Kdo pravi, da smo mala stranka! Ponovno smo se množično srečali na našem tradicionalnem taboru. Izkoristili smo to priložnost in s tem danes, na tem mestu, vsak od vas predstavlja košček podobe SLS, ki jo gleda vsa Slovenija. Navzven kažemo svojo množičnost, ki jo po dobro obiskanih javnih tribunah na predtaborskih okroglih mizah, zaključujemo z današnjo množico. In navzven kažemo izredno dobro razpoloženje, ki nas preveva. Danes pa je še bolj pomembno, kaj kažemo navznoter – drug drugemu. Smo izraz notranje enotnosti, izraz zvestobe stranki, smo izraz pripravljenosti za sodelovanje in izraz solidarnosti našim kandidatkam in kandidatom, ki se jeseni potegujejo za zaupanje volivcev. Niste sami! Mi vsi vam hočemo pomagati!
Ko nas je toliko skupaj, z nalezljivo pozitivno miselnostjo je prav, da kot v časih zgodovinskih taborov slišimo tudi » politični » govor, v katerem bodo izpostavljena posamezna vprašanja, ki so aktualna in na katere ima Slovenska ljudska stranka jasna stališča.
Za kaj se zavzemamo! Čutim, skupaj z vami, da je prav , da se najprej dotaknem slovenskega podeželja, njegove sedanjosti in prihodnosti. Paradoksalno, toda resnično je, da vse od ustanovitve Slovenske kmečke zveze, predhodnice SLS v vseh teh letih SLS ostaja osamljena in nerazumljena v zavzemanju za obdelano in poseljeno slovensko podeželje. Kot predsednik stranke in kot minister za okolje in prostor sem trdno prepričan, da je vprašanje vitalnosti slovenskega podeželja neposredno povezano z vitalnostjo slovenskega naroda. Negativni demografski trendi, zaskrbljujoči procesi zaraščanja nekdaj dobro obdelane krajine, razvojna zaostalost marsikaterih predelov Slovenije predstavljajo resno strateško politično vprašanje – kako naprej! Za naš krog, krog SLS velja, da nočemo biti prinašalci slabih novic, pač pa, da se hočemo s problemi soočiti, poiskati rešitve in jih tudi dosledno zagovarjati.In ko gre za področje kmetijstva, za položaj kmeta so mnogi pomen naših prizadevanj dojeli šele sedaj, ko ne vodimo več kmetijskega resorja, ki ga je v tej vladi prevzela največja vladna stranka. Zagotavljam, da bomo kljub temu v prizadevanjih za dobrobit kmeta, kmetijstva, živilsko-predelovalne industrije in podeželja nasploh nadaljevali. Čeprav se je naš vpliv zmanjšal,še posebej zaradi nerazumnega pogroma nad kadri iz kroga SLS, bomo naredili vse, kar je v naši moči, da nova davčna zakonodaja ne bo dodatno obremenila, pač pa razbremenila ta del slovenske produkcije. V SLS smo prepričani, da bi bila usodna napaka za prihodnost slovenskega kmetijstva in tudi obdelanega podeželja, če bo nova davčna politika v davčno osnovo vključila ukrepe skupne kmetijske politike in državne pomoči. Takemu predlogu bomo nasprotovali. In da sem povsem jasen; ponosen sem, da so kmetje in ljudje s podeželja zvesta volilna baza naše stranke. In vemo, zakaj je tako_ ker smo se, se in se bomo borili za spoštovanje kmetovega dela ( kot spoštujemo vsako drugo delo in tistega, ki dela), za ohranitev in utrditev družinskih kmetij in za razvoj podeželja.
SLS je vztrajala in vsaj zaenkrat tudi uspela v prizadevanjih, da večinski ali vsaj kontrolni deleži v najpomembnejših slovenskih gospodarskih panogah in podjetjih ostanejo v slovenski lasti. Ni bilo preprosto. Gre za velik političen uspeh SLS in zvestobo stoletnim prizadevanjem zgodovinske SLS. Smo za odprtost za tuje investicije, a vzvode moramo obdržati v svojih rokah, saj imamo v neposredni bližini, v sosednjih državah preveč negativnih primerov, da bi drugače razmišljali.
