Spet ni nobenih presenečenj. Samo, da se je pričelo poletje in s tem turistična sezona, pa imamo po slovenskih cestah polno zapor, dela na cesti in s tem ovir za voznike motornih vozil, ki potujejo proti morski obali ali proti drugim počitniškim destinacijam.
Kakor smo lahko videli zima ni bila bog ve kaj snežena, pa tudi pomlad ni bila bog ve kaj mokra oziroma deževna, ampak naši ljubi cestarji v tem času niso popravljali naši cest. Še več, na AC so na veliko postavljali velike, kaj velike, ogromne protihrupne ograje, kaj ograje, nekje več kot 15 metrske plate, ki nam na Štajerki kar več kot 20 kilometrov kazijo pogled na prelepo slovensko pokrajino. Ampak to je že tema za drugič.
Predvsem pa se sprašujem, ali res moramo vsako poletje, dopustnikom, tujcem, ki tako, kot mi vsi, pošteno plačamo vinjeto, ki ni ravno poceni, razkazovati vso gradbeno mehanizacijo po poteh, ki vodijo dopustnike na morje.
Ali je res potrebno, ravno v tem času izvajati gradbena dela, ki po mojem vseeno niso tako nujna?
Seveda bodo DARSOVCI spet govorili o tem, da je to planirano in da je sedaj ravno pravi čas za obnovitvena dela itd. itd. Floskule, kot vedno.
Zakaj ne bi potovanje dopustnikov potekalo »normalno«, prijetno, ne pa da bodo ob prihodu domov, govorili o tem, kako so se »jajcali« in »cijazili« skozi Slovenijo, kjer je na vsakem vogalu gradbišče.
Itak pa smo proti tem lobijem nemočni, pa lahko jamramo kolikor hočemo.
Če pa se nekatera dela na AC ali na drugi, magistralni cestah ali na lokalnih cestah že morajo odvijati, pa bi se marsikatera cestna dela lahko odvijala mnogo hitreje.
Včasih ko gledam, npr, za kakšen vikend, ko na kakšen odseku ljubljanske obvoznice, kakšen odsek, v dolžini par sto metrov, v parih urah razrijejo in preplastijo, da je cesta kot nova.
Zakaj pa potem druga dela potekajo tako počasi? Ali je to za to, ker je tako v načrtu projekta, pa ne smejo prehitro narediti? Zakaj se že v načrtu ne predvidi krajši čas del? Zakaj upravna enota ne oceni, da pa je za nek odsek ceste potrebno le teden ali dva dni cestnih del?
Če pogledam samo dva primera v Ljubljani in njeni okolici.
Prvi primer je na Litijski cesti in ena cesta, ki vodi proti Fužinam. Cestni odsek, kjer potekajo gradbena dela je dolg cca. 500 metrov. Cesto so postopoma dodobra razrili, odstranili asfalt, naredili sedaj makadam in vsake toliko časa rinejo naprej. Zadeva poteka že nekje od začetka Junija in še vedno ni končana. Cesto razkopavajo in kopljejo na vsake kvatre in premikajo premične semaforje gor in dol. Skoraj dva meseca je že, pa zadeva še vedno ni narejena.
Kako je to možno? Očitno je, da jim je ljubljanska upravna enota odobrila dela na omenjeni lokaciji do konca Avgusta 2015. Poleg tega je zaprt še en odsek ceste proti Fužinam, tako, da še tu ne moreš nikamor.
Drugi oziroma več primerov pa je na lokalnih cestah, kot so Podpeč – Ig, pa npr. Zalog – Litjia, pa najbrž še kje drugje, kjer so po posameznih odsekih razrili asfalt v globino nekje 3 do 5 cm in pustili zadevo stati. Ta razriti asfalt je nekje že več kot mesec dni. Cestarji so enostavno pred takimi odseki pustili prometni znak, delo na cesti ali jame na cesti in to je to.
Sprašujem se ZAKAJ? Zakaj takoj ne uredijo zadeve, zakaj takoj ne popravijo ceste?
V čem je sploh FORA?
Ne rečem, da je veliko dežja, pa da se morajo zadeve kakorkoli posušiti. Ne ceste so suhe in vroče, pa noben nič.
Če še za trenutek ostanem pri cestah oziroma vsaj v povezavi s cestami. Prejšnji vikend je potekala »huda« policijska kontrola motoristov po vsej Sloveniji.
Tudi jaz sem motorist in moram reči, da sem zelo previden voznik, vsaj glede hitrosti in se poskušam držati omejitev. Če pa je prostor in če je varno, ga pa tudi pritegnem do konca.
No z mojo drago sva se v soboto peljala na kopanje v Bohinj. Ko sva po stari cesti prispela do Lesc se je pred nama vila doooolga kolona vozil proti Bledu. Cijazili smo se počasi, ker pa je prednost nas motoristov v tem, da lahko peljemo mimo kolone naprej, sva dokaj hitro prispela do Bleda.
Na Bledu pa klasika. Vožnja vozil počasi, semafor izključen, pešci skačejo čez prehod in »presenetljivo« nobenega Policista ali vsaj nobenega opevanega redarja, ki očitno na Bledu samo »talajo« parkirne kazni, bo ne daj pa, da bi urejali in pospeševali promet.
Prepričan sem, da bi Policisti ali redarji naredili mnogo boljšega, dobrega, če bi nekdo od njih stopil v križišče na Bledu in pospeševal promet, da ne bi nastajali zastoji.
Mah kje pa. Napolniti je potrebno državno in občinsko malho. TO JE PRIORITETA.
