Kako dobro nam gre, kaj nas duši? No, težko bo sedanje politike naučiti novih trikov, težko, a mogoče.

Objavil/a Forum !, dne 2021-02-05 ob 06:00:30

"Institucije, postopki, miselnost in politična kultura sodelovanja. To je pot iz te (današnje) ujetosti in tega krča. Če se rešimo teh spon, bomo lažje zadihali in pospešili našo pot naprej. Predvsem pa bomo lažje premagali tisto prvo oviro, psihološko. Lažje bomo uživali v tem, da živimo dobro in stabilno."

Piše: Sebastjan Jeretič

Pred dnevi smo v oddaji Faktor na TV3 (vir: Odvežimo Slovenijo, 3.2.2021) komentirali naše aktualno družbeno in politično dogajanje ter se spraševali, kaj duši Slovenijo, da ne doseže več. Ne le da je tema seveda vedno aktualna, temveč jo še posebno zahteva sedanji moment. Gospodarsko okrevanje pred nami bo zahtevalo širše družbeno angažiranje in širok dogovor o tem, kako spremeniti Slovenijo.

Moj prvi odgovor na vprašanje, kaj duši naše potenciale, pa je dejansko najprej relativizacija samega vprašanja. Kaj pa če je to pač to? Kaj če dosegamo naš limit in nas dejansko dušijo pretirana ambicija in pričakovanja?

Po večini kazalnikov nam gre zelo dobro. V nekaterih smo celo v svetovnem vrhu. In to v tistih, ki so zelo pomembni za našo nacionalno kulturo: po kazalnikih solidarnosti, enakosti in stabilnosti. Res zaostajamo po nekaterih drugih ekonomskih kazalnikih, a je to uravnoteženo s tem, da sledimo našim socialnim ciljem in tradiciji.

Torej je prvi dejavnik, ki nas duši in dela nezadovoljne, povsem psihološki. Ne znamo uživati v standardu, ki ga imamo. Ne znamo dovolj uživati v naši deželi in načinu življenja. Naši varnosti in stabilnosti.

No, če pa le sprejmemo tezo, da bi lahko dosegli veliko več, potem je namesto vprašanja, kaj nas duši, stvar bolje preokviriti in razmišljati o tem, kje imamo še velike rezerve. Kaj bi lahko bolje izkoristili?

Najprej lahko seveda začnemo z neučinkovitostjo procesov. Prvi korak je temeljita reforma institucij. Na premnogih področjih smo zgradili zapletene in neučinkovite institucionalne rešitve. A kaj ko je tako enostavno vztrajati v inerciji. Takoj ko je prišla na agendo ideja, ki dejansko zori že dolga leta, da bi se povezalo več agencij in se jih tako okrepilo, se je sprožila afera in zgradilo nasprotovanje spremembam.

Mediji in opozicija so hiteli govoriti o tem, da bi si avtoritarna vlada rada podredila nadzorne institucije. Čeprav je bilo jasno argumentirano, da ostanejo čisto vsi nadzorni stebri avtonomni in bodo tudi naprej opravljali svojo funkcijo.

Da je namen povezovanja samo krepitev podpornih služb. Ne more vsaka institucija zaposliti recimo nekega pravnika specialista za neko področje. Če pa se poveže več institucij, lahko dobimo res močne skupne strokovne službe.

Zaustavi se torej že pri institucionalnih spremembah. Nadaljuje se na področju procesov. Vrsto postopkov imamo, kjer mora posameznik ali podjetje neštetokrat vnašati ene in iste podatke. Pogosto se postopki podvajajo in isti korak, isto dovoljenje od istega organa moraš na poti do cilja pridobiti večkrat.

Po učinkovitih institucijah je pomembno pretresti postopke. Paket ukrepov, ki ga je pripravila strokovna skupina pod vodstvom Ivana Simiča, je odličen začetek na tej poti. Seveda je pomembno v vsakem postopku ohraniti transparentnost in zanesljivost, a pri sledenju tem ciljem lahko procedure pomembno oklestimo.

