenu. V primeru, da bi bila po vsebini sodeč reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni grajal napake na kraju samem in o nepravilnosti ni obvestil zgoraj navedenih oseb, se šteje, da se je potnik strinjal s tako opravljeno storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij z zahtevo po znižanju cene storitve oziroma plačilu škode.
- Če vzroka pritožbe ni možno odpraviti, potnik s predstavnikom ali ponudnikom storitve sestavi Izjavo gosta.
- Najkasneje v dveh mesecih po končanem potovanju se mora potrošnik pisno pritožiti organizatorju potovanja oziroma prodajalcu ter priložiti Izjavo gosta s podpisom predstavnika ali ponudnika storitve in morebitne račune za dodatne stroške. Brez pisne reklamacije agencija Pütra ne obravnava zahtevkov za znižanje cen ter odškodninskih in drugih zahtevkov. Potnik naj pisno reklamacijo pošlje na naslov: Pütra d.o.o. Cvetkova 2 9000 Murska Sobota ali pa jo sam prinese na sedež agencije,
- Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik sam v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer agencija Pütra take reklamacije ne bo obravnavala.
- Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oz. druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.
- Organizator je dolžan izdati pisno odločbo k navedeni pritožbi v 8 dneh po njenem prejemu oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku potrebnem za njihovo pridobitev





16 Sodna pristojnost


V primeru prejšnje točke teh pogojev ima kupec storitve po tem programu pravico do reklamacije pri organizatorju programa. Če kupec ni zadovoljen z odločitvijo organizatorja ima pravico poiskati zaščito na sodišču.
Z objavo teh splošnih pogojev in navodil za turistične aranžmaje prenehajo veljati splošni pogoji in navodila iz aprila 2011. 

Zapri predvajalnik
Prikaži seznam predvajanja
Prestavi predvajalnik
Povečaj