SLS ministrstvu za finance poslala pripombe na Predlog zakona o Slovenskem državnem holdingu
SLS Slovenska ljudska stranka

Torek, 1. Oktober 2013 ob 22:00

Ljubljana, 1. oktober 2013 - S sprejetjem Zakona o Slovenskem državnem holdingu (ZSDH) v letu 2012 je bila postavljena osnova za nov koncept koncentriranega upravljanja premoženja v lasti Republike Slovenije (RS). Ker klasifikacija naložb kot osnovni element za uveljavitev ZSDH vse od takrat ni bila sprejeta (sedanja vladna koalicija je predlog prejšnje Vlade RS v Državnem zboru RS zavrnila, vse od takrat pa nova klasifikacija ni bila pripravljena) je prišlo le do ukinitve AUKN in prenosa pooblastil za upravljanje z naložbami RS na SOD.



Čeprav naj bi bila bistvena zahteva nove vladne koalicije po spreminjanju zakonodaje o SDH izključno v spremembi, ki namesto prenosa državnih naložb na SDH dovoljuje izključno prenos v upravljanje premoženja RS na SDH, pa je Ministrstvo za finance RS pripravilo povsem nov Predlog zakona o SDH, ki vsebuje obsežne vsebinske spremembe.



V Slovenski ljudski stranki sicer ocenjujemo, da bi glede na gospodarske razmere, v katerih se nahajamo, tovrstno zakonodajo morali spreminjati v sodelovanju z opozicijo, tako kot je nastajal v preteklem vladnem mandatu sprejeti in trenutno veljavni Zakon o SDH.



Po sestanku s predsednico Vlade RS mag. Alenko Bratušek in Ministrom za finance RS dr. Urošem Čuferjem minuli teden smo v SLS dobili zagotovilo, da bo ministrstvo zakon tudi ustrezno predstavilo opozicijskim poslanskim skupinam, v SLS pa računamo, da bo na tem sestanku možna tudi poglobljena razprava o posameznih členih in razčiščenje nekaterih nejasnosti, ki jih prinašajo trenutne določbe novega predloga zakona. Ob tem priznavamo, da so nekatera določila že ustrezno dopolnjena na podlagi priporočil OECD in Evropske komisije.



Zato v nadaljevanju podajamo samo najbolj očitne pripombe, ki jih v SLS ocenjujemo za nesprejemljive, in naj bodo osnova za nadaljnje pogovore glede predloga, za katerega smo prepričani, da bo doživel še kar nekaj sprememb.



14. člen

(minimalni deleži v posameznih vrstah naložb)



Nedopustno je, da se lahko zgolj s soglasjem Vlade RS in neodvisno od Državnega zbora RS v naložbah, ki so sicer s sprejeto strategijo opredeljene kot strateške (50 % + 1 glas) oz. kot pomembne (25 % + 1 glas), dopušča možnost zmanjšanja minimalnega deleža pod temi mejami. V tem primeru odločitev Državnega zbora RS ob sprejemu klasifikacije postane irelevantna, saj si Vlada RS po 14. členu tega zakona lahko vzame diskrecijsko pravico po spremembi te odločitve na podlagi zelo nedorečenih razlogov (učinkovito zasledovanje strateških ciljev na drug način).



Če je naložba strateška po odločitvi Državnega zbora RS, potem tega Vlada ES ne more poljubno spreminjati in podobno mora veljati tudi za pomembne naložbe.



Poleg tega je vsebina 14. člena v nasprotju s prvim odstavkom 28. člena zakona, ki navaja_ "Strategijo lahko razveljavi ali spremeni Državni zbor RS le s sprejemom nove strategije."



16. člen

(nadzor in merila za merjenje uspešnosti družb s kapitalsko naložbo države)



Po mnenju SLS bi morala biti merila za vrednotenje uspešnosti pomembnih naložb in portfeljskih naložb, predvsem tista, ki so finančne in ekonomske narave, bolj podrobno opredeljena v posebnem dokumentu, ki ga mora pripraviti uprava in potrditi nadzorni svet. Predvsem za posamezne panoge, bi se morala uspešnost meriti tudi na osnovi primerjave uspešnosti poslovanja primerljivih družb iz iste panoge v Evropi in svetu.