Po institucijah in postopkih pa pridejo na vrsto ljudje. Tony Blair je na koncu svoje kariere dejal, da je njegova največja napaka, da je potreboval pet let, da je razumel, da reforma javnega sektorja temelji na spremembi miselnosti javnih uslužbencev. Šele ko so se lotili posebne kampanje za spremembo miselnosti, za spremembo organizacijske kulture in klime, šele takrat so jim reforme v praksi uspele.

Vlaganje v človeške vire je ena od prioritet gospodarskega okrevanja. Ne le v gospodarstvu, ampak predvsem v državnih sistemih. Pri tem bo ključno uvajanje sodobnih metod vodenja, ne le na vrhu, temveč tudi v srednjem managementu, ki je ključ sprememb.

Ko nam bo uspelo spremeniti institucionalni okvir, učinkovito oklestiti postopke in spremeniti miselnost javnih uslužbencev, bomo presegli ta prepad med življenjsko in sistemsko logiko. In ta prepad nas duši. Ko naveličani uslužbenci skozi zapletene postopke v rigidnih institucijah presejejo življenje.

Potem pride na vrsto politika. Naša težava ni samo velika razdrobljenost političnega prostora, zaradi katere je težko oblikovati učinkovite vlade. Naša težava je tudi radikalna polarizacija, ki jo spremljamo že dolga leta. Ko se odnosi med političnimi akterji tako zapacajo kot pri nas, je težko izstopiti iz tega vlaka in doseči paradigmatski prelom. Težko bo sedanje politike naučiti novih trikov. Težko, a mogoče.

Ključ za premagovanje te polarizacije je pozdravljanje tistih političnih iniciativ, ki se trudijo povezovati. Pozdravljanje tistih potez, ki sicer jasno postavijo razlike, a jih nato premagajo in iščejo skupne rešitve.

Institucije, postopki, miselnost in politična kultura sodelovanja. To je pot iz te ujetosti in iz tega krča. Če se rešimo teh spon, bomo lažje zadihali in pospešili našo pot naprej. Predvsem pa bomo lažje premagali tisto prvo oviro, psihološko. Lažje bomo uživali v tem, da živimo dobro in stabilno.

(Sebastjan Jeretič je politični analitik, svetovalec za politični marekting in komentator oddaje Faktor na TV3)

Kolumne izražajo stališča avtorja in ne nujno ustanovitelja spletnega portala Požareport.

Za komentiranje morate biti prijavljeni.
Komentar izbrisal uporabnik
Marko Turk
0
Feb 05, 2021
Samo vprašam?Kako spremeniti to miselnost če pa vsi delajo po diktatu so prav za prav roboti.
#18
Miša Rauter
3
Feb 05, 2021
G. Gruden je lepo napisal, jaz samo dodajam, da je treba poenostaviti vse (skoraj vse) predpise, potem pa ne bo treba spreminjati miselnost javnih uslužbencev. Delavci v javni in državni upravi delajo samo po predpisih (zakonih, navodilih, aktih..), ki so komplicirani do onemoglosti, tvorci tega so levičarji, ki so na oblasti skoraj 30 let na 70 podlage.
#17
Jsnko Halb
7
Feb 05, 2021
Temeljna karakteristika tako javnih kot privatnih akterjev v Sloveniji je nevoščljivost. Uspeh ali napredek drugega povzroči ignoranco, zavidanje, strah pred lastnim neuspehom in nazadovanjem, to pa prehaja v sovraštvo in maščevanje. Mediji in negativna politika pa to stanje vzdržujeta. Je antični Rim propadel zaman ?6
#16
David Gruden
11
Feb 05, 2021
V osnovi so na načelni ravni zadeve preproste;
1) sistem je utecen in narejen po meri leve ideologije (cim vec zaposlenih rabi cim vec predpisov, ki opravicujejo njihovo zaposlitev)
2) hipernormiranost in stalno spteminjanje zakonodaje ustreza mnogim branzam: odvetniki, racunovodje, davcni svetovalci, pravniki (izdaja pravnih mnenj)....
3) rigidnost drzavnih podsistemov je zakoreninjena ze od samih zacetkov te drzave (v smislu organizacijskega sistema), ki izvira iz revolucionarne drzave - zaprto sodstvo jr na prkmer pogoj, da se ne proceaira komunisticnih klavcev
4) prejsnja tocka ustreza globoki drzavi, saj so se institucije prestreljene z ustreznimi kadri, ki jih v najvevji meri vzgajajo leve druzboslovne fakultete
5) miselnost bo potrebno najprej spremeniti v solstvu in potem v celem javnem sektorju, da podjetmik/obrtnik/kapitalist ninrazredmi sovraznik, temvec nekdo, ki polni drzavnin proracun - torej omogoca izplačilo njihovih plač