V političnih debatah, še posebej pa pri ljudeh so spremembe davčnih zakonov vedno deležne velike pozornosti. SLS je argumentirano nasprotovala enotni davčni stopnji in je bila pri tem uspešna. Kot vladna stranka pa podpiramo vse spremembe, ki poenostavljajo davčne postopke, še posebej postopek pri napovedi dohodnine; podpiramo tudi vse nove rešitve, ki bodo povečali konkurenčnost našega gospodarstva. Pri tem pa smo bili prepričani, da enotna davčna stopnja ne bi bil korak v pravo smer, saj bi prizadela socialno ogrožene in pomenila tudi prekinitev sodelovanja socialnih partnerjev.
Glede nekaterih odprtih vprašanj glede državne meje med Slovenijo in Hrvaško pa postavljam retorično vprašanje : »Katera druga stranka v Sloveniji tako dosledno zagovarja pravično mejo z Republiko Hrvaško kot to velja za nas, za Slovensko ljudsko stranko! SLS bo vztrajala, da Piranski zaliv ostane slovenski, da ohranimo teritorialno prost dostop na odprto morje; ter da ostane ozemlje na levi strani Mure pri Hotizi slovensko, kot je bilo do osamosvojitve.
Za SLS se odnos do slovenske kulture in kulturnega prostora ne sme končati na državnih mejah. Tesno sodelovanje, še posebej s Slovenci v zamejstvu, pa tudi izseljenstvu in zdomstvu ostaja pomembna zaveza vseh odgovornih ustanov slovenske države. Tu samo jasno ponavljam, da SLS odločno podpira Slovence v Avstriji in Italiji v borbi za pravice, ki jim pripadajo.
Kako delujemo? SLS deluje na principu združevanja in povezovanja; ne pa ločevanja. Imamo izkušnje sodelovanja v različnih vladnih ekipah, imamo izkušnjo vodenja občin – zato smo razvili pravo držo odgovornega vladanja, kjer je interes državljanov na prvem mestu. Ob praznovanju 15-letnice samostojne Slovenije je domača in mednarodna javnost ocenjevala, da smo kot država bili uspešni, tudi v globalnem smislu. Imamo torej izkušnje pri vodenju države . In smo tudi zaslužni za tak uspeh.
Nenazadnje, smo stranka z najdaljšim vladnim stažem. Zmožni pa smo tudi samokritike. Poleg zaslug za stabilno in uspešno delovanje državnih institucij prevzemamo tudi del odgovornosti za nekatere napake, ki jih je slovenska država naredila od osamosvojitve do danes. Take samokritike pa pogrešamo pri nekaterih drugih pomembnih akterjih v slovenski politiki. V reku, da »kdor dela, tudi greši« ni iskanje opravičil, pač pa jasna spodbuda za še bolj zavzeto, dosledno , tudi programsko poglobljeno delovanje na različnih področjih. Tak pristop je po našem prepričanju pravi za bližnjo in nekoliko oddaljeno politično prihodnost, kajti aktualna vlada, v kateri SLS dobro vodi tri resorje, si je zastavila razvojne projekte, ki presegajo zgolj en mandat, zato smo v SLS prepričani, da morajo stranke te koalicije ostati zavezniki tudi po naslednjih parlamentarnih volitvah.
Infrastrukturna podhranjenost Slovenije ob osamosvojitvi je bila kritična, zato je prav, da v SLS preko ministrstva za promet, ki ga vodi poleg izgradnje avtocest dosledno zagovarjamo program obnove državnih cest, ki so pogoj za uresničevanje skladnega regionalnega razvoja.Vse nas čaka velik zalogaj obnove železnic. V politiki ni nič samoumevnega. Zato ponovno izpostavljam, da že dejstvo, da v sedanji vladi sploh obstaja resor za lokalno samoupravo in regionalno politiko predstavlja uspeh in konkreten rezultat sodelovanja SLS v vladni koaliciji. Ob doslednem delu našega ministra in ekipe pa se občutno izboljšuje tudi finančni položaj slovenskih občin. Znano je, da znajo občine iz 1 SIT državnega denarja ustvariti 3 SIT; kar še posebej velja za uspešne župane iz vrst SLS. Zato bomo vztrajali v prizadevanjih za nadaljno finančno in statusno krepitev občin. Take dinamike investicij na področju komunalne infrastrukture, kot smo ji priča sedaj, Slovenija še ni doživljala. Številne slovenske občine so ob dobrem sodelovanju z državo ali med seboj koristile in še koristijo veliko evropskega denarja.
