Bila je črna noč, dolga hiša pa je bila pogreznjena v sneg. Spal ni nihče, kajti rojeval se je otrok. Mularija se je zunaj kepala, čeprav so komaj videli drug drugega, kep pa sploh ne. Ko je dobil tako nevidno kepo v čelo, se je Nogica umaknil in gledal zvezde. To ni bil prvi porod, ki ga je doživel. Če so bili v hiši, so otroci med vzdihi porodnic zganjali norčije, sicer pa so se šli raje igrat in so počakali, da mine. A zdaj ga je prijelo, da bi bil tam in nekako koristen. Pogledal je proti kepačem. »Nisi več deček,« si je rekel, »ampak dečko.« Vrnil se je v hišo. Otrok se je rodil. Babica je prerezala popkovino, oče pa mu je očistil nos in usta. Nato je otroka pomolil Nogici. »Poglej, kakšno lepo hčer smo dobili!« Bila je pomečkana, sluzasta in krvava. Zazrl se ji je v oči, v katerih ni bilo še ničesar, le globina, večja od vesolja, v katerega je zrl malo prej. »Zvezdica,« je rekel. S čelom se je dotaknil njenega in jo podal naprej. Bil je prvi, ki jo je poimenoval, ime se je prijelo i
Kje se nekaterih drži glava
Kakšna je razlika med mačko, ki gospodarju prinese mrtvo miš, in človekom, ki gospodarju prinese glavo mrtvega sovražnika? Nobene. Oba sta prepričana, da sta naredila nekaj dobrega, za kar bi morala biti pohvaljena, da sta v gospodarjevih očeh zrastla in se izkazala kot vredna zaupanja. Pridobiti in prinesti sovražnikovo glavo je težko opravilo, ne glede na to, ali je glava iz ogljikovodikov ali brona. Njeno odtujitev od sovražnikovega telesa je treba načrtovati. To terja doslednost, spretnost, veščino in pogum. Človek, ki to (skoraj) uspešno izvede, prav gotovo zna in zmore početi zahtevne reči in s tem prispevati k dobrobiti družbe. Tak človek ne potrebuje gospodarja. Izvajanje zločinov po naročilu in lezenje v rit ti prideta prav, če živiš v državi, ki ji vlada krvoločen trinog – v tem primeru prispevata k tvoji varnosti in kakovosti življenja. A zakaj bi se sposoben človek udinjal krvoloku, ki ne vlada? Kdor hoče biti dobro zapisan pri vladarjih, se vede kot Krkin šef Jože Colarič
Umetna umetnost v dobi umetne inteligence
Bo UI nadomestila Hollywood? Bo, če bo Hollywood še naprej ustvarjal, kar ustvarja (če temu sploh še lahko rečemo »ustvarjanje«). Ne, ker bi postala tako dobra, ampak ker bo Hollywood postal slabši od nje. Vtis daje, kot da tekmuje z njo. Vse tiste obsceno drage posebne učinke bo UI čez nekaj let brezplačno izdelala na ukaz in nam jih v nekaj sekundah postregla na domačem ekranu – če ji bomo seveda dali ustrezna navodila. Vprašanje pa je, ali ji bomo sposobni dati ustrezna navodila. Že zdaj bi lahko z njo ustvarjali umetnine, pa jih ne. Še največ iskrivosti premorejo UI parodije, ki podobe iz znanih filmov 'prevedejo' v druge žanre ali žanre pomešajo. Poskusi ustvariti lastno filmsko zgodbo s pomočjo UI pa so obupni; ne toliko zaradi njenih omejitev in površnosti kot zaradi pomanjkanja domišljije 'scenarist-režiserjev'. V glavnem gre za – iz neznanega razloga izjemno temačne – poslabšave obstoječih znanstvenofantastičnih vojnih filmov. Če vsebina ni vojna med svetovi, so izdelki ravno