....
#15
Zim Zelen
3
Feb 05, 2021
#3 Sočustvujem.
Razumem kot razumeš tudi ti, da šele takrat ko zapadeš v neko nepoznano situacijo šele razumeš, da ni vse tako kot je videti od zunaj brez osebne izkušnje.
Okrevaj pa ostani negativen!
#14
Hugo Flander
1
Feb 05, 2021
Vse to, kar piše g.Ivan Simič, potrjuje gospod dr. Janez Čebulj
----------------------------
Mnenje dr. Janeza Čebulja:

»Stališče v Uvodniku je vodotesno, če bi prvostopenjski davčni organ upošteval, da se ponovitev postopka začne z zakonitim sklepom o začetku davčnega inšpekcijskega nadzora (DIN). Zato bi moral davčni organ izdati nove oziroma nadomestne sklepe, ker za obstoječe ni več niti pravne niti dejanske podlage: zaradi 68.a člena, kot so ga tolmačili pred odločbo Ustavnega sodišča, je FURS tudi predhodno »finančno preiskavo« raztegnil na neustavno obdobje in njene ugotovitve uporabil za izdajo sklepa o začetku DIN. Po odločbi Ustavnega sodišča in sodbah Upravnega sodišča za tako izdane sklepe ni več ne pravne ne dejanske podlage. Zato bi moral FURS ponoviti postopke tako, da bi najprej izdal nove oziroma nadomestne sklepe, ki bi bili izdani v letu 2021. Glede na to pa bi bilo treba desetletno obdobje šteti od tega leta nazaj tako, kot pišete v Uvodniku.

V teh primerih po mojem mnenju ni mogoče po odpravi odločbe s strani Upravnega sodišča kar enostavno ponoviti postopek kot v drugih »klasičnih« upravnih postopkih. Postopek se lahko ponovi o isti stvari: o isti stvari pa lahko govorimo le, če gre za isto dejansko in isto pravno podlago. V teh primerih pa nista ista niti dejanska niti pravna podlaga. In na to bi moralo v sodbah opozoriti že Upravno sodišče in naložiti ponovitev postopkov vključno z izdajo novega oziroma nadomestnega sklepa o začetku postopka, če bi ga bilo (ob upoštevanju zgoraj navedenega) sploh še mogoče izdati. Če ga ne bi bilo mogoče izdati, ker ne bi bili (več) izpolnjeni pogoji za uvedbo DIN, pa postopek s sklepom ustaviti.

Zato je bila v eni od takšnih zadev zahtevana izdaja novega sklepa, pa se je davčni organ »skril« za sodbo Upravnega sodišča in sporočil, da ga ne bo izdal. Verjetno tudi zato, ker se zaveda, kaj bi se zgodilo – postopek bi moral ustaviti.

Mislim, da bi FURS moral ne glede na sodbe Upravnega sodišča ravnati zakonito, ker ga k temu zavezuje drugi odstavek 120. člena Ustave. Res je, da je Furs upravni organ, ki je pri odločanju vezan na zakon. Vendar je na podlagi drugega odstavka 120. člena Ustave vezan tudi na Ustavo. V ustavnopravni teoriji in ustavnosodni praksi je nesporno da mora upravni organ v primeru, ko odloča o upravni stvari, upoštevati, da so določbe Ustave o človekovih pravicah neposredno uporabljivo pravo. To pomeni, da mora zakonske določbe, ki jih bo uporabil pri odločanju, razlagati ob upoštevanju ustavnih norm.

