Pred dnevi smo lahko prebrali, da bo najbrž že pred poletjem 2015 odprt novi predor Markovec med Koprom in Izolo.
Mislim, da se smo se tega veselili v Slovenci, kot najbrž tudi tujci, ker ne bo več ozkega grla na tej relaciji in bo promet proti slovenski in hrvaški obali potekal bolj tekoče in z manj zastoji.
Seveda smo se veselili tudi tega, ker naj bi po načrtih obalnih županov pridobili kar nekaj novih kilometrov obale oziroma plaž na tem območju in s tem najbrž tudi nekaj hotelov, ki bi lahko zelo veliko prinesla turizmu in s tem posledično tudi v venomer prazno državno malho.
Vendar se ti načrt zopet podirajo predvsem zaradi vsemogočnega DARSA, velikega državnega monopolista, ki nas molze iz dneva v dan in iz leta v leto.
Problem je seveda v VINJETAH. V vinjetah, ki naj bi bile samo »začasne«, vsaj tako so govorili pred cca 10. timi leti, kot neko prehodno obdobje med cestninjenjem na cestninskih postajah in med elektronskim cestninjenjem.
V vseh tel letih teh »začasnih« vinjet še vedno niso ukinili, ker jim očitno zelo dobro služijo in zelo polnijo blagajno DARSA in s tem posledično tudi državno malho.
Komu je bilo v interesu, da se uvede VINJETE najbrž nikoli ne bo znano. Sama logika pa lahko pove, da imajo z VINJETAMI največ koristi tako imenovani »VOZAČI«. To so ljudje, ki vsak dan migrirajo od svojega doma v službo in to seveda tisti, ki se na primer vozijo iz Kopra v Ljubljano, iz Maribora v Ljubljano, iz Maribora v Kranj, iz Novega mesta v Celje itd.
Včasih so ti »VOZAČI« vsak dan plačevali cestnino in mesečno je bil za njih to kar veliki strošek ali pa so se vozili po drugi cestah, da so privarčevali.
Za nas, ki hodimo v službo, ki je lahko dokaj blizu našega doma seveda tega stroška ni bilo. Cestnino smo plačevali, ko smo odšli npr. na morje, na smučanje ali na obisk k sorodnikom na Štajersko, Primorsko, Gorenjsko ali Dolenjsko.
Seveda je bila vožnja po ljubljanski obvoznici tudi brezplačna.
No potem pa so se naši vrli in velecenjeni politiki odločili, da bodo breme vseh teh »VOZAČEV«, med katerimi je tudi veliko teh poslancev, naložili na pleča vseh Slovencev.
Seveda so imeli DARS-ovci na začetku kar nekaj stroškov, saj je bilo potrebno najprej natisniti VINJETE, potem zaposliti in usposobiti nadzornike, jim kupiti ustrezne avtomobile in spraviti vse skupaj v pogon.
Lahko rečemo, da kar dobro služijo na naš račun. Špijonirajo nas vsepovsod in nam nastavljajo pasti, da bi ja zaslužili z visokimi kaznimi. Kaznujejo vse od začetka do konca, brez opravičila in brez usmiljenja.
Po eni strani je to prav, po drugi strani pa se kdaj pa kdaj najde tudi kakšen opravičljiv vzrok.
Bistvo mojega zapisa pa je to, da so velecenjeni DARSOVCI zavrnili predlog koprskega in izolskega župana, da bi se predor Markovec izvzel iz VINJETNEGA SISTEMA.
To pa ne bo šlo tako, so rekli DARSOVCI, tega pa ne moremo storiti.
Povedali so naslednje, CITIRAM :
»V skladu z načelom enakosti pred zakonom oziroma načelom prepovedi kakršnekoli diskriminacije bi ugoditev pobudi po izločitvi predora Markovec iz sistema vinjetnega cestninjenja pomenila korak nazaj v prizadevanju po zagotovitvi pravičnega in nediskriminatornega sistema cestninjenja, saj bi znova prišli do situacije, ko bi bili prebivalci posameznega območja privilegirani in ne bi plačevali cestnine za uporabo ceste, ki sicer izpolnjuje vse zakonske pogoje za to.«
Saj človek ne ve kaj bi lahko sploh komentiral!
Seveda jim vsak izgovor pride prav. Konec koncev imajo pa nekaj le prav. Če pogledamo ljubljanska obvoznica, mariborska obvoznica in tudi koprska obvoznica spadajo pod VINJETNI SISTEM.
Meni osebno se to zdi NEUMNO in NEPRAVIČNO. OBVOZNICE ne bi smele spadati pod VINJETNI SISTEM in PIKA.
Gre za čisto ROPANJE Slovencev in Slovenk.
Ampak DARSOVCEV to NE ZANIMA. Njih zanima le DENAR, DENAR za plačevanje kreditov najdražjih avtocest v Evropi, DENAR za vzdrževanje AVTOCEST, denar za postavljanje PROTIHRUPNIH OGRAJ, ki so ogromne in po mojem ponekod povsem nepotrebne in s katerimi je nekdo ZELO DOBRO ZASLUŽIL in seveda za vzdrževanje in popravljanje AVTOCEST.
Kdo pa najbolj uničuje naše AVTOCESTE?
Seveda so to TOVORNJAKI. Seveda je naših tovornjakarjev ZELO MALO. Problem so seveda TUJCI. Ogromno TUJCEV. Ogromno tovornjakarjev iz Romunije, Madžarske, Poljske, Bolgarije, Češke, tudi Rusije, Latvije, Litve in Estonije. Teh tujih tovornjakarjev je OGROMNO. Ko se pelješ po AVTOCESTI vidiš ogromno priklopnikov iz teh držav, ki na veliko vozijo rabljene avtomobile predvsem iz Italije.
