Članek
Čakamo na novi prihod Jezusa Kristusa, (Marijan Gerdej)

Čakamo na novi prihod Jezusa Kristusa, (Marijan Gerdej)

Objavljeno Jan 10, 2019

 

Gospod Jezus je pred skoraj dva tisoč leti rekel, da bo spet prišel.

A je že skoraj minilo dva tisoč let, njega pa še ni. Govoril je o tem takrat, ko je bil star od trideset do triintrideset let, da bo spet prišel. Če prav seštejemo[1], še manjka nekje petnajst let, ko bo dva tisoč let od njegovih besed.[2]


Kaj bo delal in kako bo, ko bo prišel?

Sodil bo žive in mrtve kot oznanjajo katoliki? Mogoče, ampak pisano je, da bo ločil ovce od ovnov. Ha.

Torej bodo ženske v prednosti, ker stojijo in sedijo v cerkvi na božji desni strani, moški pa zavrženi, ker so kozli na božji levi… Ovnom ali kozlom bo rekel: Proč od mene, prekleti, v večni ogenj. No, evangelist Matej piše: ti (ovni ali kozli) pojdejo, da prejmejo večno kazen, pravični pa večno življenje.[3] In če pogledam ljubi Bog slovenske politike in (nad)škofe po letu 1991 do danes, se mi zdi, da bodo in so vsi zgolj kozli…

 

A najprej naj navedem, kako je izgledal Jezusov odhod s tega sveta.

Jezus ni odšel z zemlje v nebesa iz kakega jeruzalemskega templja ali iz Jeruzalema, ampak z dežele. Se zdi, da je tudi z odhodom brcnil duhovnike, to je pismouke in farizeje, v kraj. Seveda je to logično, saj so ga Judje križali in nahujskali množico, da ga je sramotno in v mukah ubila. Ta proces križanja se še danes dogaja, ker ga kristjani niso prekinili in obsodili Jude, ampak se mučenje in ubijanja Jezusa tudi dandanes nadaljuje. Tako so kristjani samo podaljšana roka Judov in Odrešenika dnevno ubijajo. Kaj ne delajo tega kristjani tudi danes? In naj bi prišel zato k njim, ko bo spet prišel? Prav gotovo ne. Jezusa ni dal križati Pilat, kakor ga obsojajo, ampak so ga križali Judje, saj je Jezusa Pilat njim izročil. In to križanje se že dva tisoč let ponavlja: v cerkvah molijo križev pot, ki se konča s pokopom, ne z vstajenjem. Zdi se tudi, da so prvi čistilci evangelija izvrgli Jezusove besede o nebesih. Res je, da je v Jezusovih prilikah veliko rečenega o nebesih (sicer kraljestvu, a to ni kraljestvo, ker je kraljestvo povsem človeška zadeva, ampak gre za očetnjavo, kakor imamo o tem Slovenci zelo lepo besedo: tam ne bo podrejenosti kakim škofom, papežem in ostalim človeškim pritiklinam, ampak direktno zrenje in bogočastje vsakega posameznika, brez nikakršnih vmesnih substanc!!!), saj Jezus ni oznanjal nauka o križu in pogubljenju, ampak o rešitvi, vstajenju in nebesih. Kristjani, zahodni (katoliki in Luterani še posebej) manj pravoslavni ne vedo nič povedati o nebesih, kajti besedilo je prav gotovo izbrisano iz evangelija, saj je Jezus moral stoodstotno govoriti, kako bo v nebesih, ne le v prilikah, kjer daje prispodobo, ampak je moral o tem govoriti direktno. Zato se zdi, da so tisti, ki so po Jezusu spreminjali evangelije, vrgli tudi besede o nebesih ali očetnjavi iz evangelijev ven, pustili so pa mučenje, križanje in smrt, kot da se s tem konča Jezusovo odrešenjsko delo. Zato današnji niso nič drugačni od nekdanjih farizejev, pismoukov in saducejev…

 

Kako je bilo torej z Jezusovim odhodom z zemlje, kakor nam poročajo evangelisti

Kot poroča evangelist Marko, ni natančno videno, od kod je Jezus odšel v nebo. Takole pravi: »Potem ko je Gospod Jezus govoril z njimi, je bil vzet v nebo in je sedel na božjo desnico. Oni pa so šli in povsod pridigali« (Mr 16, 19-20).