Ohraniti Slovenijo kot lepo deželo, pomeni tudi podporo različnim praksam in programom izrabe obnovljivih virov energije_ biomase, hidroelektrarn,bioplina, sončna in vetrna energija…pomeni pa tudi podporo naravnim parkom, biokmetovanju, sonaravnem urejanju vodotokov.
In zato so tako pomembne letošnje lokalne volitve. Koncept občin je slovenska zgodba o uspehu – gospodarskem , infrastrukturnem, kulturnem… Slovenci smo občine vzeli za svoje. Ljudje imajo dober spomin in zaupajo tistim, ki so njihovo zaupanje že upravičili v preteklosti, zato smo lahko optimisti na letošnjih lokalnih volitvah. Ljudje čutijo, da je dobro za njihovo občino, če je pri njih SLS močna in da je še posebej dobro, če jo vodi župan ali županja iz kroga SLS. Lahko samozavestno rečemo : »Za dobrim konjem se praši« Ko oblikujete in potrjujete liste kandidatov, vključite na liste vse potenciale SLS. Izkušnje starejših in obetavnost mladih. In ne pozabite na našo izkušnjo, da smo uspeli, kadar smo stopili skupaj.
Spoštovani poslanci SLS, kolega ministra, državni svetniki s predsednikom DS, še posebej dragi župani in županje, ki ste aktivni v Klubu županov SLS, spoštovani člani in članice občinskih svetov, predsedniki občinskih odborov, vodje volilnih štabov, članice in člani SLS, glasni in tihi podporniki in simpatizerji naše skupne hiše, ki se imenuje SLS; spoštujem in cenim Vaše delo in se vam zanj zahvaljujem. Vabim Vas, da skupaj nagovorimo Slovenijo, v vseh slovenskih občinah, malih in velikih, mestnih in podeželskih, da je vredno podpreti liste kandidatov SLS in kandidate in kandidatke za župane iz kroga SLS.
V tem prepričanju vas vabim, da bo vsak od vas v svojem okolju, v svojem kraju, v naslednjih dneh in tednih aktivno sooblikoval našo kampanjo, aktivno podprl naše kandidate, ter pomagal po svojih najboljših močeh za uspeh Slovenske ljudske stranke.
Naj zaključim z našim sloganom za letošnje lokalne volitve : »ZAUPAJMO IZKUŠNJAM SLS ZA NAŠE SKUPNO DOBRO!«
Srečno Slovenija, srečno slovenske občine, srečno SLS!
Ko nas je toliko skupaj, z nalezljivo pozitivno miselnostjo je prav, da kot v časih zgodovinskih taborov slišimo tudi » politični » govor, v katerem bodo izpostavljena posamezna vprašanja, ki so aktualna in na katere ima Slovenska ljudska stranka jasna stališča.
Za kaj se zavzemamo! Čutim, skupaj z vami, da je prav , da se najprej dotaknem slovenskega podeželja, njegove sedanjosti in prihodnosti. Paradoksalno, toda resnično je, da vse od ustanovitve Slovenske kmečke zveze, predhodnice SLS v vseh teh letih SLS ostaja osamljena in nerazumljena v zavzemanju za obdelano in poseljeno slovensko podeželje. Kot predsednik stranke in kot minister za okolje in prostor sem trdno prepričan, da je vprašanje vitalnosti slovenskega podeželja neposredno povezano z vitalnostjo slovenskega naroda. Negativni demografski trendi, zaskrbljujoči procesi zaraščanja nekdaj dobro obdelane krajine, razvojna zaostalost marsikaterih predelov Slovenije predstavljajo resno strateško politično vprašanje – kako naprej! Za naš krog, krog SLS velja, da nočemo biti prinašalci slabih novic, pač pa, da se hočemo s problemi soočiti, poiskati rešitve in jih tudi dosledno zagovarjati.In ko gre za področje kmetijstva, za položaj kmeta so mnogi pomen naših prizadevanj dojeli šele sedaj, ko ne vodimo več kmetijskega resorja, ki ga je v tej vladi prevzela največja vladna stranka. Zagotavljam, da bomo kljub temu v prizadevanjih za dobrobit kmeta, kmetijstva, živilsko-predelovalne industrije in podeželja nasploh nadaljevali. Čeprav se je naš vpliv zmanjšal,še posebej zaradi nerazumnega pogroma nad kadri iz kroga SLS, bomo naredili vse, kar je v naši moči, da nova davčna zakonodaja ne bo dodatno obremenila, pač pa razbremenila ta del slovenske produkcije. V SLS smo prepričani, da bi bila usodna napaka za prihodnost slovenskega kmetijstva in tudi obdelanega podeželja, če bo nova davčna politika v davčno osnovo vključila ukrepe skupne kmetijske politike in državne pomoči. Takemu predlogu bomo nasprotovali. In da sem povsem jasen; ponosen sem, da so kmetje in ljudje s podeželja zvesta volilna baza naše stranke. In vemo, zakaj je tako_ ker smo se, se in se bomo borili za spoštovanje kmetovega dela ( kot spoštujemo vsako drugo delo in tistega, ki dela), za ohranitev in utrditev družinskih kmetij in za razvoj podeželja.