Potem je ogromno Romunov, ki vsakodnevno s kombiji vlačijo veliko robe v teh vozilih in za sabo vlečejo še prikolico.
Ti nam delajo škodo po AVTOCESTAH. VINJETE pa smo primarno PRIMORANI plačevati SLOVENCI, brez izjem, ker je tako »PRAVIČNO«.
Komentarji (4)
Jul 29, 2015
0
Zanimiv pogled bivšega ministra : http://www.slovenskenovice.si/novice/slovenija/prometni-kaos
Jun 01, 2015
0
Saj jaz tudi stojim za svojim pisanjem. Ni nujno da imam vse prav, vendar zmoti me, ko pa kdo prireja malone dejsta, če že niso to! Potem pa nekritične ovčice to vzamejo za sveto. Saj točnega datuma treba ni, ampak vsaj leto. Je fajn, da preveriš dejstva, ko o čem pišeš. Jaz sem v pisanju tega komentarja pogledal kar nekaj zadev/podatkov. To včasih manjka tudi našim novinarjem. Prejšnji sistem tudi ne more obveljati ampak obstati. Niti ne slovnica ampak pomen! Mene pa moti to, da če je Mb In Lj obvoznica v vinjetnem sistemu, tu pa AC nebi bila? Tu je potem pravica, ko je enakost za vse. Sicer pa se sedaj še vedno lahko zapre priobalna cesta. Globalni promet (tujci, neprimorci in primorci, ki uporabljajo AC, ...) bodo sedaj uporabljali AC za vožnjo proti jugu iz Kopra in višje. Imajo še cesto čez Markovec oz. obstaja cesta proti mejnemu prehodu s Hrvaško, po kateri tudi prideš do Portoroža in teh krajev. Ta cesta čez Markovec se naj še malo porihta, in pobere tisti promet, ki nima vinjet. Tisti dve minuti več pa ja menda ni tak problem. Bolnica je pa tudi rahlo odmaknjena. Sicer so ostale bolnice precej bolj pri prometnicah (MB, LJ ). Priobalna pa naj se ne uniči za primer preusmeritve prometa v primeru izrednih dogodkov (kar bi naj bilo sila redko), pa je še vedno lahko ta del obale uporabljan za turizem.
May 29, 2015
0
Dragi vozac hvala za tvoj komentar. Stojim za svojim pisanjem. Se pa opravičujem, ker sem napisal skoraj 10 let, ker nisem pogledal točnega datuma, ko se je pričel vinjetni sistem. Jaz se sicer tudi večkrat na mesec peljem po AC, tako, da z Vinjeto nekako pokrijem stroške, ki bi jih imel, če bi obveljal prejšnji sistem cestninjena. Zapis je nastal predvsem zaradi strogega odločanja po črti zakona v primeru predora Markovec, ker tu se gre vseeno za interese tudi vseh nas Slovencev, ki si vseeno želimo malo več slovenske obale, ki bi jo pridobili prav z predorom Markovec, ki bi posledično prinesel zaprtje obalne ceste med Koprom in Izolo mimo Semedele in izgradnjo plaže. Seveda pa je največji problem naših AC mednarodni tranzitni tovorni promet, ki nam tudi najbolj uničuje naše AC. Ampak to je pa že druga zgodba. Pa lep pozdrav!
May 29, 2015
0
Lej, če tebi kot avtorju ni jasno, da so vinjete plus za tiste, ki so vozači in za tiste, ki so "turisti", potem imaš slabo matematiko. Pred dnevom dvema je prišla novica, koliko računajo Hrvati za nekaj 10km. Če kot avtor hočeš doseči enako stanje, potem kar. Samo če te bo kdo kakorkoli napadal, si pripiši samemu sebi. Jaz osebno sem plačal 2008, ko so se uvedle polletne vinjete dejansko 3x ceno (2x do vinjete in vinjeta sama), ker so vinjete celotno vožnjo toliko pocenile, drugače bi 4x polletno. Pa sem se vozil samo enkrat na teden MB-LJ. Ne vem, kaj imate proti vinjetam? Saj glede na cene cestnin pred njimi (sedaj bi bile dražje), ti dve do tri daljše poti poplačajo to "naložbo", če pa se voziš vsak dan po določenem odseku, a bi bil vesel, da moraš pred vstopom na AC ustaviti za liste ali na sami AC oz na izvozu ponovno ustavit in plačat cestnino ter po možnosti čakat v vrsti. Mislim, da je kljub določenim nepravičnostim takega sistema (voziš manj - plačaš več) ta sistem precej dovolj blizu optimalnemu, saj je cestninjenje z vinjetami ena izmed cenejših načinov, kar se nam pozna v nižji cestnini. KO pa že nekateri tako radi naprej prinašate tujino, pa se peljite recimo 100km po hrvaških cestah, ali pa po avstrijskih. Hitro bo vaše razmišljanje drugačno (Hrvaška ima precej dražje cestnine/km, avstrija pogle vinjete še pobira za tunele, kar znaša tam okrog 10€ torej avstrijska vinjeta s tunelom vsaj okrog 18€). Aja ko je že tema pravičnosti. Drugje so šle hitre ceste in obvoznice v vinjetni sistem, vi bi pa kar AC izvzeli! To se mi pa ne zdi pravično! Pa še nekaj: je tebi 6-7 let skoraj 10? To da je DARS monopolna družba z preveč zapravljenega denarja pa je druga zgodba in bi jo bilo potrebno bolj obelodaniti.