21. in 22. člen



Tudi v tem primeru so določbe zakona vse preveč splošne in se v prvem odstavku celo izključujejo, saj so dikcije kot npr. "neutemeljeno visoka plačila" in "dovolj visoko plačilo, da omogoča organom nadzora, da pridobijo vrhunske strokovnjake..." zelo relativni pojmi, ki ne zagotavljajo oblikovanja pravičnega sistema plačil in prejemkov nadzornikov ter uprav glede na njihovo odgovornost, velikost družbe, poslovno uspešnost, nagrajevanje itd... Če se želi vodstvo SDH aktivno vključiti v oblikovanje plačil članov organov nadzora družb in v prejemke organov vodenja družb, mora tudi na tem področju oblikovati ustrezen pravilnik, ki pa mora biti opredeljen v zakonskem aktu in mora upoštevati vse navedene specifike za vodenje takšnih podjetij.



26. člen

(financiranje upravljanja z naložbami RS)



Po tem členu je SDH upravičen do plačila kot nadomestila za upravljanje s kapitalskimi naložbami RS. Glede na kompleksnost razmerij, ki bodo na tem mestu vzpostavljena, bi to pogodbo oziroma ureditev medsebojnih razmerij moral sprejemati Državni zbor RS.



28. člen

(priprava, sprejem in sprememba strategije)



V SLS smo prepričani, da pretirano spreminjanje strategij ne prinaša pozitivnih učinkov. Praksa zahodnih držav kaže, da se smer, ki izhaja iz dolgoročnih strategij, po navadi drži ne glede na to, ali se na političnem področju dogajajo spremembe. Ravno to je bistveni smisel strategije, da jo vsakokratna politika ne menja. V SLS nas skrbi predvsem določba, da le nova strategija nadomesti staro in da ni časovne omejitve strategij. Po našem mnenju ta časovna neomejenost strategij ne omogoča srednjeročnega in dolgoročnega uveljavljanja strateških ciljev države, temveč daje občutek, da se strategija pač spreminja na podlagi trenutnih političnih potreb.



Bolje bi bilo sprejeti strategijo za obdobje 5 - 10 let in jo nato izvesti do konca. Načeloma naj bi se strategija izven določenih dolgoročnih okvirjev menjala samo v izrednih okoliščinah. Da ne bi prišlo do "praznine", če Državni zbor RS ne bi sprejel nove strategije po izteku stare, lahko pridemo tudi z določbo, da po izteku veljavnosti strategije, velja stara vse do trenutka, ko je sprejeta nova. Uprava SDH pa mora že pred iztekom veljavne strategije pripraviti novo in jo predložiti Vladi RS.



38. člen

(imenovanje nadzornega sveta)



Glede na dogajanje v minulem letu in ostro nasprotovanje nekaterih političnih strani osnovnemu Zakonu o SDH, je ta člen popolnoma nesprejemljiv. S tem členom si vsakokratna Vlada RS podredi upravljanje premoženja ter iz nadzora SDH in njegovega dela izključi vse ostale deležnike, med drugim tudi politično opozicijo. Glede na zaostritve v 40. členu glede odpoklica člana nadzornega sveta pa lahko celo trdimo, da je 38. člen izrecno pisan na kožo trenutni oblasti, katere nadzornike bo, po tem ko bodo enkrat imenovani, praktično nemogoče menjati.



Predlagana rešitev za imenovanje nadzornega sveta je za SLS nesprejemljiva in je bistvenega pomena za našo (ne)podporo zakonu.



41. člen

(prejemki članov nadzornega sveta)



Obvezno je trebavezati višino prejemkov tako nadzornikov kot uprave na uspešnost poslovanja SDH in doseganje vnaprej določenih ciljev.



44. člen

(kadrovska komisija)



Predpisana kadrovska komisija, ki jo MORA imenovati uprava SDH, spominja na delovanje nekdanje AUKN in nekdanjega KAS. Dejstvo je, da je uprava SDH samostojna in si lahko, če tako želi, vedno pridobi strokovna mnenja ter se posvetuje z različnimi strokovnjaki. Obveza po kadrovski komisiji za upravo SDH ne vliva zaupanja v samostojnost in neodvisnost odločitev uprave SDH.



