Zadnja leta opažam vse več TRIKOLESNIKOV na cestah in že nekaj časa me »tišči«, da napišem nekaj na to temo. Sam sem motorist in letos je samo še malo časa in vremena na razpolago, da zajaham svojega jeklenega konjička in da dobim še nekaj vetra v laseh, pardon v čelado J
Sam sem se po dolgih letih zopet odločil, da si kupim motor. Za dvokolesnik, da se razume oziroma, če se strokovno izrazim enosledno vozilo
(http://www.tecajcpp.com/cpp/izrazi.php ).
Že od malih nog so me zanimali motorji, vendar sem šele v moji takratni službi uspel uresničiti moje sanje. Ko sem pričel hoditi v službo sem tudi sam nameraval kupiti motor, vendar so bili še takšni časi, da bančnega kredita za motor še ni bilo mogoče dobiti. Prosil sem očeta, da mi posodi denar za motor, ampak me je zavrnil kljub temu, da je bil sam od mladih nog motorist in je bil še donedavnega zaprisežen Oltimer, ki se je s svojim motorjem redno udeleževal teh srečanj.
Izpit za motorno kolo sem opravil že daljnega leta 1986 in sem ga kar nekaj let intenzivno vozil. Potem pa je sledil več kot 20 letni premor.
Zdaj na »stara« leta, pa sem spet zajahal svojo Hondo, prehitel Kawasaki, kot poje Tomaž Domicelj J.
Lahko rečem, da sem se kar hitro zopet privadil na vožnjo z motorjem. Na začetku je bilo malo strahu in večje previdnosti , ampak sem se kar hitro privadil. Najprej sem se nekaj časa vozil sam, potem pa se mi je pridružila tudi moja draga.
Lahko rečem, da se previden voznik, ki se drži omejitev. Seveda človek mora malo pognati vsake toliko časa, ko je cesta prazna in tudi kakšen fajn ovinek položim, ampak vse v mejah normale.
Opažam, da je na cestah zelo veliko motoristov. Seveda ob srečanjih na cesti, vedno sledi motoristični pozdrav. Večin motoristov lepo pozdravi, tako, da je motoristična kultura na dokaj visokem nivoju.
Seveda pa srečam tudi veliko trikolesnikov oziroma, če se pravilno izrazim TRIKOLESNIH SKUTERJEV.
Ti skuterji so po izgledu sicer zelo lepi in podobni pravim motociklom. Z njimi se vozijo različni ljudje, med njimi je tudi moj dober prijatelj, ki se vsak vikend z njim odpravi v 200 kilometrov oddaljeno Prekmurje. Pravi, da mu je super, da uživa v vožnji in da ta skuter doseže hitrost tudi do 145 km/h. Pred tem nikoli ni vozil motornega kolesa in ima vozniško dovoljenje B kategorije.
Seveda pa je »catch« vsega tega, da lahko omenjeni skuter vozite z vozniškim dovoljenjem kategorije B.
Tu pa se meni pojavi dilema.
Kolikor sem malo pobrskal na netu sem opazil, da so se ti trikolesni skuterji pojavili že skoraj 10 let nazaj (vsaj pri nas) in menda so glavni proizvajalci in začetniki izdelave teh skuterjev Italijani oziroma zelo poznana »firma« izdelovalcev Vesp, Piaggio, našli »luknjo v zakonu«, pa ne Policistko – he he he, da lahko omenjene trikolesne skuterje vozimo z B kategorijo.
V vseh teh letih pa ni nikoli prišlo do spremembe Zakona o cestnem prometu, ki bi »popravil« to zadevo.
Zakaj?
Prvo kot prvo naj povem, da nimam popolnoma nič proti voznikom trikolesnih skuterjev.
Ko sem se pripravljal na vozniški izpit A kategorije, sem opravil kar nekaj voženj z motorjem. Motor je specifično prevozno sredstvo in za vožnjo z njim je pač potrebno opraviti izpit kategorije A.
Trikolesni skuter se vozi kot motorno kolo. Po izgledu je skoraj enak kot motorno kolo, razlika je le v tem, da ima spredaj dva kolesa. Zakaj potem ni potrebno opraviti vozniškega dovoljenja A kategorije?
Sicer se s trikolesnim skuterjem še nisem peljal, sem pa videl veliko teh voznikov in vožnja s trikolesnim skuterjem je zelo podobna, če ne enaka vožnji motornega kolesa.
Razlika je samo v boljši stabilnosti, ker pač ima to vozilo 3 kolesa.
Moje osebno mnenje je, da to ni dobro. Ni dobro za same voznike teh trikolesnih skuterjev. Poznam vsaj dva človeka, ki sta si na stara leta kupila trikolesni skuter, pa nikoli prej nista vozila motornega kolesa. Eden izmed njiju je že povzročil prometno nesrečo in je pristal v bolnišnici s hudimi telesnimi poškodbami.
Če pogledamo pa konec koncev zakaj potem sploh delitev na kategorije A in B, če bi pa lahko z opravljenim izpitom kategorije B, lahko vozil tako avtomobil, motorno kolo in trikolesni skuter.
Na koncu pa še to. Še bolj bizarna pa je zadeva z avtomobili do 50ccm, ki pa jih lahko vozite celo s starim CPP-jem oziroma z kategorijo AM po novem, če se ne motim.
Seveda pa, da ne pozabim še Skuterjev25, za katerega pa sploh ne potrebuješ izpita, ker razvije majhno hitrost (do25km/h), seveda, če se ne odstrani blokada motorja J, poleg tega pa še ne potrebuješ varnostne čelade.
SREČNO!
Komentarji (3)
Oct 20, 2017
0
stojan, gre predvsem za to, da je za obvladovanje motorja potrebna spretnost, ki jo dobiš tudi v avtošoli. Vožnja z motorjem je podobna vožnji trikolesnika, tako, da z šolanjem v avtošoli za voznika kategorije B tgea ne pridobiš. Po opravljenem izpitu kategorije B tudi nimaš spretnostne vožnje s trikolesnikom, tako, da je tu še en dodaten minus. Res pa je, da trikolesnike kupujejo ljudje, ki so bolj umirjeni, malce starejši in z neko kilometrino vožnje avtomobila, tako, da niso ravno divjaki.
Oct 19, 2017
0
Kako je pa z motorjem z stransko prikolico? Včasih so bili zelo nobel, celo dirke so prirejali z njimi. (3 kolesa) https://youtu.be/f59JgJTZ088
Oct 19, 2017
0
jaz pa mislim da je to kar u redu.jaz glih tako nisem vozil nobenega motorja ,razen apn 4 ali avtomatik.in nameravam kupiti zdaj trike ali kaj podobnega.in sploh ni važno ali ga voziš z A ali B kategorijo.poanta je v tem da motorji taki ali drugačni so za normalne ljudi,ne za norce.ce bi vsi vozili po pravilih bi sigurno prišlo do manj nesreč in padcev.pa lp