V dialogu "o iskanju Boga in vprašanju smisla",
ki sta ga leta 1984 vodila in trajno zabeležila velika Juda 20. stoletja,
Viktor E. Frankl in Pinchas Lapide, (v knjigi: Iskanje Boga in vprašanje smisla, Celjska Mohorjeva družba, 2025),
lahko preberemo Lapidovo delitev na tri kategorije ateistov/brezvercev:
"Prvi so - protiklerikalci - ki kuhajo jezo na t. i. Božje oskrbnike na zemlji in Boga v bistvu krivijo za vse, kar je hudega zagrešilo njegovo tuzemsko osebje."
"Drugi so - psevdoateisti - ki se jezijo na malega, pritlikavega boga, kakršnega so jim vbili v glavo doma ali v šoli, ker takšen bog nima prav nič skupnega s potrebo po verovanju, zaradi katere doživljajo srčno stisko."
"Tretji pa so - antiteisti - ti so judovska specialiteta; ti se z Bogom bojujejo, ker mu nočejo odpustiti za zlo v svetu, ker njihova predstava o Bogu, ki jo nosijo globoko v sebi, ni združljiva z Auschwitzem, z vsem zlom, ki se godi po svetu, z otroki, ki se ničesar krivi rodijo na svet pohabljeni. Zato niso - a-teisti - - ker se ti Bogu smejijo v brk, ampak - anti-teisti - ki se z Bogom prepirajo v potu svojega obraza ..."
Gornja preprosta in shematična delitev brezvercev zagotovo ne velja samo za Jude in za druge brezverce "vseh dežel",
ki z modno populističnim, ego-centričnim potrošniškim in surovo materialističnim prezirom nad vsakršno metafiziko,
vsakršno duhovno vsebino enkratnega in neponovljivega človeškega bitja
ter človeškega čudežnega duhovnega preraščanja lastne telesne minljivosti,
spodkopavajo sleherno človeško-družbeno avtoriteto,
sleherno civilizacijsko zgradbo etičnih, moralnih, verskih načel in vrednot,
zaradi česar v sodobnem svetu vse bolj brutalno zmaguje brezobzirno surova volja do moči,
surova moč globoko prikrito brez-verskega in ne-ideološkega nasilja,
ki pa se vselej populistično začasno in lažno maskira
z maskami trenutno vladajoče vere, ideologije, malikovanih interesov "delavskega razreda", malikovanih interesov "trajnostnega razvoja", "varstva naravnega okolja" in medijsko vsiljene "zelene paradigme" itd. itn.