53. člen

(omejitve poslovanja s povezanimi osebami)



Prag omejitve, da SDH ne sme poslovati z gospodarskimi družbami, kjer imajo zaposleni v SDH in njegovi nadzorniki več kot 5 % lastniški delež, je po mnenju SLS previsok. Še posebno, ker četrti odstavek celo dopušča izjeme. 5 % lastništvo v podjetju nikakor ni zanemarljivo in v večjih podjetjih pomeni že dokaj pomemben lastniški delež, ki je že vezan na uspešnost poslovanja podjetja ter lahko pomeni konflikt interesov. Po mnenju SLS, bi lahko omejitev postavili na 1 %. Tako ne bi nikogar ovirali kot portfeljskega delničarja oz. vlagatelja (če bi nekdo imel osebno neko manjše število delnic omenjenega podjetja, to ne bi predstavljalo problema) hkrati pa bi se izognili konfliktu interesov, ki jih lahko prinese nekoliko večje lastništvo.



Prav tako se nam zdi določitev izjem na podlagi odločitve nadzornega sveta nedopustna! Še posebno če vemo, da so vsi nadzorniki imenovani na predlog Vlade RS. Takšna rešitev nedvomno omogoča zlorabe omenjene varovalke v obliki omejitvi poslovanja s povezanimi osebami v tem členu.



56. člen

(dostop do informacij javnega značaja)



V SLS na tem mestu predlagamo vnovičen premislek o oblikovanju tega člena. V postopku upravljanja in tudi prodaje posameznih državnih deležev bi lahko v procesu pogajanj in ostalih dogovorov lahko zaradi zavezanosti k posredovanju informacij prišlo do precejšnjih težav. Zaradi obveze za razkritje informacij, ki se v razvitem poslovnem svetu korporativnega upravljanja štejejo za poslovno skrivnost, bi lahko prihajalo do slabšanja pogajalskih izhodišč SDH pri prodaji premoženja oz. posledičnega umika zainteresiranih vlagateljev in posledično dosežene nižje cene na trgu.



57. člen

(javna objava)



- Informacije o sponzorskih ali donatorskih pogodbah



SDH je upravljavec državnega premoženja in kot tak ni običajna delniška družba, zato je povsem neprimerno, da se udejstvuje kot sponzor ali donator. Seveda pa mora ta obveza javne objave veljati za družbe, kjer ima Republika Slovenija večinski delež.



70. člen

(poroštvo za obveznosti SDH)



Člen dopušča dokapitalizacijo SDH s strani RS s stvarnimi vložki, torej tudi delnice in deleži v gospodarskih družbah, ki jih SDH upravlja. Tako pride do prenosa državnih lastniških deležev na SDH. Po obrazložitvi ministrstva v 1. členu zakonskega predloga se načrtovano prenašanje naložb RS na Holding izkazalo za " sporno, nesprejemljivo in v praksi neizvedljivo.", kar je tudi navedeno kot glavni razlog za spremembe zakona.



Priznati je treba, da s tem členom pade v vodo celotna argumentacija Vlade RS o nezmožnosti, nesmiselnosti in spornosti prenosa naložb na Holding, saj prav ta člen to tudi omogoča.



71. člen

(pripojitev KAD)



Samostojnost KAD znotraj SDH je bila ena najpomembnejših zahtev kar treh strank sedanje vladne koalicije. Sedaj je poleg tega določila v veljavnem zakonu, kjer KAD ostaja kot samostojna pravna oseba znotraj SDH, izginila tudi obveznost KAD za zagotavljanje 50 milijonov evrov za ZPIZ na letni ravni, kot tudi določba, da se 10 % sredstev od kupnin nameni za kritje dela obveznosti do pokojninske blagajne.



75. člen

(prenos naložbe ZPIZ v Zavarovalnici Triglav, d. d., na SDH)



"Pošteno nadomestilo" in "tržna vrednost na dan prenosa" sta izraza, ki ne zagotavljata transparentnosti prenosa lastniškega deleža na SDH in omogočata neposredno oškodovanje ZPIZ.