Vendar - tudi če v tej fazi (začetni fazi ponovitve postopka) davčni zavezanec z navedenimi argumenti ne bo uspel (ker niti nima nobenega pravnega sredstva, ki bi ga imel, če bi izdali nov ali nadomestni sklep), bo uspel na sodišču (na pritožbeni inštanci dvomim, na sodišču pa zagotovo). Ampak krog se bo zavrtel še enkrat in po možnosti se bo na podlagi pozitivne sodbe Upravnega sodišča vse vrnilo na prvostopenjski davčni organ še tretjič.

Ves ta čas pa, zaradi po mojem mnenju v obravnavanem položaju tudi neustavnega tretjega odstavka 97. člena ZDavP-2, država neustavno razpolaga z denarjem od plačil davkov, ki so bili plačani na podlagi odpravljenih prvostopenjskih davčnih odločb. Z odpravo teh odločb je namreč odpadla pravna podlaga za to, da država razpolaga z denarjem, plačanim na njihovi podlagi. To še posebej velja, ker so bili, kot izhaja iz odločbe Ustavnega sodišča št. U-I-113/17, davčni inšpekcijski postopki, ki so se vodili in bili končani s temi odločbami, neustavni. Torej – ne nezakoniti, temveč neustavni in so kot taki v nasprotju z Ustavo posegli v lastninsko pravico davčnih zavezancev. In v ponovljenih postopkih neustavno poseganje v lastninsko pravico še vedno traja.



dr. Janez Čebulj«
#13
Hugo Flander
2
Feb 05, 2021
Spoštovani gospod Jeretič. Bika je potrebno zgrabiti za roge! Tako pravi na svojem blogu g. Ivan Simič.
---------------------------
»Davčni repete

V Slovarju slovenskega knjižnega jezika beseda repete pomeni zahtevo po ponovitvi, na primer, ko je pojedel, je rekel repete. V teh dneh lahko pričakujemo, da se nam bo zgodil davčni repete, seveda če odgovorni v Fursu tega ne bodo preprečili. Mogoče se sprašujete, kakšno zvezo ima repete z davki in za kaj gre. Gre za to, da na Fursu ponovno napačno tolmačijo zastaranje. Najprej so v letih 2014 do srede leta 2017 z nepravilnim tolmačenjem zastaranja v osebnih davčnih pregledih pojedli (uničili) kar nekaj davčnih zavezancev in njihovih družin. Nato so konec septembra 2020 doživeli klofuto in namesto da bi se vodstvo Fursa zahvalilo takratnim kuharjem, so jih pustili na njihovih funkcijah. Zdaj ta isti kuharji, ki so istočasno tudi jedci, trenutno res s kostjo v grlu, že kričijo repete. Zakaj repete? Zaradi tega, ker ponovno napačno tolmačijo zastaranje. Tolmačijo ga tako, kot ga želijo, saj se tistim, ki so vse to zakuhali in s svojim kuhanjem dodobra oškodovali slovenski proračun, ne zgodi nič in še naprej sedijo na svojih položajih.

V osebnih davčnih pregledih znaša zastaralni rok 10 let, oziroma če citiram tekst tretjega odstavka 68. a člena Zakona o davčnem postopku: »Postopek po tem členu se uvede za eno ali več koledarskih let v obdobju zadnjih desetih let pred letom, v katerem je bil ta postopek uveden.« Določba je jasna. Za eno ali več koledarskih let v obdobju zadnjih deset let. Ponovni postopki se uvajajo v teh dneh in zaradi tega je jasno, katera leta so lahko predmet davčnega pregleda. Predmet ponovnega davčnega pregleda so lahko samo leta, za katera še ni nastopilo zastaranje. Če smo danes v letu 2021 in se danes začenja ponovni davčni pregled za leta 2009 do 2013, potem štejemo deset koledarskih let nazaj, to je 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012 in 2011. Zadnje koledarsko leto, ki je še lahko predmet davčnega pregleda, je leto 2011. Navedeno pomeni, da so v konkretnem primeru predmet ponovnega davčnega pregleda lahko le koledarska leta 2011, 2012 in 2013, ne pa tudi koledarski leti 2009 in 2010. Zelo enostavno, normalno, zakonito in predvsem razumljivo.

