Članek
Kateri spletno marketinški kanali so bolj učinkoviti od drugih [Opis SEDMIH primerov s katerimi sodelujem, jih spremljam oz. na njih delam]
Objavljeno Feb 06, 2020

Spodaj si lahko, če se vam bo ljubilo, preberete moje razmišljanje in zgodbo o tem kaj sem se, ob svojem delu, naučil o tem kaj na spletu deluje in kaj ne, poleg tega pa je v nadaljevaju tudi bolj podrobno opisano s čim konkretno, se na internetu, že osmo leto, ukvarjam sam.

Ko sem bil na začetku svoje "samostojne spletne kariere" (leta 2012), nisem ravno imel na volju ne marketing budžeta, da bi si lahko privoščil plačljivo oglaševanje (npr. na Googlu, niti na Facebooku ne) čeprav ne en, ne drugi spletni kanal nista nujno draga, ker tako ali tako sam odločaš koliko denarja boš namenil za marketing čez njiju.

Poleg tega pa takrat niti enega izmed omenjenih kanalov nisem niti razumel, tako, da bi po vsej verjetnosti, denar za spletno oglaševanje čez njiju, bil vržen v smeti (oziroma Googlu in Facebooku).

**************

Tak "uvod" mojega novega zapisa, tukaj na PublishWallu, sem začel zato, ker danes (po 8 letih) samostojnega dela na spletu, vem, da ima podobne pomisleke o tem kateri spletni kanal izbrati za svoje oglaševanje, ogromno začetnikov.

In, vsaj kar se pogovarjam s svojimi sogovorniki o spletnem poslu, jih ni malo, ki imajo od enega ali drugega spletnega kanala, samo izgubo. Oziroma, še več je tistih, ki natančnega izplena iz enega ali drugega kanala, ne merijo (ali ne znajo izmeriti).

Nekaj dni nazaj sem v skupnosti na Twitterju, ki jo spremljam zaradi svojega dela, naletel na tvit o tem, da NI enega in edinega učinkovitega spletnega kanala, da je vsak lahko dober in vsak tudi porazen - vse pa je odvisno od tega kdo kateri kanal uporablja, kako ga uporablja in koliko ima z nastopom na posameznem kanalu, izkušenj.

Zato v tem zapisu ne bo neke strašne filozofije o tem kateri spletni kanal je najboljši za karkoli - itak pa, če kdo to bere, bo najbrž zagovarjal, da je spletni kanal na katerem sam dela, najboljši.

Spodaj si, namesto raziskovanja in "dokazovanja" tega kateri spletni kanali so najboljši za oglaševanje, lahko preberete moje izkušnje o tem katere spletne oglaševalske (plačljive in neplačljive) uporabljajo nekateri moji poslovni partnerji. Z nekaterimi sem skupaj že nekaj let, z nekaterimi sem samo opravil svoje polletno marketing svetovanje, nekateri izmed spodnjih primerov pa niti niso moje stranke, ampak njihov spletni nastop samo zasledim med svojim delom.

1. primer: kombinacija Google Ads + družabna omrežja + SEO

Kolegi, v spletni trgovini Pohištvo123.si, kolikor jih spremljam, delujejo na treh spletnih kanalih, to pa so adwords, SEO in oglaševanje na družabnih ormežjih. Zelo dobri pa so tudi v tehnični optimizaciji svoje trgovine, ker sem opazil, da se njihova trgovina s pohištvom nalaga, na lestvici tehnične optimizacije spletne strani od 1 do 100, z najvišjo oceno 100.

Google Ads in družabna omrežja težko pokomentiram ali so zanje učinkovita, ker jih izvajajo v okviru lastnih kapacitet, več pa lahko povem o učinku optimizacije spletne strani, pri kateri z mano sodelujejo že 4 ali peto leto. Glede na organske dosežene pozicije smo očitno oboji zadovoljni, je pa SEO kanal ena taka zanimiva zgodba, zato, ker je ni nikoli konca. 

Ko dosežeš top ranking pozicije z nekaterimi ključnimi besedami, že v vrsti stojijo druge besede za dvigovanje (hkrati pa moraš še itak paziti, da tiste prve dosežene pozicije, ostanejo med top ranking prikazi).

Ne samo s Pohištvo123.si, ampak kar z vsemi svojimi strankami delamo na podoben način.

Ključne besede dvigujemo po paketih 5 besed hkrati, ko s katero izmed njih dosežemo stabilno top ranking pozicijo, pa to prestavimo v "monitoring", v paket aktualno dvigovanih besed, pa dodamo novo besedo. In tako stran po organski poti raste.