Evangelist Luka poroča, da je Jezus odšel od njih nekje proti Betaniji: »Peljal jih je ven,[4] tja proti Betaniji. Povzdignil je roke in jih blagoslovil. Medtem ko jih je blagoslavljal, se je ločil od njih in se vzdignil v nebesa. Oni pa so padli pred njim na obraz. Nato so se v velikem veselju vrnili v Jeruzalem« (Lk 24, 50-52). Mimogrede: bili so celo silno veseli, ko/ker se je vzdignil v nebesa in so ostali sami. Res zanimivo: nobenega jokanja ob odhodu, ampak veliko veselje.

V Apostolskih delih[5] pa imamo spet drugačen zapis, da se je od apostolov poslovil na Oljski gori. Po tistem, ko jim je Jezus rekel, da bodo njegove »priče v Jeruzalemu in po vsej Judeji in Samariji ter do skrajnih mej sveta«,[6] se je po teh besedah vzdignil pred njihovimi očmi in oblak ga je zastrl njihovim pogledom. Tedaj so se z gore, ki se imenuje Oljska in je sobotni dan hoda oddaljena od mesta, vrnili v Jeruzalem (primerjaj Apd 1, 8-12).[7]

 

Kakšen bo pa njegov drugi prihod

Če je bil Jezusov odhod tako krajevno preprost , pa je bil tudi skoraj brez prave publike in ni odšel s sveta v kakem Jeruzalemu ali iz kakega templja, kakor bi duhovniki (farizeji in pismouki) radi videli, tedaj lahko menimo, da bo tudi njegov drugi prihod podoben prav tako temu: prišel bo bog ve kje na Zemljo. Pa ne samo zato, ker smo hudobni, ampak tudi zaradi pr(a)vega prihoda: rodil se je v hlevu.

A njegov drugi prod bo posebno zanimiv: vsak ga bo lahko videl, ne glede na katerem koncu zemlje bomo.  In nikamor nam ne bo treba iti, da bi še kaj vzeli za s seboj: to ne bo potrebno, saj pri odhodu ne bomo ničesar potrebovali, kar je zemeljskega.

Te dni bo kmalu – čez petnajst let bo to (minus štiri leta, ker so se zmotili pri računanju leta rojstva Jezusa Kristusa – skoraj dva tisoč let, ko še Jezus ni prišel drugič na svet, na poslednjo sodbo, kot je obljubil. Če pomislimo, da se je detece rodilo leta nič (minus štiri leta) in je oznanjal nauk od tridesetega leta naprej do triintrideset in če odmislimo mahinacije katolikov okoli jeruzalemske biblije, da se ne ve, kdaj je bilo leto nič, bo vsekakor šele čez petnajst let čas, ko bo minilo dva tisoč let od te napovedi.[8]

Kot pravi ljudsko izročilo, bo Jezus drugič prišel tam proti letu 2000: tisoč let in še in še, a dvatisoč ne, pravi izročilo, da naj bi Jezus prišel preden bo minilo dvatisoč let po njegovem tojstvu. Tako govori ljudsko izročilo. Če to že ni neka definicija prihoda, ki ga ve samo Oče, potem je to vsekakor želja, da Sin človekov kot ga prevajajo, pride rešit ta svet in ljudi, ki so hudobni. A da niso? Saj je Bog zapustil Zemljo zaradi človeške hudobije in človeka ni uničil, drugič pa, ko je prišel v podobi Jezusa, so ga pa mučili in križali… in to delajo še sedaj…

A Jezusa do danes (2018) še ni.

Ko so Jezusa vprašali, kdaj bo (spet) prišel, je rekel, da to ve samo Oče. A govoril je tudi, da sta eno z Očetom in da kdor pozna Jezusa, pozna tudi Očeta. A datuma naslednjega prihoda pa kljub temu ni vedel, čeprav sta bila eno z Očetom… Morda je bilo pa to pedagoško, da ne pove, saj je za datum moral vedeti, če sta bila eno z Očetom…

 

Jezus je napovedal svoj drugi prihod. O tem poročajo evangelisti. Kako bo to izgledalo?