Žal pa odločevalci na Fursu trdijo in takšna navodila dajejo inšpektorjem, da lahko opravljajo osebne davčne preglede tudi za leti 2009 in 2010. To pa je nova zloraba starih odločevalcev. Vse poteka s pozicije moči. Po informacijah iz davčnih krogov naj bi bili pri tem odločanju glavni dve finančni inšpektorici. To naj bi bili osebi, ki sta že v preteklih letih dajali navodila, kako odločati v osebnih davčnih pregledih. O tem obstaja kar nekaj elektronske pošte.

Mnogi finančni inšpektorji se ne strinjajo z njunimi navodili, toda morajo jih spoštovati in postopati v skladu z njimi. Podobno kot so to počeli v preteklih letih vse do odločitve ustavnega sodišča. Zdaj pa spet nova kršitev. Zato menim, da je prišel čas, da bosta morali tudi onidve odgovarjati za napačne odločitve in napačna navodila. Kolikor vem, se že pripravljajo kazenske ovadbe in odškodninske tožbe zoper tiste, ki so odločali nezakonito, predvsem tiste, ki so narobe šteli zastaranje in so opravljali osebne davčne preglede tudi za leti 2007 in 2008. Mnogi davčni zavezanci so zaradi tega po nepotrebnem plačali visoke zneske, drugi so se zadolžili, da so lahko plačali, mnogi pa niso imeli denarja in so končali v osebnih stečajih. Le odločevalci na Fursu so ostali nekaznovani.

Zato je novo leto še kako primeren trenutek za nove razmere, to pomeni, da svoj del odgovornosti prevzamejo tisti finančni inšpektorji, ki so odločali nezakonito, in se na ta način ločijo od tistih finančnih inšpektorjev, ki so odločali in odločajo zakonito.

Mag. Ivan Simič«

#12
Viktor hajsinger
9
Feb 05, 2021
Sebastjan Jeretič, to je to.
Navedbe pa gre jemati resno zato, ker so izrečene iz ust poznavalca razmerij.
Hvala!
#11
Viktor hajsinger
1
Feb 05, 2021
Slovenec Sem,
v svinjaku za hišo.
#10
Ciril Jenko
12
Feb 05, 2021
Srčno upam, da bo Simiču uspelo debirokratizirati to državo.
#9
Jernej Zupančič
17
Feb 05, 2021
Kaj duši Slovenijo? Že 80 let komunistična revolucija. Te najbolj zaostale miselnosti se še vedno nismo znebili. Še vedno sta dve ali celo več kategorij ljudi. Eni lahko počno, kar se jim zljubi, drugi delajo in zaslužijo komaj za preživetje.
Tako na dnu smo s človeškostjo in človeškimi vrednotami, da še vedno stojijo spomeniki najhujšim zločincem v vsej slovenski zgodovini. Razčistimo sami s sabo in končno razstrelimo te spomenike. Simbolika ogromno pomeni, pomeni nezavedno, pomeni nov svet, pomeni prerojenje.
#8
Hugo Flander
1
Feb 05, 2021
https://www.youtube.com/watch?v=k_ej2UTJZ1M&feature=emb_logo

