VARČEVANJE je v naši državi SLOVENIJI v zadnjih 5. letih in več postala že STALNICA.  Ko nastopi nova VLADA, traja nekje mesec ali dva, da Vlada strne svoje vrste, da se namestijo v Vladni pisarni in po ministrskih pisarnah in seveda je prva misel, ki se jim utrne, VARČEVANJE. Ampak ne varčevanje pri sebi, pri svojih ljudeh, ne , ne, »naše ljudi« je potrebno stimulirati za delo in to pomeni, da jih je potrebno boljše plačat. Boljše plačati, ker bodo veeeeeliko delali, ker se je potrebno spopasti z krizo, ki traja že nekaj let in očitno bo še nekaj let, čeprav je še veliko nejasnosti kdo je sploh povzročil krizo in kaj ta kriza sploh pomeni. V zadnjih leti smo videli, da ta kriza pomeni samo eno veliko VARČEVANJE.

Ker očitno ministru ni uspelo z dvigom plač so po slabem mesecu dela očitno samo prepisali VARČEVALNE UKREPE prejšnje Vlade in pred prejšnje Vlade.

In tako imamo tukaj : PREDLOG IZHODIŠČ ZA POGAJANJA O UKREPIH VLADE RS NA PODROČJU PLAČ V LETU 2015

1.      plačna lestvica določena z ZSPJS-R – ohranitev sedanje vrednosti plačnih razredov tudi v letu 2015;

2.      neuskladitev osnovnih plač z rastjo cen življenjskih potrebščin; 

3.      nenapredovanje v višji plačni razred, pri čemer se leto 2015 ne šteje v napredovalno obdobje;

4.      nenapredovanje v višji naziv;

5.      neizplačevanje redne delovne uspešnosti;

6.   omejeno izplačevanje delovne uspešnosti iz naslova povečanega obsega dela – ohranitev sedaj veljavne ureditve iz ZSPJS-R tudi v letu 2015;

7.      regres za letni dopust pripada zaposlenemu glede na plačni razred zaposlenega, in sicer:

-         do vključno 15. plačnega razreda 692 €;

-         od 16. do vključno 30. plačnega razreda 484,40 €;

-         od 31. do vključno 40. plačnega razreda 346 €;

-         od 41. do vključno 50. plačnega razreda 100 €;

-         od 51. plačnega razreda in višjega zaposlenim regres za letni dopust ne pripada;

8.  Premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja za javne uslužbence se zmanjšajo v obdobju od 1.1.2015 do 31.12.2016 za 70% glede na skupno višino premij po premijskih razredih, veljavnih na dan 1.1.2013;

9.    Zmanjšanje števila zaposlenih za 1%, pri čemer se to zmanjšanje nanaša na zaposlene, financirane iz javnih sredstev. 

 Vlada  pa predlaga tudi dodatne ukrepe, ki bodo zagotovili znižanje mase za stroške dela za 3%, in sicer:

 1.      ukinitev dodatka za stalnost;

2.      ukinitev dodatka za specializacijo, magisterij ali doktorat;

3.      znižanje dodatka za delovno dobo;

4.      znižanje dodatka za delo v nedeljo;

5.      znižanje dodatka za delo na dan, ki je z zakonom določen kot dela prost dan;

6.      dodatno zmanjševanje števila javnih uslužbencev v obdobju januar 2015 – januar 2016, pri čemer se to zmanjšanje nanaša na število zaposlenih, katerih plače se financirajo iz javnih sredstev.

 (Vir: http://www.pss-slo.org/?p=9968#more-9968) in

www.sviz.si/novice/media/1330/.../izhodisca%20za%20pogajanja.doc )

To pomedi, da ni nič novega. Stara zgodba, ki se pojavlja že zadnjih nekaj let, no samo nekaj novih malenkosti, kot na primer odvzem dodatka za magistrskega in doktorskega naziva, če delovno mesto, ki ga zasedaš ne zahteva take stopnje izobrazbe. Seveda je voditeljica Odmevov, ki tudi poseduje doktorski naziv in zaseda tako delovno mesto, kjer se doktorat ne potrebuje, izkoristila prisotnost prvega pogajalca Vlade in ga povprašala po teh dodatkih. Moje skromno mnenje je, da te dodatke lahko ukinejo, saj je izobrazba nekaj, kar je svobodna izbira posameznika inče se prijavi na delovno mesto, ki tega naziva ne zahteva, ne more za to dobiti dodatka. No nekaj bo država pri tem privarčevala.

 Prvi dve točki bi še nekako šli skozi, če že, pač bomo javni uslužbenci še potrpeli kakšno leto.