SLS je vztrajala in vsaj zaenkrat tudi uspela v prizadevanjih, da večinski ali vsaj kontrolni deleži v najpomembnejših slovenskih gospodarskih panogah in podjetjih ostanejo v slovenski lasti. Ni bilo preprosto. Gre za velik političen uspeh SLS in zvestobo stoletnim prizadevanjem zgodovinske SLS. Smo za odprtost za tuje investicije, a vzvode moramo obdržati v svojih rokah, saj imamo v neposredni bližini, v sosednjih državah preveč negativnih primerov, da bi drugače razmišljali.
V političnih debatah, še posebej pa pri ljudeh so spremembe davčnih zakonov vedno deležne velike pozornosti. SLS je argumentirano nasprotovala enotni davčni stopnji in je bila pri tem uspešna. Kot vladna stranka pa podpiramo vse spremembe, ki poenostavljajo davčne postopke, še posebej postopek pri napovedi dohodnine; podpiramo tudi vse nove rešitve, ki bodo povečali konkurenčnost našega gospodarstva. Pri tem pa smo bili prepričani, da enotna davčna stopnja ne bi bil korak v pravo smer, saj bi prizadela socialno ogrožene in pomenila tudi prekinitev sodelovanja socialnih partnerjev.
Glede nekaterih odprtih vprašanj glede državne meje med Slovenijo in Hrvaško pa postavljam retorično vprašanje : »Katera druga stranka v Sloveniji tako dosledno zagovarja pravično mejo z Republiko Hrvaško kot to velja za nas, za Slovensko ljudsko stranko! SLS bo vztrajala, da Piranski zaliv ostane slovenski, da ohranimo teritorialno prost dostop na odprto morje; ter da ostane ozemlje na levi strani Mure pri Hotizi slovensko, kot je bilo do osamosvojitve.
Za SLS se odnos do slovenske kulture in kulturnega prostora ne sme končati na državnih mejah. Tesno sodelovanje, še posebej s Slovenci v zamejstvu, pa tudi izseljenstvu in zdomstvu ostaja pomembna zaveza vseh odgovornih ustanov slovenske države. Tu samo jasno ponavljam, da SLS odločno podpira Slovence v Avstriji in Italiji v borbi za pravice, ki jim pripadajo.
Kako delujemo? SLS deluje na principu združevanja in povezovanja; ne pa ločevanja. Imamo izkušnje sodelovanja v različnih vladnih ekipah, imamo izkušnjo vodenja občin – zato smo razvili pravo držo odgovornega vladanja, kjer je interes državljanov na prvem mestu. Ob praznovanju 15-letnice samostojne Slovenije je domača in mednarodna javnost ocenjevala, da smo kot država bili uspešni, tudi v globalnem smislu. Imamo torej izkušnje pri vodenju države . In smo tudi zaslužni za tak uspeh.