Trenutno dvigujemo ključne besede pisalne mize in še druge štiri, smo pa med top rankig že s precej ostalimi besedami (ki jih seveda, ker nisem čisto ziher, kdo vse bo bral ta zapis, ne objavim).

Za primer spletne trgovine Pohištvo123.si potrdim, da SEO spletni kanal super deluje, sklepam pa, glede na to, da se reklame za njihovo Pohištvo vse skozi "vrtijo" tudi čez Google Ads, da zelo dobro razumejo kak izplen jim prinaša tudi plačljivo Google oglaševanje

2. primer: branding oz. gradnja blagovne znamke

V drugem primeru opisujem spletno stran Zlatarne Celje, ki sicer ni moja stranka, opisujem pa jo zato, ker nanjo naletim še posebej v primerih, ko raziskujem delovanje (in razvijanje) spletnih, priznanih blagovnih znamk.

Blagovna znamka Zlatarne Celje je itak večini izmed nas že zgodovinsko zelo dobro poznana, njihova spletna trgovina mi pa  v oči največkrat pade zaradi tega, ker tako lepo nadaljuje zgodbo prestižne znamke, ki jo spremljevalci blagovne znamke, itak že imamo v glavi. 

Pri tem, ko pišem o tem kateri spletni kanali najbolje delujejo, zato blagovno znamko Zlatarne Celje, omenjam zato, ker je, vsaj zame, zelo lep primer, da razmišljanje o učinkovitih spletnih kanalih, naj ne bo samo razmišljanje o kanalih, ampak tudi o brandingu. Na podoben način kot to dela Zlatarna Celje.

3. primer: Instagram + Pinterest

Tretji primer je specializirana spletna stran za poroke (Sanjski-Šopek.si), s katerimi smo pred dobrim letom sicer skupaj začeli sodelovati na področju optimizacije spletne strani, zadnje mesece pa krasno razvijajo predvsem svojo spletno trgovino.

Ekipa Sanjskega Šopka, že odkar jih poznam, zelo dobro in učinkovito vnovčuje spletne kanale na družabnih omrežjih, predvsem Instagram in Pinterest, zadnje mesece kar jih spremljam, pa k njima dodajajo še Facebook, nekaj malega Google Ads, SEO pa itak izvajamo vse skozi.

Vsega, kaj počnemo, seveda ne morem zaradi poslovnih povezav, izdati, so pa na Sanjskem Šopku super ekipa, ki Instagram obvladajo v nulo.

4. primer: marketinške sinergije podjetij v isti panogi

Ko podjetja, ki se zanimajo za sodelovanje z mano, zanima najprej sploh načrt marketinga (t.i. marketinška strategija) je spodnji primer potenciala iskanja sinergij podjetij, ki sicer delujejo v istih panogah, eden izmed meni najbolj priljubljenih primerov s katerimi lahko pokažem kakšen potencial se skriva v skupnem marketinškem nastopu podjetij, ki so si sicer na spletu, na prvi pogled, konkurenti, če pa znajo staknit glave, pa lahko to isto panogo, uporabijo za izboljševanje marketinških rezultatov vseh vpletenih.

p.s.: preden berete naprej, naj povem, da je marketinško sodelovanje podjetij v isti panogi, iz sicer meni, dostikrat popolnoma nerazumljivih razlogov, zelo težko doseči, ker itak večina podjetij razvija ali svoje marketinške, spletne kanale ali pa gre v odnos s figo v žepu ali ne verjame, da ima sodelujoči "čiste in transparentne namene".

Moj primer panoge, kjer smo uspeli združiti dve podjetji, ki delujeta v isti panogi, je panoga team buildinga, podjetji za katere pa izvajamo (SEO) marketinške aktivnosti pa sta ETC Adriatic.si in Trnulja.com

ETC Adriatic.si je eden večjih specializiranih team building organizatorjev v Sloveniji in tudi širše (Hrvaška, Balkan,...), ekološko posestvo Trnulja pa je, predvsem prebivalcem Ljubljane in okolice, znano kot izjemno bio gostišče z bio apartmaji in vrhunsko ekološko kulinariko. Oboji se na internetu pozicionirajo v panogi team buildinga s svojimi vzgibi, sodelovanje pa lahko dosegajo npr. tako, da eden organizira team buildinge, druge pa nudi izjemno lokacijo. Just a thought :)

5. primer: vnovčevanje marketinških kanalov glede na širjenje (spletne trgovine) na mednarodne trge

Zelo, zelo lep primer "preklapljanja" med različnimi, spletnimi marketinškimi kanali, je trgovina TopIzbira.si (poceni ovitki za telefone, pametne ure, zaščitna stekla,..), ki ima svojo spletno trgovino ne samo v Sloveniji, ampak tudi na Hrvaškem, Madžarskem, Češkem in drugod.