»Povej nam, kdaj bo to in kakšno znamenje bo napovedovalo tvoj prihod in dovršitev sveta«, so ga vprašali učenci.

Pa jim reče: glejte, da vas kdo ne premoti, ker bodo nekateri govorili, da so Kristus, bodo vojne in vojskovanja, vstal bo narod zoper narod, bodo lakote in potresi, izročali vas bodo mučenju, nastopilo bo veliko lažnih prerokov, krivica bo narasla, ljubezen ugasnila… kakor pride blisk[9] od vzhoda in posveti do zahoda, tako bo tudi s prihodom Sina človekovega… sonce bo otemnelo in luna ne bo dajala svetlobe, zvezde bodo padale z neba in nebeške sile se bodo majale. Tedaj se bo prikazalo na nebu znamenje Sina človekovega in tolkli se bodo po prsih  vsi rodovi na zemlji. Za tisti dan in uro pa ne ve nihče, ne angeli v nebesih ne Sin, ampak samo oče. Čujte torej, ker ne veste, kateri dan pride vaš Gospod.[10]

In zdaj vprašanje: kdaj pa ni bilo vojskovanja, ali ne vstaja narod zoper narod, vsaj v prejšnjem stoletju, če ne že prej, lakota in potresi, koliko ljudi umrje od tega, ker nimajo jesti, ali pa bodo teroristi to naredili, da bo lakota (?), krivica bo narasla, ljubezen ugasnila: ali se ne dogaja to ravno dandanes? Čujmo torej!

»Ko pride Sin človekov v svoji slavi in vsi angeli z njim, takrat bo sedel na prestol svojega veličastva. Pred njim se bodo zbrali vsi narodi in ločil bo ene od drugih…« (Mt 25, 31). Pač, eni grejo na desnico (ovce), ovni (moški?) pa na levico. Za ene blagoslov od Očeta, za druge pogubljenje. Tako bo pač.

Torej, do danes Jezusa še ni in mnogi ga nestrpno pričakujemo.

Matej piše, da se bodo ob dnevu prihoda sina človekovega v svoji slavi in vsi angeli z njim, da se bodo pred njim zbrali vsi narodi (primerjaj Mt 25, 31-32). Luka piše nekoliko drugače: »Prišel bo namreč nad vse prebivalce po vsej zemlji« (primerjaj Lk 21, 35). In Marko? »Tedaj bodo zagledali Sina človekovega, kako prihaja na oblakih z veliko močjo in slavo. Poslal bo angele in zbral svoje izvoljene od štirih vetrov, od skrajnih meja sveta do skrajnih meja neba« (Mr 13, 26-27).

A nihče od evangelistov ne piše, da bo Jezus prišel v kakšno cerkev, na primer v cerkev apostola Petra v Vatikan(u), ali v drugo katedralo na primer apostola Pavla v London, da ne omenjam še kaj takih svetišč po svetu. Niti države ne piše, kjer naj bi se zbrali vsi narodi. Edino Luka piše, da bo prišel nad vse prebivalce po vsej zemlji. Zato je tudi opis, da naj človek takrat ne hodi ne domov, ne s strehe in nikamor, saj stvari (denarja?, kaj bodo takrat z denarjem in zlatom?) ne bo rabil, ker bo itak vse odpadlo oziroma bo uničeno. Počakati bomo morali tam, kjer bomo, ker drugih opravil ne bo več potrebnih, kakor prihod ljubega Gospoda.