Zadnje objave

Sat, 27. Oct 2018 at 18:12

1340 ogledov

V Škofji Loki z dobro voljo in delovno energijo vstopajo na lokalne volitve
Obiskal jih je tudi Robert Strah, županski kandidat SDS, in se zahvalil za podporo SLS pri kandidaturi za župana Škofje Loke. Zbrani člani in svetniški kandidati liste SLS v Škofji Loki pa so obljubili, da se bodo pri svojem delu maksimalno potrudili.

Sat, 27. Oct 2018 at 18:10

2285 ogledov

Pogovorni večer: Zakaj je krščanstvo tako pomembno za dobrobit družbe?
Slovenska ljudska stranka vljudno vabi na pogovorni večer ZAKAJ JE KRŠČANSTVO TAKO POMEMBNO ZA DOBROBIT DRUŽBE? Dogodek bo potekal v dvorani Slovenske matice, Kongresni trg 8, Ljubljana, in sicer v soboto, 3. novembra 2018, ob 19. uri. Skozi zgodovinski oris in kritično refleksijo sedanjosti se bomo vprašali, kako je krščanska misel, tako katoliška, kot protestantska, vplivala na pridobitve naprednih in uspešnih družb, ki jih cenimo še danes, in sicer tako verujoči, kot neverujoči. Osredotočili se bomo tudi na dobo razsvetljenstva in vzroke, ki vodijo Zahod k oddaljevanju od svoje lastne tradicije. Vprašali se bomo, kako se soočati z modernim tokom mišljenja in vsemi ostalimi izzivi, ki bodo neizogibni. Z nami bodo naslednji odlični gostje: dr. Stane Grandadr. Janez Šumradaddr. Jonatan Vinkler Pogovor bo povezoval: Matjaž Lulik Veselimo se srečanja z vami!

Thu, 25. Oct 2018 at 22:19

1720 ogledov

Predstavili kandidate skupne liste SLS in stranke Glas za otroke in družine za ljubljanski mestni svet
Na današnji novinarski konferenci v Ljubljani so se predstavili kandidati skupne liste  SLS in stranke Glas za otroke in družine za mestni svet MO Ljubljana. Nosilec skupne liste Janez Žagar, dr. Jože Osterc, Janez Podobnik, dr. Andrej Umek in Aleks Leo Vest so predstavili ključne poudarke, s katerimi SLS vstopa v kandidaturo za ljubljanske mestne svetnike. Izpostavili so prizadevanje za to, da za vožnjo po ljubljanski obvoznici ne bi več potrebovali vinjete in da se v Ljubljani za potrebe Ljubljančanov  in drugih prebivalcev vzpostavi tržnico in veletržnico z izključno slovensko lokalno pridelano hrano po sprejemljivih cenah. Prizadevali si bodo tudi za to, da bi ljubljanski mestni svet postal prostor spoštljive in odprte komunikacije. Aleš Primc in Polona Naglič pa sta v imenu stranke Glas za otroke in družine izpostavila prizadevanje, da bi Ljubljana postala družinam čim bolj prijazno mesto, da bi v prihodnje posebno pozornost namenili številnim upokojencem in drugim osamljenim ljudem in se zavzela za več rekreacijskih površin v Ljubljani tudi za domače ljubljenčke. Predsednik SLS Marjan Podobnik  pa je ob podpori kandidatom in kakovostni celotni listi izpostavil, da si bo skupaj s sodelavci prizadeval, da se SLS odpre mestu in da enako kot s podeželskim SLS zadiha tudi z mestnim pljučnim krilom. Čeprav je bilo v Ljubljani pod dosedanjim vodstvom župana Zorana Jankovića in njegove ekipe narejenega tudi veliko pozitivnega, SLS – tako kot SDS in NSi – podpira župansko kandidaturo Anžeta Logarja v prepričanju, da lahko dosedanje dobre projekte nadgradi, neoptimalne pa spremeni.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:15