TopIzbira.si za svoje marketinške aktivnosti uporablja precej poti (SEO, Ads na Googlu, FB Ads, vsebinski marketing, .....), je pa zanimivo (ker sodelujemo, vem), kako "preklapljajo med posameznimi spletnimi kanali na različnih trgih (za različne produkte, ki jih želijo pozicionirati v ospredje v različnih državah.

Od večine strank, s katerimi imam priložnost sodelovati, je pri TopIzbiri, v nulo merjena analitika spremljanja konverzij posameznih kanalov, za posamezne države, pa tudi za naprave, čez katere sploh kupci dostopajo v njihove spletne trgovine.

Spet, preveč natančno ne smem opisati, kako to delajo/delamo, lahko pa "namignem", da pri izbiri in testiranju učinkovitosti posameznih spletnih kanalov, ni nepomembno tudi kdaj "vklopite" glavni fokus na Google Ads, kdaj na SEO, kdaj pa na družabna omrežja.

6. primer: marketing vsega...

Šesti primer, objavljam zato, ker gre za zelo zanimiv primer podjetja, ki super hitro, na svojo spletno stran, dodaja več, različnih prodajnih programov - kar, sem prepričan, utegne zanimati marsikatero podjetje. Družba Kreal razvija spletno trgovino v kateri prodaja svoje izdelke (street work out opremo in opremo za zunanji fitness), ponuja storitve (inženiringa, razvoja in projektiranja produktov, ki jih prodaja v trgovini), hkrati pa, ker ima poslovni model zasnovan na razvoju produktov s pametno tehnologijo, v svojo prodajno ponudbo dodaja tudi razvoj (mobilnih) aplikacij za njim sorodne produkte. 

Kako v takšnem primeru oceniti kateri spletni kanal je najboljši za oglaševanje?

Načeloma s t.i. targetiranim, ciljnim oglaševanjem, več o tem pišem na svojem osebnem blogu: Izboljšanje prodaje preko spleta.

7. primer: spletnega marketinga na mojem osebnem "projektu" Mizarstvo.si

No, ta, zadnji primer, najraje objavim, ker je moj osebni, na njem pa nikogar ne rabim spraševati kaj smem objaviti in kaj ne. 

Spletno stran, ki jo gradim izključno s SEO optimizacijo spletne strani & vsebinskim marketingom (t.j. pisanjem blogov), brez plačevanja za oglase, Mizarstvo.si, sem postavil leta 2013. Na začetku sem imel z njo super leteče ambicije, da bom na njej združeval slovenske mizarje, ki bodo objavljali prikaze svojih izdelkov, posledično, kot pa bo stran rasla, pa bodo na podlagi teh objav, dobivali nova povpraševanja.

Ta "zamisel" sicer še danes deluje na Mizarstvo.si, a so s prvimi povpraševanji, prileteli novi, zanimivi izzivi, od katerih pa je bilo nekaj takih, da sem razvoj spletne strani Mizarstvo.si, do nedavnega postavil čisto v ozadje.

Sodelujoči mizarji so začeli dobivati povrpraševanja, a kot je že v navadi, so za nerealizacijo povpraševanj, nemalokar okrivili spletno stran, manj se jih je zazrlo v sebe (in se vprašalo ali je morda kaj narobe z njihovo komunikacijo in hitrostjo odziva na povpraševanja). 

Še posebej prepričan sem, da stran generira odlična povpraševanja zato, ker sem sam, vgradne omare (s prodajo katerih sem sam začel svojo spletno marketinško kariero), v letu 2019, uspel prodati v skupni vrednosti nekaj malega nad 164.000€. Zato me težko katerikoli mizar prepriča, da povpraševanja iz Mizarstvo.si niso kakovostna.

Kakorkoli....

Mizarstvo.si danes (znova) gradim kot Google Adsense stran, v glavnem na njej uporabljam to kar znam (vsebinski marketing & SEO), v letošnjem letu (2020) pa se osredotočam predvsem na to, da bi uporabnikom Googla, bili bolj vidni dnevni regali, pa tudi nekateri produkti, na t.i. hčerinskih spletnih straneh Mizarstva.si (otroške sobe, drsna vrata, itd...)