 S tretjo in četrto točko pa se POPOLNOMA NE STRINJAM.  Zakaj? Ker zadnjih pet let nisem napredoval in ker menda obstajajo podatki, da so naši vrli sodniki in tožilci, zaradi katerih, kot ste lahko danes prebrali v vseh večjih mediji, so včeraj izpustili slavnega zapornika BK, lepo normalno napredovali vsako leto. Po mojem mnenju se s tem tudi ruši t.i. KARIERNI SISTEM, v katerem s svojo delavnostjo, pridnostjo, poštenostjo gradiš svojo kariero (no vsaj nekateri, čeprav gre lahko nekaterim kariera v višave, ker poznajo tega in onega. Pa pustimo to temo za kdaj drugič.). Glede tega bi lahko sem spadala tudi peta in šesta točka, ki nagrajuje najboljše delavce.

  Pod sedmo točko je zapisan REGRES. Rekel bi tako, pravično bi bilo, da vsi dobijo enak regres. Regres je denar, ki je namenjen DOPUSTU in zato bi bilo pravično, da je vsota REGRESA ENAKA ZA VSE JAVNE USLUŽBENCE.

 V  osmo točko se nisem pretirano spuščal, ampak nekaj mora biti hudo narobe, če gre za zmanjšanje za 70%. Se vam ne zdi?

 In na koncu deveta točka, ki govori o zmanjšanju zaposlenih. Ja s to točko se jaz osebno strinjam. Če bi se vsi, ki izpolnjujejo pogoje za penzijo lepo upokojili, sem prepričan, da bi se s tem znižala zaposlenost za več kot 1%.  Ampak nekateri še kar ne bi šli.

 Seveda se pri tej točki lahko zelo zmanjša število zaposlenih z ukinitvijo ne vem kakšnih agencij in javnih služb, ki so bolj kot ne same sebi namen, pa seveda OBČIN. 212 OBČIN za to našo malo SLOVENIJO? To pomeni 212 županov, 212 tajnic, potem še najmanj po 6 občinskih svetnikov X 212, ki lepo pobirajo sejnine, pa še vsaka občina ima po moji oceni nekje najmanj 5 zaposlenih (uradnikov + hišnik+čistilka in še in še) X 212. Če samo to seštejemo, pridemo do lepe številke. Pa sem uporabil najmanjše možne številke.

 Pri dodatnih ukrepih :

 Prva, tretja, četrta in peta točka ABOSLUTNO PROTI. Kdo bo pa potem delal ponoči, v nedeljo, ob praznikih, petek in svetek, ko so naši vrli politiki lepo pri svojih družinah ali kje drugje? SKRAJNO NEMORALNO sploh predlagati kaj takega. Kdo bo potem opravljal delo POLICISTOV, GASILCEV, ZDRAVNIKOV, MEDICINSKIH SESTER in ostalih t.i. DEŽURNIH POKLICEV???

O prvi in šesti točki pa sem že govoril.

 
Kje pa še lahko privarčujemo?

 Razni predlogi:

  •        zmanjšanje plač direktorjev podjetij, ki so v državni lasti;
  •        ukinitev nadzornih svetov in s tem sejnin;
  •       ukinitev pogodb s raznimi pravnimi in  svetovalnimi družbami, ki »svetujejo« podjetjem v državni lasti in v državni upravi, saj ima vsako Ministrstvo, vsako državno podjetje svoje pravne in ostale svetovalne službe;
  •       ureditev javnih naročil;
  •       ukinitev cele vrste agencij in ostali nepomembnih služb oziroma združitev le-teh;
  •       zmanjšanje  števila Občin  na največ 20;
  •       zarubiti vse nelegalno pridobljena denarna sredstva, tako imenovanih tajkunov;
  •       izboljšanje davčne izterjave in

 še mnogo drugih ukrepov.

 Ogromno je tudi zaposlenih v JAVNEM SEKTORJU, ki so na svoja delovna mesta prišli po zvezah, bodisi po sorodstveni ali po prijateljski plati. Veliko takih javnih uslužbencev samo hodi v službo, o samem delu pa nimajo pojma. Verjamem, da je takih uslužbencev najmanj 10%.

 

Vsem nam je že zdavnaj jasno, da samo z varčevanjem ne bomo nikoli izšli iz krize. Ker če se varčuje, potem se tudi manjša vsota, ki gre v državno vrečo. Ali ni to logično? Ja nam navadnim državljanom je logično, politikom pač ne.

 

In veste, kje se najbolj pozna, ko politiki pričnejo groziti z varčevalnim ukrepi?

 V Bifejih, Gostilnah in v trgovinah. Ljudje so prestrašeni in ne zapravljajo in kdo je spet na slabšem? DRŽAVA oziroma mi DAVKOPLAČEVALCI.

 

GRE ZA POPOLNOMA OSEBNO MNENJE. VSAKRŠNA PODOBNOST Z RESNIČNIMI OSEBAMI, USTANOVAMI IN PODJETJI  JE ZGOLJ NAKLJUČNA….

 

mike1968 - VARČEVANJE

VARČEVANJE je v naši državi SLOVENIJI v zadnjih 5. letih in več pos