Nenazadnje, smo stranka z najdaljšim vladnim stažem. Zmožni pa smo tudi samokritike. Poleg zaslug za stabilno in uspešno delovanje državnih institucij prevzemamo tudi del odgovornosti za nekatere napake, ki jih je slovenska država naredila od osamosvojitve do danes. Take samokritike pa pogrešamo pri nekaterih drugih pomembnih akterjih v slovenski politiki. V reku, da »kdor dela, tudi greši« ni iskanje opravičil, pač pa jasna spodbuda za še bolj zavzeto, dosledno , tudi programsko poglobljeno delovanje na različnih področjih. Tak pristop je po našem prepričanju pravi za bližnjo in nekoliko oddaljeno politično prihodnost, kajti aktualna vlada, v kateri SLS dobro vodi tri resorje, si je zastavila razvojne projekte, ki presegajo zgolj en mandat, zato smo v SLS prepričani, da morajo stranke te koalicije ostati zavezniki tudi po naslednjih parlamentarnih volitvah.
Infrastrukturna podhranjenost Slovenije ob osamosvojitvi je bila kritična, zato je prav, da v SLS preko ministrstva za promet, ki ga vodi poleg izgradnje avtocest dosledno zagovarjamo program obnove državnih cest, ki so pogoj za uresničevanje skladnega regionalnega razvoja.Vse nas čaka velik zalogaj obnove železnic. V politiki ni nič samoumevnega. Zato ponovno izpostavljam, da že dejstvo, da v sedanji vladi sploh obstaja resor za lokalno samoupravo in regionalno politiko predstavlja uspeh in konkreten rezultat sodelovanja SLS v vladni koaliciji. Ob doslednem delu našega ministra in ekipe pa se občutno izboljšuje tudi finančni položaj slovenskih občin. Znano je, da znajo občine iz 1 SIT državnega denarja ustvariti 3 SIT; kar še posebej velja za uspešne župane iz vrst SLS. Zato bomo vztrajali v prizadevanjih za nadaljno finančno in statusno krepitev občin. Take dinamike investicij na področju komunalne infrastrukture, kot smo ji priča sedaj, Slovenija še ni doživljala. Številne slovenske občine so ob dobrem sodelovanju z državo ali med seboj koristile in še koristijo veliko evropskega denarja.
Ohraniti Slovenijo kot lepo deželo, pomeni tudi podporo različnim praksam in programom izrabe obnovljivih virov energije_ biomase, hidroelektrarn,bioplina, sončna in vetrna energija…pomeni pa tudi podporo naravnim parkom, biokmetovanju, sonaravnem urejanju vodotokov.
In zato so tako pomembne letošnje lokalne volitve. Koncept občin je slovenska zgodba o uspehu – gospodarskem , infrastrukturnem, kulturnem… Slovenci smo občine vzeli za svoje. Ljudje imajo dober spomin in zaupajo tistim, ki so njihovo zaupanje že upravičili v preteklosti, zato smo lahko optimisti na letošnjih lokalnih volitvah. Ljudje čutijo, da je dobro za njihovo občino, če je pri njih SLS močna in da je še posebej dobro, če jo vodi župan ali županja iz kroga SLS. Lahko samozavestno rečemo : »Za dobrim konjem se praši« Ko oblikujete in potrjujete liste kandidatov, vključite na liste vse potenciale SLS. Izkušnje starejših in obetavnost mladih. In ne pozabite na našo izkušnjo, da smo uspeli, kadar smo stopili skupaj.
Spoštovani poslanci SLS, kolega ministra, državni svetniki s predsednikom DS, še posebej dragi župani in županje, ki ste aktivni v Klubu županov SLS, spoštovani člani in članice občinskih svetov, predsedniki občinskih odborov, vodje volilnih štabov, članice in člani SLS, glasni in tihi podporniki in simpatizerji naše skupne hiše, ki se imenuje SLS; spoštujem in cenim Vaše delo in se vam zanj zahvaljujem. Vabim Vas, da skupaj nagovorimo Slovenijo, v vseh slovenskih občinah, malih in velikih, mestnih in podeželskih, da je vredno podpreti liste kandidatov SLS in kandidate in kandidatke za župane iz kroga SLS.
V tem prepričanju vas vabim, da bo vsak od vas v svojem okolju, v svojem kraju, v naslednjih dneh in tednih aktivno sooblikoval našo kampanjo, aktivno podprl naše kandidate, ter pomagal po svojih najboljših močeh za uspeh Slovenske ljudske stranke.
Naj zaključim z našim sloganom za letošnje lokalne volitve : »ZAUPAJMO IZKUŠNJAM SLS ZA NAŠE SKUPNO DOBRO!«
Srečno Slovenija, srečno slovenske občine, srečno SLS!