1624 ogledov

SLS v Zagorju ob Savi z doslej najmočnejšo listo
SLS Zagorje ob Savi je danes na novinarski konferenci v Gostišču Ribnik predstavila županskega kandidata SLS, kandidatno listo za občinske svetnike ter Razvojni program SLS za občino Zagorje ob Savi. Primož Jelševar, direktor Inštituta dr. Antona Korošca je povedal, da gre za doslej najmočnejšo listo, na kateri je sedem direktorjev oz. lastnikov uspešnih zagorskih podjetij, trije sedanji in več nekdanjih predsednikov KS, guverner Rotary Slovenija, predsednica Zveze kmetic Slovenije, predsedniki športnih društev in ugledni gospodarji kmetijskih gospodarstev ter drugi uspešni Zagorjani. Ker nas poznate, pa je njihov slogan. Županski kandidat Alojz Slavko Jelševar je oče štirih otrok, glasbenik in dolgoletni direktor visokotehnološkega podjetja JE&GR. Kot je dejal, je čas, da Občina Zagorje dobi drzen razvojni program in ambiciozno ekipo, ki ga bo uresničila. Zagorje mora imeti po njegovih besedah posluh za ustvarjanje delovnih mest prihodnosti – to pa so okoljsko ozaveščena podjetja, ki ustvarjajo visoko dodano vrednost. Iztok Živko, direktor družbe Tevel iz Kisovca je predstavil projekt energetsko samozadostne Občine Zagorje ob Savi, ki bi bila lahko največja takšna občina in tako zgled v Evropi. Ker je v občini ponovno povišana raven PM10 delcev, je nujno potrebna sprememba miselnosti. Tako kot je bil eden od znanilcev drugačnega načina razmišljanja projekt Manj svečk za manj grobov, ki so ga začeli člani zagorske SLS in so ga povzeli tudi drugi kraji po Sloveniji, bi bili lahko v Zagorju zgled drugim občinam, kjer bi s serijo manjših vetrnih in plinskih elektrarn ter hidroelektrarn na zasebnih površinah ustvarili dovolj električne energije za potrebe vseh zagorskih gospodinjstev. Janez Lipec, guverner Rotary district 1912, ki pokriva Slovenijo in Makedonijo, si želi, da se Zagorje odpre navzven in izkoristi tržno nišo razvoja turizma. Aktivno je treba podpreti lokalne šole, da bodo zagotavljale potrebe trga dela prihodnosti. Izkoristiti  je treba naravne potenciale in ljudi, ki imajo znanje, voljo in delovne navade, takšnih pa je v Zagorju dovolj. Delo mora znova postati vrednota. Neda Starman Ržišnik, predsednica Konjeniškega kluba Vajkard Valvasor je predstavila projekt razvoja termalnega in eko turizma v Zagorski dolini s postavitvijo informacijskih tabel in zemljevidov ter odprtjem turistično informativne pisarne in info točke v Zagorje. Predstavila je idejni projekt obnove Medijskih toplic kot ekskluzivnih term v stilu časa Vajkarda Valvasorja, ki bi bile povezane z obnovljenim Medijskim Gradom, kjer bi se izvajale grajske poroke. Boštjan Ocepek, predsednik krajevne skupnosti Šentlambert, je povedal, da mu je program SLS zelo blizu, saj temelji na enakomernem razvoju vseh krajev v občini. Tudi za Občino Zagorje bi bilo dobro, da bi namenila več sredstev za obnovo cest in družbenega življenja na okoliških vaseh. Te so sicer lepo urejene tudi zaradi veliko prostovoljnega dela, ki ga naredijo krajani.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:14

