BENCIN IN CIGARETE. Dve dobrini, ki sta za ljudi lahko zelo pomembni. No BENCIN zagotovo, za CIGARETE pa nekaj manj. Priznam, nisem se poglabljal v to koliko kadilcev je pri nas.

 

Na ta zapis me je navedel današnji članek v nekem slovenskem časopisu, čeprav se že nekaj časa nazaj razmišljal o teh zadevah. Pa ne, nisem kadilec. Pred slabim mesecem sem bil v Bosni in seveda sem tam opazil, da imajo sicer ogromno bencinskih črpalk. Seveda različnih podjetij, med njimi je bil tudi naš Petrol. Ampak kar je zelo pomembno, vsaka črpalka je imela drugačno ceno bencina. Če pogledamo samo najbolj točeni bencin pri nas naj bi bil Neosvinčeni 95 oktanski bencin. Pri nas je cena nekje 1,45 EUR, v Bosni pa med 1,20 in 1,30 EUR. Govorim o približnih cenah, da me ne bi kdo vlekel za jezik. Vse naše sosede imajo nižje cene bencina, le Italija ima za cca 030 EUR višje cene in baje se tudi tujci izogibajo točenja bencina pri nas, razen seveda Italijanov, ki pa zopet imajo v bližini Hrvaško, kjer je bencin še cenejši kot pri nas.

 

Ampak niso bistvene cene. Bistveno je to, da si pač vsako podjetje, vsaka črpalka samostojno oblikuje cene.  Tako naj bi bilo v skoraj celotni Evropski Uniji.

 

Kaj pa pri nas? Ja pri nas imamo nekje dva do tri monopoliste. To so Petrol, OMV in Agip oziroma Eni. Potem so tu še neke manjše črpalke Mola, Mercatorja in Tuša.

 

Zakaj so pri nas cene na vse bencinskih servisih enake? Ker cene regulira država. Ker ona določa ceno, ker ona določa trošarine, ker ona določa maržo (ki naj bi se dvignila za 2%).  Bencinski servisi pa kujejo visoke dobičke, pa ne zaradi kvalitete, ampak, ker jim država omogoča, da ni konkurence. Ljudje veliko govorijo, da je nekje bencin boljši, nekje slabši. Nekje naj bi celo vlivali vodo v bencin, z nekaterim bencinom narediš menda več kilometrov in tako naprej. Jaz imam izbrane  bencinske servise s katerimi sem zadovoljen in če je le mogoče tam tudi natočim gorivo.

 

Sprašujem pa se, zakaj pri nas ne morejo biti različne cene bencina? Če naj bi bilo to tako v skoraj celotni Evropski Uniji, in kot vidimo tudi v Bosni, zakaj ne pri nas? V čem je problem? Zakaj naj ne bi bilo konkurence? V članku tega časopisa pišejo, da naj bi potem cene poskočile na bencinskih črpalkah, ki stojijo ob avtocestah. Kaj pa vem. Mogoče ja, mogoče ne. Verjamem, da bi se ljudje že znašli, tudi vozniki tovornjakov. Pa tudi konkurenca bi naredila svoje. Če bi ti bila cena bencina na eni črpalki previsoka, bi odšel na drugo črpalko. To je pač konkurenca.

 

Če nas Evropska Unija pri marsikateri stvari prisiljuje v neke svoje standarde, kot na primer, da ne smejo biti v gozdih mrhovišča, bi nas lahko prisilila tudi v svobodni trg oblikovanja cen bencina. Mar ni tako?

 

No še na kratko o CIGARETIH. Kot vemo so tudi cene cigaret po državi določene. Seveda si država z dviganjem cen tako cigaret, kot bencina polni svoj prazni mošnjiček. Ampak spet so cene posamezne znamke povsod enake in spet ni konkurence. Še najbolj žalostno pa je to, da je dobavna cena za lokale enaka, kot  mora biti cena v samem lokalu in opažati je, da gostinci enostavno več ne prodajajo cigaret v lokalu, ker se jim to ne splača, oziroma imajo celo samo izgubo s tem, ker morajo pač od neprodanih cigaret plačevati trošarino. NORO A NE?

mike1968 - BENCIN IN CIGARETE

BENCIN IN CIGARETE. Dve dobrini, ki sta za ljudi lahko zelo pomembni. No BE