Mario Fafangel o tem, da potrebujemo nove, kakovostne hitre teste - YouTube

"Kako vzdrževati odprte šole, če bi prišlo do pomanjkanja testov zaradi umika trenutnih testov, pa je rešitev nabava nov
#7
Frane Praprotnik
11
Feb 05, 2021
...A, razdrobljenost političnega prostora v naši solzni dolinici, res je, saj vendar to zahtevajo vseh 30 let režiserji iz ozadja, v prepiru med strankami in strančicami lahko v miru vladajo, postavljajo upognjence, bleferje in diletante za PV in taki modeli kajpada po svoji meri sestavijo šibko vlado, ki ji "naši" kadri in njihovi potomci zlahka diktirajo tempo in drživo na vrvici......Zakaj neki so "naši" v DZ z veliko podporo SLS leta 2000 zrušili na referendumu izglasovani večinski volilni sistem, protizakonito, seve, v uravnoteženem političnem prostoru, kjer se ve kdo pije in kdo plača bi se deep state razblinila kot milni mehurček ....SLS in njen lider Korošec nas je leta 1918 zaradi svoje bolestne ambicioznosti zapeljal v Balkanski kotel, in potem leta 2000 še veliko oškodovanje plebsa, ki je glasoval za večinski sistem....Hvala SLS, ostanite tam kjer ste, vendar ne v parlamentu, nategnili ste vaš volilni potencial, pošteni kmečki živelj, sram naj vas bo....Tony Blair pa res ni neka posebna politična persona, modela so na tron postavili Bilderbergi, tako kot pred njim Mayorja ko so odstavili Teacherjevo.....tako enostavno je to, ja, tudi Clintona v ZDA leta 1992 so nastavili oni, res, velikega "demokrata", oh še veliko je tega....Upognjenci brez meja, združite se......
#6
Marjana Ojsteršek
10
Feb 05, 2021
Hvala, g. Jeretič za članek. 100x hvala g.Simiču in njegovi ekipa - verjamem da vam (nam) bo uspelo.
#5
Slavko Renko
18
Feb 05, 2021
Najprej, lepo je brati in poslušati g. Jeretiča, predstavlja kultiviran balzam za naše vsakdanje neumnosti, ki smo jih prisiljeni spremljati in živeti.
Kako preiti iz te ujetosti in krča, radikalne polarizacije, ki jo spremljamo že leta..., g. Jeretič je vse lepo napisal, in še prej povedal v Faktorju. Težka bo, nekateri so neverjetno razvajeni in hočejo še naprej svoje privilegije.
Pravzaprav se je vse začelo v času druge sv. vojne, in po njej, povojnih pobojev, kjer se rešijo nezaželenih, ki bi predstavljali opozicijo, nato je sledil uvoz delovne sile z juga in s tem uvoz virusa "lako čemo". Tako so si levaki pridobili prednost in jo stalno brezsramno izkoriščajo, če niso oni glavni, jasno, ne sme biti nihče drug..., sodelovanje za skupno dobro je zato misija nemogoče...
Svoje čase, ko sem še lahko potoval po Evropi, sem bil najbolj srečen, če nisem srečal nobenega Slovenca, vsaj za nekaj časa sem se rešil naših neumnosti. Je pa bilo težko, a nezgrešljivo... Ko sem se enkrat ob sončnem zahodu, sprehajal na enem od katarskih gradov, zaslišim znano govorico, no ja prepir... zmerjala ga je kot psa, in potem pridem mimo in mirno rečem obema - dober večer..., kako sta pogledala..., prišla pa sta iz Pariza, nekaj sta delala na našem veleposlaništvu...
#4
borut rojc
7
Feb 05, 2021
V ledvičnih kamnih. Boli, zato pišem počasi in manj. Virus je hec proti temu..Pridem v bolnišnico pred časom kot spremljevalec. Covid bolnica sicer tudi v tem času. Stopam proti vhodu in opazim covid stražo. Medicinska sestra pri zajtrku sredi hodnika. Sendvič in vroč čaj. Ko me zagleda, da prihajam, si hiti nadevati zaščitno masko na obraz. Ni ji uspelo, preden sem vstopil. Nisem ji zameril. Virusa se ne bojim. Zajtrk na mizi pa je tudi meni zadišal.