2575 ogledov

SLS samozavestno na lokalnih volitvah: »Ker nas poznate«
Na predstavitvi v Kobilju je županske kandidate podprl predsednik SLS Marjan Podobnik in predstavil glavne vsebinske poudarke delovanja SLS. Povedal je, da je SLS stranka, ki spoštuje sočloveka, družino, delo, lastnino in domovino in je odprta za vse, razen za podpornike skrajnih stališč. Izpostavil je uspešnost dela županov in občinskih svetnikov SLS, kar je tudi razlog za optimizem pred prihajajočimi volitvami. SLS je imela doslej 32 županov izvoljenih na svoji listi, skupaj z neodvisnimi in skupnimi kandidati s podporo SLS pa je v Klubu županov SLS sodelovalo 42 županj in županov. Podobnik je izrazil pričakovanje, da bo Klub županov SLS tudi v prihodnje ostal številčno najmočnejši. Sledila je predstavitev Roberta Ščapa, župana Občine Kobilje, Cvetke Ficko, županje Občine Grad, Ludvika Novaka, župana Občine Puconci, Franca Horvata, župana Občine Tišina in Antona Törnarja,  župana Občine Črenšovci. Župani so bili enotni, da je treba povečati sredstva za takoimenovano povprečnino, s čimer bi zagotovili intenzivnejši razvoj tudi manjših podeželskih in obmejnih občin. Zavzeli so se tudi za čimprejšnjo ustanovitev pokrajin ter prenos dela državnih pristojnosti in sredstev z državne ravni na prihodnje pokrajine. Marjan Podobnik je predstavljena prizadevanja županje in županov v celoti podprl. Kasneje se je predsednik SLS v občini Kidričevo srečal s kandidatom SLS za župana Damjanom Medvedom in kandidati SLS za občinski svet ter podprl njihovo kandidaturo.

Thu, 25. Oct 2018 at 22:12

2069 ogledov

Dr. Darinka Fakin že petič za županjo Občine Majšperk
Dr. Darinka Fakin živi z možem Brankom in sinom Tomažem v Majšperku. Funkcijo županje opravlja nepoklicno, saj je kot redna profesorica zaposlena na Univerzi v Mariboru, Fakulteti za strojništvo, na Oddelku za Oblikovanje in tekstilne materiale. Osnovno šolo je obiskovala v Majšperku in nadaljevala šolanje na Gimnaziji Dušana Kvedra Ptuj. Dodiplomski študij je končala na takratni Tehniški fakulteti Maribor in se leta 1985 zaposlila v Tovarni volnenih izdelkov v Majšperku. Med delom je kot mlada raziskovalka končala tudi magistrski študij. Po več kot 15-letnem delu v industriji se je leta 2000 zaposlila na Fakulteti za strojništvo, kjer je leta 2004 tudi doktorirala. Med delom je vseskozi aktivna tudi na raziskovalnem področju, je avtorica ali soavtorica številnih izvirnih znanstvenih člankov, patentov, raziskovalnih nalog, elaboratov, študij, strokovnih člankov, avtorica in soavtorica učbenikov in navodil za vaje. V lokalno politiko se je vključila že leta 1994, ko je nastala naša Občina Majšperk. V prvem mandatu je bila predsednica Občinskega sveta, v drugem podžupanja in sedaj opravlja že četrti mandat funkcijo županje. Ta funkcija ji predstavlja velik izziv, saj vemo, da je uvedba lokalne samouprave prinesla tudi lokalnemu okolju velike priložnosti. To se opazi skoraj na vsakem koraku. V teh letih so izvedli številne pomembne investicije na področju infrastrukture, izobraževanja, športa, kulture, turizma, gospodarstva, varovanja in urejanja okolja ter na področju delovanja društev. Vse to jim je uspelo, ker so bili sposobni delati skupaj.
Teme
arhiv

Prijatelji

SLS Sv. Trojica v Slovenskih GoricahSLS Sv. Jurij v Slovenskih goricahSLS Sveta AnaSLS ŠentiljSLS PesnicaSLS LenartSLS KungotaSLS CerkvenjakSLS BenediktSLS PivkaSLS PostojnaSLS SežanaAnton  ŠkofSLS KoperSLS KomenSLS IzolaSLS DivačaSLS Hrpelje-KozinaSLS Ilirska BistricaSLS Gornji GradSLS LjubnoSLS LučeSLS MozirjeSLS NazarjeSLS Rečica ob SavinjiSLS Šmartno ob PakiSLS ŠoštanjSLS VelenjeSLS Središče ob DraviSLS CirkulaneSLS DestrnikSLS Dornava

NAJBOLJ OBISKANO

SLS ministrstvu za finance poslala pripombe na Predlog zakona o Slovenskem državnem holdingu