Pomembno je, da so kaznovali preko 200 motoristov!!!
SREČNO IN VARNO VOŽNJO!!!
Komentarji (7)
Jul 29, 2015
0
Zanimiv pogled bivšega ministra : http://www.slovenskenovice.si/novice/slovenija/prometni-kaos
Jul 25, 2015
0
Cesta, najlepša hvala za pojasnila. Vse lepo in prav, ko gre za AC. Se mi pa zdi dosti večji problem na lokalnih cestah, kjer, kot sem že omenil, da nekje cestni delavci odstranijo zgornjo plast asfalta in potem nekje pustijo tudi več kot mesec tako razrito stanje, po drugi strani pa nekje na AC še isti dan zamenjajo tak del z novim asfaltom. Nekje pa potekajo dela, npr, na Litijski cesti v Ljubljani, več kot dva meseca, čeprav vem, da je ogromno dela z različnimi priključki. Ni kmoj namen kritiziranje, ampak je fajn, da poskušamo razumeti zakaj nekatere stvari potekajo tako, kot potekajo. Pa brez zamere in lep pozdrav! Mike
Jul 24, 2015
0
Tudi jaz se opravičujem če sem te užalil, tudi ti si bil žaljiv pa ne samo do mene do cele panoge. Kot sem ti že razložil pa ti še vedno ni jasno da se določena predvsem asfalterska dela lahko kvalitetno opravljajo samo v poletnem času. In ni problem v vodstvu ker potem imajo očitno z vodstvi problem tudi v državah ki so nam vzor Švici, Avstriji, Nemčiji kjer popravila prav tako potekajo poleti. Še ne problem je namreč ta da po zakonu ne smemo zapreti več kot en izvoz ali uvoz na avtocesto pa še to je časovno omejeno rezultat tega so fazne obnove. Imaš prav glavni krivec za ogromno popravil ki jih opravljamo samo na odsekih ki so stari več kot 10 let je tovorni promet ki ga ti imenuješ tranzitni čeprav 30% kamionov konča v luki Koper. Če bi želeli manj popravil bi morali imeti betonsko vozišče ki ima tudi svoje pomankljivosti, ni odporen na vročino, udobnost vožnje je na ravni makadama,.. kar lahko vidiš v naših predorih. Kakorkoli lahko bi nam bil hvaležen da ob tolikšnem prometu ki se ga ne bi branila nobena država ohranjamo še nek dokaj visok standard na naših avtocestah.
Jul 23, 2015
0
Cesta, ne vem zakaj se jeziš. Spoštujem delavce, ki v tej vročini delajo na teh gradbiščih. Gre res za veliko garanje v tej hudi vročini. Mislim, da je tu problem v vodstvu, oziroma v načrtovalcu del, ki ta dela načrtuje v tem času. Če sem koga užalil se mu iskreno opravičujem. Sploh ni bila poanta v tem. Napisal sem samo kaj opažam in kaj opažajo drugi. O tem pa kar naprej pišejo tudi mediji, pa se najbrž jeziš tudi na njih. Si pa žaljiv predvsem TI. Nisem nedeljski voznik in vsak dan prevozim mnogo kilometrov po celi Sloveniji. Tudi vsevednež nisem in ob tem se ti zahvaljujem za komentarja, čeprav v nekaterih delih žaljiva. Je pa res, da je največji krivec, da morate AC kar naprej popravljati , tranzitni tovorni promet. SREČNO!
Jul 23, 2015
0
Takšni vsevedneži vsak dan žalite mene in moje kolege ki se trudimo da so avtoceste varne, in če želiš da so varne jih je potrebno vzdrževati seveda brez zapor preprosto ne gre. Če bi se vozil po avtocesti jeseni in pomladi bi videl da tudi takrat potekajo vzdrževalna dela ampak očitno se ti enkrat na leto pelješ na dopust in mora za gospoda cesta bit popolnoma prazna. Če želiš videti kako izgledajo ceste brez popravil lahko pogledaš naše državne ceste ki so luknjaste kot švicarski sir in ti bi rad da so zdaj še avtoceste takšne, denar za avtocesta pa bolše da namenimo sociali in javnemu sektorju in zapremo še tisto malo gradbenih firm ki jih je ostalo.
Jul 23, 2015
0
Casta, hvala za komentar. Očitno si eden izmed tistih, ki ta dela opravljajo. Pa nič hudega, če me napadaš z nedeljskim voznikom. Če bi si dobro prebral zapis, bi lahko videl, da to ni glavni problem, ki sem ga izpostavil. ne gre samo za zimo, gre za spomlad in za jesen. Ampak pustimo to. Nisem niti napisal, zakaj se dela ob vikendih, tako, da je tvoja pripomba neumestna. Ne bom se spuščal na tvoj nivo komentiranja in zmerjanja. Pa lep pozdrav in srečno vožnjo!
Jul 23, 2015
1
Nimaš pojma!!! Asfalt se ne sme polagati pri temparaturi nižji od 5 stopinj, zato zima ni primeren čas, nasprotno bolj je vroče bolj kvalitetno se polaga asfalt. Ti si verjetno nedeljski voznik ker očitno ne veš da je med tednom 10 krat več promet, med vikendom je avtocesta skoraj prazna ker imajo kamioni prepoved, in je normalno da se dala izvajajo takrat. Zaradi del ni bilo še nobenih zastojev če se pa ne znač voziti po dveh zoženih pasovih ti je pa treba izpit vzet. Nesposobnež!!