Rezultati primerjave kažejo, da so za uspešno tranzicijo iz totalitarnega v demokratičen sistem osnovni trije dejavniki: formalna politična demokracija, odgovarjajoč gospodarski sistem in uveljavitev pravne države. V Sloveniji druga dva dejavnika nista bila uresničena.
The post Andrej Umek: Neuspela slovenska tranzicija appeared first on Časnik.
Komentarji (1)
Jan 04, 2019
0
Ko profesor Umek omenja tri elemente, ki pogojujej demokracijo, moram tem trem dodati šolstvo. Menim, da je šolstvo še bolj pomembno od ostalih treh. V Sloveniji je šolski sistem ostal praktično nedotaknjen in učni prgrami se praktično niso spremenili. Ti začno siliti že otroke v najbolj rani mladosti, v vrtcih, v marksizem, če se lahko tako izrazim. Otroci se v vrtcih naučijo pesmico o Dedku mrazu, če ravno je kot nasilnik prišel v Slovenijo in kruto pregnal Božička. Da se je lahko Božiček vrnil imajo zaslugo trgovci, ki so ga prisvojili, seveda zato, da jim povečuje kšeft. Po amerikem vzoru so ga oblekli v rdeče in mu nadeli kapico s čopkom, tako da se razlikuje od sivega Dedka Maraza z rusko kučmo.. Tako otročiki stopijo v svet negotovsti. na eni strani Dedek Mraz, na drugi Božiček. Potem sledijo zgdbe o kurirčkih, o svobodi, o hudih bojih in tako dalje in tako dalje, dokler se ne razodene vsa paleta delavskega boja za pravičnost in vzbudi gnus do krutih kapitalistov. Kako pomembno je šolstvo se vidi v odporu vladajoče klike ki raje potepta ustavo in pravo, kot pa da bi dopustila minimalni odmik kurikula. Tistih nekaj otrok, ki lahko v šoli spoznajo drugačnost v katoliški šoli, je lahko tako huda preperka za socialistično družbo, da jo je potrebno že v kali zatreti. Kako pa lahko potem dobimo demokratično sodstvo?