Zato je tudi bedasto vprašati, kam da bo Sin človekov prišel. V Izrael? Prav gotovo ne. Mislim, da Izrael nima nobenih zaslug  ali preferenc, da bi tja prišel. Že zato ne, ker so napihnjeni narod, ki si misli, da je edini na svetu. Ne bo prišel niti v Jeruzalem, saj ni odšel v nebesa iz kakega Jeruzalema, ampak z Oljske gore ali Betanije, torej povsem z dežele, kakor beremo iz evangelijev in Apostolskih del. In zakaj bi prišel drugič v Izrael, saj je Izrael teroristična dežela, ki ima nad dvesto atomskih bomb in ki je pekel na zemlji, kakor[11] Izraelu sedaj pravijo. Poglejte, kaj delajo s Palestino, ki je naslednica Jezusa… Izraelska izvoljenost bo vsaj takrat padla v vodo…

Mogoče bo prišel v Palestino. Tam, kjer trpijo in jih Izraelci iztrebljajo in mučijo. A kaj, ko je na svetu ogromno trpečih in mučenih dežela, krajev in mest.

Kaj pa v Slovenijo? Če bi prišel v teh letih, gotovo ne bo prišel v Slovenijo, da bi se srečal s to tolpo, o joj, in podobni iz tolpe, kaj šele s kakim prevzvišenim kardinalom ali nadškofom na Slovenskem. Kje je pa kak ponižni škof, župnik ali kdorkoli iz katoliškega, pa itak ne vemo, kar smo v preteklosti že itak imeli! V Slovenijo prav gotovo ne.

Ali pa da bi šel v Vatikan. Tam nima kaj iskati, saj je Jezus razlagal nekomu, ki je hotel biti kot Jezus, naj proda svoje bogastvo in hodi za njim. Pa se je revež skisal. Vatikan je pa središče denarja, bogastva, zlata in orožja, kar je Jezus odklanjal. Kaj naj dela Jezus tam, saj bi svoj nauk postavil pod vprašaj in na glavo?

No, če nadaljujem, morda bo izbral Avstrijo, da pride k njim. Tam je Jožef, sin Marije Terezije, nagnal katolike delat in zaprl nedelavne samostane, zato jih Vatikan še danes črti. Mogoče. Ali pa v kako drugo državo. Ne vemo.

A drži pša gotovo,kar je zapisano: Ko bo Jezus drugič prišel, ga bo vsako oko videlo, ne glede, kje bomo na zemlji. Tako da se je nesmiselno vpraševati, v katero deželo da bo prišel.

A če pogledamo Jezusov odhod, ko je vzel učence nekam v Betanijo ali na Oljsko goro, potem bo zadeva gotovo podobna. Evangelist Janez sicer v začetku Razodetja, ki je pravo nasprotje tistega, o čemur Jezus pravi, zakaj bo prišel, pravi:

»Glej prišel bo v sprevodu oblakov

in vsako oko ga bo videlo,

tudi tisti, ki so ga prebodli,

in zaradi njega se bodo bìli na prsi vsi

narodi na zemlji« (Raz 1, 7).

Prišel bo zagotovo nekam v naravo, in to na nebo, nikamor v kakšno mesto ali od človeka izvoljeni kraj. Viden bo z vsakega kotička zemlje. Ne v Jeruzalem, ne v katedralo, recimo v Petrovo cerkev v Vatikanu in v podobne malike, ki jih je od Boga odpadli človek v svoji hudobiji zgradil. Papež in kardinali ga bodo od tam gledali in se bodo bìli po prsih.

Kdaj boš torej ljubi Jezus prišel? Kajti nasilje na svetu je že nekaj stoletij veliko. In celo v imenu evangelija o tebi delajo nasilje.

Zanimivo pa je, da evangelisti nič ne poročajo, da bo Sin človekov prišel »sodit žive in mrtve«, kakor to poročajo nekateri napihnjeni katoliški škofi ali teologi.[12]

Pridi božji Sin, o, le pridi. Pridi kmalu, da pridemo v pravično očetnjavo tvojega in našega Očeta. In se rešimo te suženjske zemlje, kjer vladajo hudobneži v obliki teroristov, ubijalcev, vojakov in zlobnežev in nas morijo bolezni in vse hudo, ki ga celo človek še dodatno dela. Pridi in se nas usmili… Čakamo te…

 



[1] Mimogrede: ko so postavljali Zoreta za nadškofa, so brali nekaj o ovnih in kozlih. Nič o ovcah. Res smešno, kaj se katoliki grejo in kako prevajajo in uporabljajo božjo besedo, da ne govorim o njeni uporabi…

[2] Te dni sem bral, da so se pri računanju let  in postavljanju let po Jezusovem rojstvu, ušteli, Jezus naj bi bil rojen štiri leta prej. Tako bo še manj let do dva tisoč letnice, ko je Jezus umrl. Upajmo, da je vsaj to, da je bil ob smrti star triintrideset let, točno.

