Tako, ravno sem se vrnila domov z referenduma, kjer sem izrazila svojo voljo o "zlatem" drugem tiru. Vabil na referendum še ni (bilo) - kar je neobičajno, ponavadi so tisti listki prišli kakšnih deset dni pred volitvami oz. referendumi. Zakaj je zdaj tako? Bo tako tudi pred predsedniškimi volitvami - ali pa je tako le pred "nepomembnim" referendumom?
Ko sem prišla na volišče, so - ker sem brez listka (so rekli, da bo menda ponekod danes poštar prinesel) - pregledali več knjig, da so me končno našli. No, potem sem dobila listek in obkrožila ...
Pa ti?
Greš na referendum?
---
Filmček, ki pokaže dolgi zlati tir.
Poiskati je treba drugo varianto, ki so jo projektanti po našem mnenju spregledali, mi pa jo v nadaljnjem tekstu predlagamo.
PREDLOG OPTIMIZACIJE TRASE
Predlagamo, da se v celoti opustijo serpentine trase od Črnega kala do Luke. S tem odpadeta mostova V1 in V2 skupne dolžine 1,1 km in vseh 6 tunelov v serpentinah T-3 do T-8 skupne dolžine 7,8 km. Namesto tega predlagamo, da trasa poteka začenši od Luke po dolini reke Rižane in sicer kot dvotirna proga južno od obstoječe proge. Dolina Rižane ima vzpon cca 14 %o in pri vasi pri vasi Kortine doseže višino 100 m. Predlagamo da nova dvotirna trasa izven nivojsko preide nad obstoječo železnico, obenem premostimo še reko Rižano in cesto proti Hrastovljam. Trasa se tukaj nasloni na rob griča Loško brdo in vstopi v Kraški rob zahodno od vasi Loka v višini 120 do 122 metrov. Po vstopu v kraški rob poteka trasa z naklonom 17%o v velikem konkavnem loku (glej zemljevid) in z radiusom 2.800 metrov in konkavnim iztekom z istim radiusom na uradno potrjeno oz. izbrano traso. V točki vstopa v tunel T-2 južno od soteske reke Glinščice.
Razlika med dolžino našega predlaganega tunela in med tunelom T2 je 3,4 km,kar je ravno dovolj, da pridobimo že omenjenih 58 m.
Orientacijsko poteka naš predlagani tunel vzhodno od Črnega kala pod vasjo Črnotiče, vasjo Petrinja, vasjo Boka do Glinščice.
Tudi dr. J.P. Damijan v članku sobotne priloge z dne 7.5.2016 z naslovom »Zakaj želi vlada 2 tir zgraditi na najdražji način ?« navaja:
Če bi traso speljali malo bolj desno (op. vzhodno) od sedanjega tira (uradne variante) bi se lahko izognili vsaj polovici predorov, ki predstavljajo polovico vrednosti investicije.
Sep 19, 2017