#3
Slovenec sem
7
Feb 05, 2021
Borut Rojc, kje skrivaš ta velec modrosti?
#2
borut rojc
6
Feb 05, 2021
Zdaj, ko je Janša prepovedal nastopanje pred kamerami covid mojstrom, Kreku in Beovički, ki se zapletata v neznanju in lažeh, pa totalno nesposobni Kustečevi, nam bo šlo še bolje. Mislili pa so njega dni, da bodo s primitivnim pijančkom Kacinom iz virusa delali spektakel..Virus odhaja, prihaja pust. Ostale pa bodo laži, zavajanja in nočne seje vlade.
#1
Forum !
Forum ! je objavil/a na zid osebe Požareport
Objavil/a 2021-02-05 06:00:30 (Feb 05, 2021)
Starejša objava Novejša objava
ZADNJE OBJAVE
Vse objavili in dokazali, toda nič se ne zgodi: Vrtovec samo napoveduje, SDH molči, Golob pa na NovaTV24 govori
Odtujeni birokrati, zafrustrirani parlamentarci, nesposobni komisarji - je sploh smiselno imeti takšno Evropsko unijo?!
Nove srhljive podrobnosti prikrivane afere Roka Čeferina. On pa se brani kot sodnik Accetto: vse obrača na politiko
Dragi Borut, predsednik. Ne gre za novega ustavnega sodnika predlagati kandidata, grobo vpletenega v afero Roka Čeferina.
Ozadje afere Roka Čeferina, ki mora odstopiti: sodijo pomotoma, zarotniško prikrivajo, Čeferinovi pa medijsko nedotakljivi
Ekskluzivno, pisni dokazi: ustavni sodnik Čeferin sodil v svoji zadevi! Vpletena še dva ustavna sodnika.
Kako Požarja kažejo uradnikom, na Jerajevi masturbirajo, pri Bratuškovi gledajo stran, in kako še lahko pomagamo proti Janši
Odprto pismo Aljuša Pertinača - Socialnim demokratom: Zakaj bi vas pa sploh volili?
Če so prej Slovenijo uničevali navznoter, so to zdaj začeli v tujini, silovitost napadov pa dobiva brezumno dimenzijo
Anonimnost je običajno znak strahopetnosti, za politika pa to ni najboljša lastnost
ZADNJI KOMENTARJI
KATEGORIJE
SMC
(341)
desus
(194)
sds
(122)
pop tv
(89)
LDS
(82)
sova
(79)
Vlada
(72)
Zares
(56)
LMŠ
(50)
levica
(49)
večer
(47)
sdh
(44)
DUTB
(41)
Petrol
(40)
nsi
(34)
KNOVS
(32)
OVS
(23)
furs
(21)
npu
(19)
SRIPT
(18)
DZS
(18)
2tir
(17)
btc
(15)
Siol
(15)
uefa
(14)
hse
(14)
Odmevi
(13)
2 tir
(13)
kpk
(13)
AKOS
(13)
Eles
(12)
dars
(12)
SNS
(12)
Tarča
(12)
nlb
(11)
delo
(11)
NH
(11)
borzen
(10)
krka
(10)
teš 6
(10)
Ultra
(10)
fifa
(9)
KKR
(8)
sls
(8)
Erar
(8)
udba
(7)
NATO
(7)
Sava
(7)
Hit
(7)
šoa
(7)
CME
(6)
Tv3
(6)
sd
(6)
Lek
(6)
ACH
(6)
SODO
(6)
Ptuj
(5)
24ur
(5)
arso
(5)
TGZS
(5)
SAB
(5)
AMZS
(4)
DRI
(4)
AVK
(4)
IDS
(4)
GENI
(4)
CIA
(4)
zdus
(4)
OKS
(3)
ALDE
(3)
sdv
(3)
NKBM
(3)
bmz
(3)
Riko
(3)
OVSE
(3)
DKOM
(3)
PSS
(3)
ATVP
(3)
Gen
(3)
nijz
(3)
osa
(3)
SIJ
(3)
Lady
(3)
E3
(3)
FDV
(3)
Jana
(3)
lnbp
(2)
Zdru
(2)
IGLU
(2)
kpl
(2)
AUKN
(2)
SPS
(2)
nzs
(2)
sta
(2)
nba
(2)
ibm
(2)
bbc
(2)
NEK2
(2)
trs
(2)
TV2
(2)
cnn
(2)
ICIJ
(1)
CGP
(1)
zae
(1)
FIS
(1)
jbtz
(1)
ww3
(1)
ZZB
(1)
sdp
(1)
FIBA
(1)
Tito
(1)
Imos
(1)
durs
(1)
sto
(1)
KPMG
(1)
a1
(1)
Koks
(1)
Mura
(1)
UJP
(1)
VTB
(1)
sviz
(1)
gurs
(1)
soz
(1)
Sato
(1)
nuk
(1)
SKEI
(1)
Zug
(1)
osho
(1)
HEP
(1)
ARRS
(1)
g20
(1)
Ihta
(1)
Iran
(1)
JLA
(1)
SCT
(1)
trst
(1)
ddv
(1)
FAM
(1)
haag
(1)
UMAR
(1)
Dea
(1)
vomo
(1)
ZDA
(1)
Koto
(1)
ZaAB
(1)
HTV
(1)
eu
(1)
lidl
(1)
IMI
(1)