[3] In če pogledam ljubi Bog slovenske politike in (nad)škofe po letu 1991 do danes, se mi zdi, da bodo in so vsi zgolj kozli…

[4] Ni se poslovil od njih v kakem templju ali v Jeruzalemu, ampak proč od Jeruzalema, na deželi!

[5] Uporabljam pač prevode, kakršni do dostopni v biblijah in svetih pismih, ki nam jih v nešteto oblikah nudijo. Jaz uporabljam Sveto pismo stare in nove zaveze, ekumenska izdaja, Svetopisemska družba Slovenije, Ljubljana 1995. Je pa res čudno, da imamo takšne prevajalce, ki tako različno prevajajo.[Med drugim ima ta biblija med vsemi najbolj točen prevod očenaša: ne daj, da pademo v skušnjavo, medtem ko vsi drugi prevodi pišejo: ne vpelji nas v skušnjavo (et ne nos inducas in tentationem) kot da nas Bog vodi v skušnjavo, kar je satanizem. Namesto da bi prosili Boga, da bi nas od skušnjav reševal, mu pravimo, naj nas ne vodi v skušnjavo. Zares bogokletno, kot pravijo katoliki. Zato je tako prevajanje seveda bogokletno in seveda satansko].

[6] In boste meni priče, jim je rekel. In ko sedaj kakemu katoliku to govorim in ponavljam za Jezusom, me imajo tistega, ki je podoben Jehovovim pričam. Zares smešno. Ni čuda, da je že dr. F. Sušnik leta 1939 na Slomškovi proslavi v Mariboru govoril o dveh ekonomijah kot je on rekel, da jih imamo: eno v cerkveni stavbi, ko bi naj molili Boga, druga pa zunaj, ki je nasprotna tej iz cerkve. Imamo dva obraza: enega si mislimo, da za Boga, in drugega za svojega bližnjega, ki pa je diametralno nasproten božjemu.

4 Zanimivo je to, da nekaterih dogodkov me opisujejo vsi evangelisti enako, saj se kdaj zdi, da opisujejo skoraj različno. Pri odhodu Jezusa v nebesa, pa sploh ne, saj je skoraj še v apostolskih delih najbolj napisano, od kod se  je Jezus vzdignil v nebesa. 

5 Mimogrede: leta dva tisoč je edina, sveta, katoliška in apostolska cerkev bila čisto tiho ob dejstvu, da je bilo takrat leta 2000 dva tisoč let od rojstva Sina božjega. Pa so bili povsem tiho. In tudi leta 2012 nihče ni nič rekel, da je bil Jezus kot dvanajstleten sin Marije in Jožefa v templju. Kakšna obletnica je to pač. A so pač bili (namerni?) pozabljivci v Rkc čisto tiho ob teh enkratnih jubilejih?

 

[9] Sonce?

[10] Iz Matejevega evangelija. Tudi ostali evangelisti, kolikor poročajo o tem, podobno govorijo, naj si pa bralec to sam pogleda.

[11] Kučan, Janša, Peterle, Rop, Cerar, Serpentinšek, Židan, Bračkotova, o joj, in podobni iz tolpe, oprostite, da to pišem, ker si ta tolpa tega res ne zasluži.

[12] Tudi tale odstopljeni mariborski nadškof M. Turnšek podobno piše v Družini (november 2018), kako da bo Jezus prišel sodit »žive in mrtve«. Seveda je to laž, saj evangelisti lepo pišejo, da bo Jezus zbral vse žive ljudi na zemlji, ne pa mrtvih. Ne razumem teologov in škofov, da govorijo drugače od tistega,kar je zapisano. 

 

#Kolumne #Ostali-avtorji